Beantwoord

Niet eens met de onderzoekskosten

• 16 augustus 2017
  • 1 reactie
  • 290 Bekeken

Twee weken geleden ben ik met mijn iphone 7 (minder dan een jaar oud) naar de t-mobile balie gegaan met het probleem dat mijn matte zwarte iphone belachelijk is vekleurd. De werknemer had hierbij geen andere oplossing om het toestel te laten opsturen om te kijken of het binnen mijn garantie valt. Het was of opsturen of rond lopen met een half zwarte / zilveren iphone. Je wilt inmiddels toch niet met zo'n telefoon rondlopen? Of tenminste de oorzaak hiervan weten met zo'n dure telefoon van Apple kwaliteit?

Twee weken laten krijg ik dus te horen dat dit niet binnen mijn garantie valt en dat ik daarbij 3 opties kreeg. 1) een prijsopgave voor het inruilen van mn toestel 2) niet laten repareren en alsnog onderzoekskosten betalen van 36,50,- of 3) het toestel afstaan. Ik vind dit ultiem belachelijk dat de klant in zo'n val wordt gelokt.. ik moet geld afstaan aan onderzoekskosten, terwijl ik niet eens de oorzaak te horen heb gekregen? En wat is er precies onderzocht aan de telefoon dat ik hiervoor 36,50,- moet betalen? Waarom valt die buiten mijn garantie?

Makkelijk, 36,50 euro opeisen, omdat het gwn niet binnen de garantie valt. Wat gaan we hier aan doen? Ik ben totaal niet eens met de service en de kosten.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Jaimy 16 augustus 2017, 15:46

Hoi Lindamaiilin,

Ik kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt dat jouw iPhone verkleurd is! Begrijpelijk dus dat je dit even na wilde laten kijken.

Wanneer je jouw toestel ter reparatie opstuurt, ga je akkoord met de reparatievoorwaarden. Je hebt een formulier getekend toen je het toestel op liet sturen. Daarin staat genoemd dat je onderzoekskosten dient te betalen wanneer je jouw toestel ongerepareerd terug wilt laten sturen.

Wat je nog wel kunt overwegen, is een second opinion. Die kun je aanvragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Het komt echter zelden voor dat een dergelijk reparatiecentrum tot een andere conclusie komt, omdat alle reparatiecentra met dezelfde internationale analysemethoden werken. Als de second opinion leidt tot dezelfde conclusie, dan zijn de kosten van de second opinion en de reparatie wel opnieuw voor jou.

Laat het me weten als je hier nog meer vragen over hebt!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Lindamaiilin,

Ik kan me voorstellen dat je er ontzettend van baalt dat jouw iPhone verkleurd is! Begrijpelijk dus dat je dit even na wilde laten kijken.

Wanneer je jouw toestel ter reparatie opstuurt, ga je akkoord met de reparatievoorwaarden. Je hebt een formulier getekend toen je het toestel op liet sturen. Daarin staat genoemd dat je onderzoekskosten dient te betalen wanneer je jouw toestel ongerepareerd terug wilt laten sturen.

Wat je nog wel kunt overwegen, is een second opinion. Die kun je aanvragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Het komt echter zelden voor dat een dergelijk reparatiecentrum tot een andere conclusie komt, omdat alle reparatiecentra met dezelfde internationale analysemethoden werken. Als de second opinion leidt tot dezelfde conclusie, dan zijn de kosten van de second opinion en de reparatie wel opnieuw voor jou.

Laat het me weten als je hier nog meer vragen over hebt!

Reageer