Beantwoord

Nokia 930 Lumia ter reparatie bij Phonehouse

• 10 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

Beste T-Mobile,

Op 6 juli verleden maand heb ik mijn Nokia 930 Lumia ter reparatie bij de Phonehouse aangeboden.
Uiteraard in de hoop dat ik deze vrij spoedig terug zou krijgen.
De telefoon is bij Dynafix ter reparatie aangeboden en daarmee begon het gedonder.

In het kort: ik heb problemen met de accu en met de microfoon.
Nu 5 weken later ben ik onbeschoft behandeld, voorgelogen en bedrogen over de schades.. heb een onterechte prijsopgave gehad en... je kan het al raden mijn telefoon is vandaag binnen en de issues zijn niet gerepareerd.

Het hele lange trieste verhaal lees het hier :
http://www.klacht.nl/dynafix-care/klacht/deel-2-fraude-verkeerde-schadediagnose-fictieve-schadefotos-aantoonbaar-prijsopgave-voor-niet-bestaande-schade-echte-schade-niet-gerepareerd-onder-garantie/

Nu is het natuurlijk ook zo dat ik nu al 5 weken mijn smartphone waarvoor ik middels mijn abonnementskosten betaal, niet heb kunnen gebruiken. Mijn oude backup - Nokia E71 heeft een slechte accu en een hele oude internetbrowser die nauwelijks meer te gebruiken is.
Ik heb deze afgelopen maand ook maar 1 minuut gebeld en 11 mb van de 3 GB bundel verbruikt wat jullie kunnen zien.

Het ziet ernaar uit dat ik de telefoon morgen weer moet terugsturen en dat ik weer weken kwijt ben zonder dat ik dus van de volledige capaciteiten van mijn abonnement en service gebruik kan maken.
Ik wil naast dat het opgelost word door Dynafix / Phonehouse ook weten hoe ik een claim kan indienen om abonnementsgeld terug te krijgen voor het niet gebruik kunnen maken van de volledige dienstverlening van T-Mobile.

Want ik ga ervan uit dat T-Mobile in deze zaak mij niet van dienst kan ./ mag of wil zijn omdat mijn telefoon bij the Phonehouse gekocht is en niet bij jullie zelf.
Zo ja dan hoor ik dat graag, in ieder geval is het schandalig hoe Dynafix mij heeft belazerd en zoals ik overal lees al vele anderen,

met vriendelijke groet,

een zeer teleurgestelde klant
icon

Beste antwoord door Thalina 11 augustus 2016, 13:20

Hoi MoDzius,

Balen dat jouw toestel kapot is! Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is, maar zoals je zelf al aangeeft gaat dit echt via Phone House omdat je daar je toestel hebt gekocht. Ik kan je hier verder niet bij helpen. Is het niet mogelijk om tijdelijk een toestel van een familielid of vriend(in) te lenen? Aangezien je een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebt, kun je er ook voor kiezen om jouw internet- en belbundel tijdelijk te verlagen of zelfs helemaal uit te zetten. Je kunt dit weer verhogen als je toestel is gerepareerd. Als je je bundels wilt aanpassen, kan dat via My T-Mobile bij Bundels aanpassen. Houd er wel rekening mee dat als je je bundel aanpast eventuele speciale kortingen komen te vervallen en je gebruik gaat maken van de reguliere korting.

Ik hoop in ieder geval dat je snel weer gebruik kunt maken van jouw toestel. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +13
Beste MoDzius ik weet dat als je je toestel bij een T Mobile shop ter reparatie had aangeboden dan had je een vervangend toestel kunnen aanschaffen voor een hele billijke prijs.
Dan had je gewoon je abonnement kunnen blijven gebruiken maar dat staat even los van het Dynafix verhaal.
https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/vervangend-toestel-reparatie-alcatel-pixi-first-266147
Verder ben je nu een beetje afhankelijk hoe de Phonehouse het nu gaat oppakken denk ik of heb je hem nog niet naar hun weg gebracht opnieuw?

