Vraag

Microfoon Galaxy S2

Reputatie 2
Gisteren kwam ik erachter dat sinds kort en zonder reden mijn toestel een beetje vreemd doet. Als ik iemand bel of wordt gebeld kan de andere mij zeer slecht verstaan. Nu denk ik dat het aan mijn microfoon ligt, hebben andere mensen hier toevallig ook last van? Aangezien wanneer ik google ik een aantal mensen met dit probleem tegen kom. En zo ja hoe hebben jullie het verholpen of zit er niks anders op dan de telefoon terug te sturen?

Groetjes,
Alexander

9 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo alexander,

Probeer eerst eens een ander toestel om te zien of het inderdaad aan het toestel lig.
Je zou het toestel geheel kunnen resetten om te kijken of dit werkt.
Reputatie 2
Het ligt inderdaad aan het toestel helaas... en heb al de firmware geupdate en al een x gereset... 😞
Reputatie 2
wanneer ik hem op speaker zet doet hij het trouwens wel gewoon normaal..
Reputatie 6
Badge +12
@Alexanderz,

Dat is vreemd en als je wat speelt met de volume gebeurd er ook weinig?
Reputatie 2
ja, ik heb zelfs de tips opgevolgd om via wat codes in een menu te komen om zo volume van microfoon aan te passen, deze wel te verstaan:
----------------------------------
Enter the numeric keypad of the phone the following command: * # * # 197328640 #*#*, A screen with the following items:Service Mode
Click on the item
[5], then click AUDIO
[1] NB (Voice Call)
[3] and then on SPEAKER VOLUME
Enter the following values :
SPEAKER:[1] SRC Speech RX Volume I put:
* Lvl 4: 95
* Lvl 5: 100
[4] DST TX Speech Volume I put: 98TO ENTER THE VALUES ON PLUG VOICE YOU WANT CHANGE, BY CLICKING THE SOFT LEFT THAT IS ON THE DISPLAY AND THEN CLICK ON KEY INPUT.
AFTER ENTERING VALUES, RETURN BACK MORE 'TIMES TO RETURN TO THE VOICE HANDSET!
THE SAME APPLIES ARE FOR HANDSET AND HEADSET!
-------------------------------------
Maar helaas heb ik het idee dat dit ook weinig doet, het lijkt wel of hij harder gaat wanneer ik noise reduction uit zet in het gesprek zelf maar dit is niet echt een oplossing
Reputatie 6
Badge +12
@Alexanderz,

Dan kan je het toestel beter opsturen inderdaad zodat hij gerepareerd kan worden.
Echter wordt er dan ook weinig gedaan, je toestel wordt eerder voorzien van de software.
Reputatie 5
@alexandersz
Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met T-Mobile Klantenservice. Er is een reparatie-envelop naar je onderweg.
Reputatie 2
Ik heb hem inderdaad opgestuurd naar T-mobile, maar heb nog totaal niks van T-mobile gehoord (zelfs geen ontvangstbevestiging?)
Reputatie 6
@alexanderz
Excuses voor de late reactie!

Ik zie dat het toestel vandaag naar je zal worden teruggestuurd en ontvang je dus binnen enkele dagen.

Reageer