Vraag

Machteloos en onrechtvaardig gevoel door Dynafix

• 10 juni 2020
  • 0 reacties
  • 821 Bekeken

Laatst overkwam me het ergste wat je kan overkomen als je het hebt over first world problems. Mijn telefoon reageerde niet meer. Dus op 24 mei heb ik mijn iphone xs max naar de T-mobile winkel gebracht omdat mijn scherm eerst erg traag reageerde, daarna niet op de juiste plek en tot slot een zwart scherm en groen scherm. Als je de telefoon opstart trilde hij en als je hem in de oplader deed accepteerde deze het ook.

In de T-mobile winkel werd de telefoon beoordeeld als ‘’nauwelijkse gebruiksschade’’. Ik ben heel voorzichtig met mijn telefoon, altijd met hoes en hierdoor dan ook geen één kras. Omdat het toestel 1,5 jaar oud is kon het opgestuurd worden voor reparatie naar Dynafix. 2 weken later krieeg ik een bericht met dat mijn toestel onherstelbaar is. De reden: val, stoot of knel schade. Ik heb €36,30 betaald om mijn toestel terug te krijgen, anders was het €736,37 voor een vervangend toestel.

Na het betalen zag ik dat er een foto bijgesloten was. Een foto met een vinger die mijn scherm openhoudt, dit is volgens Dynafix de reden van mijn probleem. Toen ik dit zag werd ik redelijk gefrustreerd/ boos. Er was namelijk duidelijk en zichtbare sporen dat er rechtsonder mijn telefoon geprobeerd is het scherm om hoog te halen. Als mijn telefoon daar echt open zou zijn zou het niet zoveel moeite moeten kosten om hem omhoog te krijgen. Ook heb ik nu mijn telefoon opgehaald en zie ik zichtbaar dat er puntjes als schade aan mijn telefoon zit aan die zijde.

Mijn probleem was intern, nu concluderen zij dat het probleem extern is. Nu reageert de telefoon helemaal niet meer, bij het inleveren reageerde deze nog op het aan en uit doen en opladen.

Na online onderzoek over het bedrijf Dynafix en berichten van oud medewerkers dat er een hoge werkdruk is en er niet genoeg tijd is om alles te onderzoeken geeft geen gerust gevoel

Ik heb telefonisch contact gehad met een collega, deze verwees mij naar de winkel omdat de winkel contact zou hebben met Dynafix. In de winkel geeft de medewerker aan het via het forum te doen en een klacht in te dienen via het klachtenformulier.

Wat mij zorg baat is dat de winkelmedewerker reageert op Dynafix dat het een monopolie is in Nederland en dat zij als enige gemachtigd zijn in Nederland en andere bedrijven onder hun licentie werken en dat om deze reden, T mobile betreft de schade niets voor mij kan betekenen. In andere woorden omdat Dynafix een monopolie is moet ik accepteren dat zij niet correct met mijn toestel zijn omgegaan. Hiernaast geeft de winkelmedewerker aan:  ‘ze krijgen voor de helft positieve reacties en ja de rest is dus negatief’ (Ja duuh). Voor de helft negatieve reacties is best wel erg slecht.

Tot slot aangegeven dat ik een klacht via klachtencompas bij Dynafix heb neergelegd en het antwoord van de winkelmedewerker is direct. ‘’Daar doen ze niets mee’’. Zo zou er niet gereageerd moeten worden vanuit een bedrijf, door zo te reageren geeft aan wat voor een Imago Dynafix heeft, zelfs onder T-mobile medewerkers.

Bijna alle andere schade zou ik hebben geaccepteerd, maar een telefoon in slechtere toestand terug ontvangen dan dat hij al was kan ik niet accepteren. Omdat mijn telefoon verder geen aantoonbare schade had/ heeft door de gestelde diagnose van Dynafix.

Ik begrijp dat de medewerkers mij tot nu toe hebben willen helpen als dit kon maar hier kan ik geen kaas mee kopen helaas. Zelfs als mijn toestel te repareren was voordat ik hem bij T-Mobile heb afgegeven is de situatie nu dat hij ‘total loss’ is en ik een ander toestel moet aanschaffen. Dit geeft momenteel een machteloos en onrechtvaardig gevoel.

0 reacties

Geen reactie

Reageer