Beantwoord

Na reparatie vibreert telefoon opeens tijdens afspelen van geluid | Galaxy S9 | Dynafix

• 26 januari 2019
  • 6 reacties
  • 2888 Bekeken

Ik heb mijn telefoon laten ophalen door Samsung Pick Up service via Dynalogic. Hij is gerepareerd door Dynafix, hun service was uitstekend dus dat is niet het probleem. Wat mij opviel toen ik Netflix ging afspelen, vibreert mijn telefoon opeens met redelijke intensiteit als ik geluid al vanaf 40% afspeel. Als ik tik op de achterkant dan klinkt het ook in het midden heel hol en daar vibreert het ook het meest.

Ze hebben het moederbord, batterij en back cover vervangen. Het probleem was een batterij defect.

Nu vraag ik mij af, zit er een nieuwer type moederbord in met sterkere speakers en een andere indeling van componenten of?

Telefoon wekt voor de rest prima maar zodra ik geluid op redelijk volume afspeel, trilt hij op een schaal van Richter 10.

Bijlage: Reparatie afschrift

icon

Beste antwoord door Hajar 26 januari 2019, 14:15

Hi Cyberpunk,

Zoals we beide kunnen lezen is het mogelijk dat de moederbord is vervangen, maar ik wil je toch adviseren om contact op te nemen met Dynafix voor meer duidelijkheid. Op deze pagina kun je de contactgegevens vinden.

Ik hoop dat je zo verder komt! 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Cyberpunk,

Zoals we beide kunnen lezen is het mogelijk dat de moederbord is vervangen, maar ik wil je toch adviseren om contact op te nemen met Dynafix voor meer duidelijkheid. Op deze pagina kun je de contactgegevens vinden.

Ik hoop dat je zo verder komt! 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Dat is duidelijk een (negatieve) bijwerking van de reparatie. Ook daar geldt weer garantie op!
Ik heb hun een email gestuurd om verduidelijking. Misschien zijn ze een demper vergeten of iets dergelijk.

Bedankt voor de reacties en contact gegevens!

Jamie
Ik was helemaal vergeten te zeggen dat ze de telefoon ook hadden geupdate naar Android 9. Zou het een softwarematig ding kunnen zijn dat mijn volume opeens torenhoog is op een 40% niveau?
Reputatie 7
Badge +9
Klinkt als een reparatiefout, ben ik bang.

Dit hoort je toestel niet te doen. De speaker zit niet op het moederbord (deze zit onderaan rechtstreeks aan de speakeruitgang), en het membraan van de speaker in een smartphone is veel te klein om zulke vibraties te veroorzaken, zelfs met de heftigste metal.(heb ik uitgeprobeerd... regelmatig. 😂)
Hmm oke ik zal die mensen berichtje doen of ze er even naar willen kijken. De telefoon werkt voor de rest uitstekend dus qua gebruik en opladen is er niks mis.

Het geluid voelt wel heel erg geboost door die vibraties maar nog wel zuiver en veel bass. Vind het een interessante bijwerking van de reparatie.

Reageer