Beantwoord

Omruiling door middel van een "swap" toestel

• 11 november 2016
  • 13 reacties
  • 1672 Bekeken

beste T-mobile,

Na 2 maanden is mijn Iphone 6S er spontaan mee opgehouden, geen val, water of andere schade. Nu is het toestel naar Dynafix gestuurd en blijkbaar niet te repareren. Ik zie nu in de reparartiestatus dat ik een swap toestel krijg. Jullie denken toch niet dat ik genoegen neem met een refurbished toestel? Na 2 maanden is het toestel, ruim binnen de garantietijd spontaan kapot gegaan. Ik heb als consument recht op een nieuw toestel, conform de garantie. Ik zal onder geen beding een tweedehands/refurbished toestel accepteren. ik heb Dynafix, Apple en T-mobile hierover gebeld en niemand kan mij antwoord geven zonder naar een andere partij te wijzen. ik vind het schandalig dat jullie de klant die een duur product aanschaft, met garantie, op deze wijze proberen af te schepen. Di kan toch niet de juiste gang van zaken zijn?
icon

Beste antwoord door Hajar 11 november 2016, 16:10

Hi Karin,

Ik begrijp heel goed dat je er flink van baalt als je toestel na 2 maanden defect raakt. Ik heb gelijk je reparatiestatus bekeken en zie inderdaad dat je toestel omgeruild wordt. Een refurbished toestel is een zo goed als nieuw toestel. Je ontvangt waarschijnlijk een iPhone 6S als die op voorraad is en anders krijg je een paar opties waar je uit kan kiezen.

Je kan er ook voor kiezen om een second opion aan te vragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Het komt echter zelden voor dat een dergelijk reparatiecentrum tot een andere conclusie komt, omdat alle reparatiecentra met dezelfde internationale analysemethoden werken. Als bij de second opinion iets anders wordt geconstateerd dan neemt T-Mobile de onderzoekskosten van de second opinion en de reparatie voor haar rekening. Als de second opinion leidt tot dezelfde conclusie, dan zijn de kosten van de second opinion en de reparatie voor jou.

Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Karin,

Ik begrijp heel goed dat je er flink van baalt als je toestel na 2 maanden defect raakt. Ik heb gelijk je reparatiestatus bekeken en zie inderdaad dat je toestel omgeruild wordt. Een refurbished toestel is een zo goed als nieuw toestel. Je ontvangt waarschijnlijk een iPhone 6S als die op voorraad is en anders krijg je een paar opties waar je uit kan kiezen.

Je kan er ook voor kiezen om een second opion aan te vragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Het komt echter zelden voor dat een dergelijk reparatiecentrum tot een andere conclusie komt, omdat alle reparatiecentra met dezelfde internationale analysemethoden werken. Als bij de second opinion iets anders wordt geconstateerd dan neemt T-Mobile de onderzoekskosten van de second opinion en de reparatie voor haar rekening. Als de second opinion leidt tot dezelfde conclusie, dan zijn de kosten van de second opinion en de reparatie voor jou.

Als ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!
Sorry maar volgens mij begrijp je mij niet!. Ik baal er ontzettend van dat ik word afgescheept met een tweedehands toestel/refurbished!!!!! Dat iest kapot gaat kan gebeuren, maar hoe jullie als bedirjf de 'service en garantie' afhandelen is echt niet acceptabel.

Ik kom in de T-mobile shop op de Lijnbaan Rotterdam mijn toestel ophalen en de medewerker vertelt mij dat het toestel niet meer te repareren is en dat ik een nieuwe! heb gekregen.

Ik vraag weet je het zeker? hij zegt ja mevrouw.

Ik zeg waarom zit het nieuwe toestel niet in een doosje? waarop hij zegt: dat doen ze tegenwoordig niet meer.

Ik vraag nomaals weet je het zeker? ja zegt hij.

Uiteindelijk bleek het niet zo te zijn dat het een nieuw toestel is en word je als klant op het verkeerde been gezet omdat je in de waan wordt gelaten dat het een nieuw toestel is.

ik vind het echt schadalig en niet te filmen dat dit op deze manier wordt geprobeerd. Ik ga er dan ook niet mee akkoord!!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Karin,

Excuses dat mijn collega dit niet goed heeft uitgelegd in de Shop. Ik begrijp dat er daardoor verwarring is ontstaan. Ik wil je graag meer uitleg geven over een refurbished toestel. Een refurbished toestel is een toestel wat ooit als nieuw naar een klant is gestuurd. Deze heeft de telefoon om welke reden dan ook teruggestuurd. Een refurbished toestel wordt eerst gerepareerd en nog getest, handmatig. Daardoor weet je vrijwel zeker dat deze telefoon werkt zoals het hoort. Werkt een onderdeel tijdens het testen niet, dan wordt deze gerepareerd.Het toestel dat je hebt ontvangen hoeft dus niet gebruikt te zijn.

