Beantwoord

Omruiling van toestel ipv reparatie

• 2 september 2016
  • 3 reacties
  • 245 Bekeken

Mijn iphone 6S v minder dan een jaar oud is kapot.. Naar Dynafix gestuurd. Geschatte doorlooptijd 10 werkdagen. Na deze periode gehoord dat toestel niet gerepareerd kan worden, maar dat een SWAP toestel niet voorradig is.
SWAP toestel? Ik wil een nieuwe en wel snel. Wat is dit voor iets belachelijks? Er zit een volledige garantie op dit toestel!
icon

Beste antwoord door Trajh91 2 september 2016, 11:59

Dynafix is een bedrijf dat door T-Mobile wordt ingehuurd om reparaties uit te voeren. T-Mobile kan je met dit probleem dus eigenlijk niet helpen. Jij hebt je toestel ter reparatie ingeleverd bij T-Mobile en daarmee T-Mobile de opdracht gegeven om het toestel te versturen naar Dynafix. Eventuele klachten zal je zelf met Dynafix moeten afhandelen.

Dat gezegd hebben: het toestel is niet op voorraad. Dit zal inhouden dat er een nieuw toestel wordt besteld, er wordt gezocht naar een refurbished toestel of je een ander toestel krijg toegestuurd. Hoe dit precies in z'n werk gaat, kan je het beste bij Dynafix navragen. De contactgegevens van Dynafix staan op hun eigen website.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Dynafix is een bedrijf dat door T-Mobile wordt ingehuurd om reparaties uit te voeren. T-Mobile kan je met dit probleem dus eigenlijk niet helpen. Jij hebt je toestel ter reparatie ingeleverd bij T-Mobile en daarmee T-Mobile de opdracht gegeven om het toestel te versturen naar Dynafix. Eventuele klachten zal je zelf met Dynafix moeten afhandelen.

Dat gezegd hebben: het toestel is niet op voorraad. Dit zal inhouden dat er een nieuw toestel wordt besteld, er wordt gezocht naar een refurbished toestel of je een ander toestel krijg toegestuurd. Hoe dit precies in z'n werk gaat, kan je het beste bij Dynafix navragen. De contactgegevens van Dynafix staan op hun eigen website.
Zoals je zegt: dynafix wordt ingehuurd door t-mobile. Ik heb alleen met t-mobile te maken.

Gelukkig is er net een uistspraak van de rechtbank in Amsterdam die zegt dat de winkel een nieuwe iphone moet geven binnen de garantieperiode en niet een refurbished.
(http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2016:4197).
Ik ga t-mobile daar aan houden, desnoods in de rechtzaal
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Berg_jwk,

Erg jammer om te lezen dat je ontevreden bent met de afhandeling van de reparatie van jouw telefoon. Zo te zien heeft Trajh91 je al van het goede antwoord voorzien. Daarnaast zie ik ook dat je via de chat contact hebt gehad met mijn collega. Zij heeft je de procedure ook uitgelegd. Wanneer een toestel niet te reparereren is bieden we een refurbished toestel aan. Dit zijn toestellen waarvan we de werking garanderen en je kunt er dus op vertrouwen dat dit nauwelijks, of helemaal niet, van een nieuwe te onderscheiden is. Ik hoop dan ook dat je hier toch mee akkoord gaat, omdat je zult merken dat je hier zeer tevreden mee zult zijn.

Dynafix is inderdaad de reparatieservice waar wij mee werken, dit is een onafhankelijke reparatiedienst en de uitspraken die zij doen, daar vertrouwen wij ook op. Wij, als telecomprovider, kunnen natuurlijk niet onze eigen reparaties uitvoeren, dat zou in strijd zijn met de onafhankelijkheid en het vertrouwen van de reparaties.

Als je nog vragen hebt over deze procedure of iets anders, dan horen we dat graag van je.

Reageer