Vergoeden van abonnements kosten doet/zal T mobile niet zo heel snel doen helaas naar mijn weten.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi MoDzius,

Balen dat jouw toestel kapot is! Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is, maar zoals je zelf al aangeeft gaat dit echt via Phone House omdat je daar je toestel hebt gekocht. Ik kan je hier verder niet bij helpen. Is het niet mogelijk om tijdelijk een toestel van een familielid of vriend(in) te lenen? Aangezien je een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebt, kun je er ook voor kiezen om jouw internet- en belbundel tijdelijk te verlagen of zelfs helemaal uit te zetten. Je kunt dit weer verhogen als je toestel is gerepareerd. Als je je bundels wilt aanpassen, kan dat via My T-Mobile bij Bundels aanpassen. Houd er wel rekening mee dat als je je bundel aanpast eventuele speciale kortingen komen te vervallen en je gebruik gaat maken van de reguliere korting.

Ik hoop in ieder geval dat je snel weer gebruik kunt maken van jouw toestel. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Beste MoDzius ik weet dat als je je toestel bij een T Mobile shop ter reparatie had aangeboden dan had je een vervangend toestel kunnen aanschaffen voor een hele billijke prijs.
Dan had je gewoon je abonnement kunnen blijven gebruiken maar dat staat even los van het Dynafix verhaal.
https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/vervangend-toestel-reparatie-alcatel-pixi-first-266147
Verder ben je nu een beetje afhankelijk hoe de Phonehouse het nu gaat oppakken denk ik of heb je hem nog niet naar hun weg gebracht opnieuw?

Vergoeden van abonnements kosten doet/zal T mobile niet zo heel snel doen helaas naar mijn weten.

Was dat uberhaupt wel mogelijk geweest? Mijn telefoon is bij de Phonehouse gekocht en niet bij een T-Mobile shop. Is het dan niet zo dat ze mij dan terugsturen naar de Phonehouse omdat zij de tussenpersoon zijn en eerste aanspreekpunt voor schades en reparaties?

Buiten dat, als klant draai je er altijd voor op, ik word gevraagd om nog ff extra geld neer te leggen voor een vervangend toestel terwijl aan de reparatiekant (Dynafix in dit geval) de meest grove fouten ongestraft en zonder compensatie gemaakt mogen worden.
Want volgens mij werkt T-Mobile zelf ook rechtstreeks met Dynafix, toch?

Dus dezelfde fouten zouden dus daar ook makkelijk voor kunnen komen.
En in mijn geval zijn er vanaf dag 1 extreem grove fouten gemaakt in het hele proces, wat schandelijk is voor mij als klant maar ook voor de verkopende partij aangezien zij hun naam aan dergelijke instanties verbinden.

Misschien is de customerservice bij T-Mobile beter dan the Phonehouse, maar doet er nu niet toe want ik heb met hen te maken dus dat is niet relevant.
Feit blijft dat ik betaal voor een toestel wat onderdeel is van het hele contract en waarvoor maandelijks een gedeelte aflos over een periode van 2 jaar.
En ik zie nu en begrijp van je collega Thalina dat het maar geaccepteerd moet worden dat ik de volle prijs betaal terwijl ik niet eens het volledige product of service kan gebruiken door fouten van de aan de provider en verkopende partij gelieerde partijen.

En omdat niemand zijn verantwoordelijkheid daar echt in wil nemen, is uiteraard de klant de sjaak in deze, zo werkt het , toch?

In ieder geval de telefoon heb ik net maar weer bij TPH laten opsturen, ik heb heel fijn een basic leentoestel meegekregen, natuurlijk niet gratis maar moest ook wel even 40 euro borg afrekenen.
Omdat ik geen zin had om vrienden of familie lastig te vallen met problemen waar ik zelf niks aan kan doen en het hun verantwoordelijkheid ook niet is om die op te lossen.

Iets met principekwestie en empathie, iets waar veel grote bedrijven niet veel weet van hebben blijkbaar.

Goed we gaan vrolijk verder en we kijken wat voor grote goochelshow er nu weer gaat plaatsvinden :8, me popcorn staat klaar i.i.g!

Reageer