Ik kan in deze situatie weinig betekenen hoe graag ik dat ook zou willen. Mocht je andere vragen hebben dan hoor ik het graag!
beste Hajar,

Ik neem twee maanden nadat mijn dure Iphone spontaan onherstelbaar kapot is gegaan natuurlijk geen genoegen met een tweedehands toestel! En dat hoef ik ook niet te pikken. Zou je daar zelf genoegen mee nemen? Na twee maanden... Een tweedehands exemplaar die misschien wel een jaar oud is???

Ik dus niet! en volgens een uitspraak van de rechter op 16 juli hoeft dat ook niet. Dit was hetzelfde geval nadat een Iphone er na 8 maanden spontaan mee op hield. Refurbished hoeft niet te worden geaccepteerd door de klant! En terecht, ik heb geen half brood gekocht....

Als je een spijkerbroek koopt die spontaan op een fout gestikte naad uitscheurt binnen de garantieperiode dan krijg je toch ook geen tweedehands spijkerbroek mee onder het mom ja is hetzelfde model...zelfde kleur...

Ik pik dit echt niet!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Karin,

We hadden je graag een ander antwoord gegeven, maar dit zijn de garantievoorwaarden die we vanuit T-Mobile bieden. Wanneer een toestel niet te repareren is bieden we hierin een refurbished toestel aan. Je kunt erop vertrouwen dat deze toestellen van uitstekende kwaliteit zijn. Onze Klantexpert Lodan heeft hier een tijd terug ook een stuk over geschreven, over de kwaliteit van de toestellen en wat het nou eigenlijk precies inhoudt.

Zoals gezegd hadden we je graag van een ander antwoord voorzien, maar we kunnen er helaas niets anders van maken. Als we je echter nog ergens bij kunnen helpen op dit moment, dan horen we dat natuurlijk graag van je.
Beste David,

Je kan een lang of kort verhaal over refurbished toestellen houden, maar ik ga onder geen beding akkoord met een tweedehands toestel. Het is niet te achterhalen hoe oud een refurbished toestel is dus dat is voor mij niet acceptabel. Ik heb een contract afgesloten voor een nieuw toestel en mijn contract is gebonden aan dat toestel. Indien dit toestel niet meer werkt en niet te repareren is dan kan je mij niet dwingen om een tweedehands exemplaar onder dezelfde contractvoorwaarden te accepteren. Jullie klantenservice is waardeloos en bekijk voor de gein eens even hoe je collega's op mijn facebook post ter attentie van Tmobile reageren, het is echt schandalig! Er wordt beweerd dat een refurbished toestel nooit ouder kan zijn dan 14 dagen, maar een andere collega trekt deze bewering weer in. Vervolgens word ik door je collega doorverwezen naar Apple terwijl voor de wet de verkopende partij (tmobile) verantwoordelijk is. Vervolgens stelt je collega dat wanneer mijn Nespresso apparaat binnen de garantieperiode kapot gaat ik ook een tweedehands Nespresso apparaat krijg. WAT EEN ONZIN! SCHANDALIG

Jullie plegen contractbreuk door je niet aan de garantievoorwaarden te houden en mij af te schepen met een tweedehands toestel waarvan niet te achterhalen is hoe oud het toestel is en wat er mee gebeurd is. Ik wil dan ook niet meer met jullie verbonden zijn en wil mijn contract opzeggen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Karin,

Ik begrijp je frustratie, echt waar! Ik heb daarom ook je klacht doorgezet naar de afdeling die hierover gaat en zij zullen jouw klacht nogmaals bekijken en contact met jou opnemen.

Als ik nog iets anders voor je had kunnen betekenen dan had ik dat zeker gedaan!
Dankje Hajar ik wacht het nog even af

Mvgr Karin
Reputatie 7
Badge +20
Hi Karin,

Ik heb je een privébericht gestuurd! 😳
Hi Hajar,

Nog bedankt voor het doorzetten van mijn klacht en Tmobile bedankt voor de goede afhandeling.

Met vriendelijke groet,

Karin
Reputatie 7
Badge +20
Hi Karin,

Graag gedaan! Als je in de toekomst weer vragen hebt, hoor ik het graag! 😳
mooi dat het voor jouw opgelost is karin mijn telefoon is ook in reperatie en ik kreeg de zelfde mail dat het gerolen wordt voor een swap toestel.
wat ik raar vindt is dat tmobile jouw een prive bericht stuurt over de oplossing zodat andere mensen niet kunnen mee lezen wat hier uit kwam.
maar aan jouw reactie te zien heb je een nieuw toestel gekregen dus weet ik genoeg ook ik laat het hier dus niet bij zitten mijn toestel was ook pas 2 maanden oud dus ik wil ook gewoon een nieuw toestel terug
Reputatie 7
Badge +20
Hi dwarffy,

Jammer om te horen dat jouw toestel ook kuren vertoont. Ik zie dat jouw omruiltoestel nog niet op voorraad is. Je kan op deze pagina de status van je omruiling bekijken. Ik verwacht dat je deze week bericht ontvangt hierover.

Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het mij dan weten!

Reageer