Beantwoord

Oplossing voor reparatie Samsung

• 1 november 2016
  • 5 reacties
  • 145 Bekeken

Op 7 september 2016 is mijn toestel Samsung S7 (die ik nog geen maand in gebruik had), door Dynafix (in opdracht van Samsung) opgehaald ter reparatie. Op 9 september 2016 is er door Dynafix een credit aangevraagd bij Samsung, omdat het toestel niet te repareren valt. Deze dient vervangen te worden en of volledig vergoed te worden door Samsung. Tot op heden heb ik geen passende oplossing van Samsung gehad. Desalniettemin heb ik contact gehad met T-Mobile klantenservice, omdat er in opdracht van mijn provider (jullie) bij het aangaan van mijn contract een toestel door Samsung geleverd is. Het toestel valt volledig onder de fabrieksgarantie, dus daar is geen discussie over mogelijk. Echter ik heb geen toestel (die ik bij mijn contract zo hebben gekregen), dus ben ik van mening dat ik geen toestel kosten moet vergoeden zolang het toestel of diens vervangel niet in mijn bezit is.
Gek genoeg, zeg de ene medewerker de kosten te zullen crediteren en de andere zegt weer dat dit helemaal niet mogelijk is.
Ik zit dus zonder toestel vanaf het ingaan van mijn contract en moet daar ook nog eens voor betalen, volgens T-Mobile.
Ik verzoek jullie gauw om deze kosten niet in rekening te brengen, in ieder geval totdat ik weer een toestel van Samsung heb. Ik heb alle documenten over deze kwestie en gek genoeg willen jullie geen contact met Samsung opnemen om dit probleem voor jullie vaste klant op te lossen. Jullie laten mij in de kou staan en beweren dat jullie er niks mee kunnen omdat ik het toestel niet via T-Mobile heb laten repareren. Dit is absurd, het veranderd niks aan deze manier van klantvriendelijkheid en bovendien blijven de reparatienummers hetzelfde.
T-Mobile is en blijft verantwoordelijk om haar klant een deugdelijk product te verschaffen dus los het aub snel op.
Jullie kunnen mij benaderen indien nog andere info nodig heeft (iMRA nrs etc). Hierbij laat ik u dan ook weten, dat ik zelf de kosten voor het toestel in mindering breng indien ik de acceptgiro moet voldoen. Dan is dat probleem alvast opgelost. Nu mijn toestel nog dan ben ik weer helemaal tevreden!
P.S. ik schakel ook Radar in om mij hierin bij te staan, want ik zal vast niet de enige zijn die op deze manier benadeeld word door jullie.
icon

Beste antwoord door David 2 november 2016, 10:59

Hoi JennyV,

Welkom op ons forum, maar wat onwijs jammer dat het met zo'n vervelende situatie is! Ik begrijp heel goed dat je hier flink van baalt. :S

In ons systeem zie ik inderdaad dat je hier eerder contact hebt gehad met mijn collega's, dit was op 10 oktober. Hier is ook aangegeven dat, aangezien het om een Samsung gaat, jouw toestel via Samsung zelf wordt gerepareerd en dat wij hier dan ook helaas geen inzage in hebben. Hier kan ik verder spijtig genoeg ook niets aan veranderen. Wat ik je aan wil raden om de status van je reparatie op te vragen, is om direct met Samsung contact op te nemen. Zij kunnen je meer uitleg verschaffen over de huidige stand van zaken en hoe het vanaf hier verder verloopt. Ik vind het erg jammer dat wij je hier niet verder bij kunnen helpen, maar in het geval van je reparatiestatus kan ik verder helaas niets voor je betekenen.

Daarnaast zie ik dat mijn collega Nadine je bij hoge uitzondering een coulance heeft gegeven in jouw kosten voor de toestelbetaling. Dit staat als korting op je laatste factuur. Deze factuur ziet er sowieso anders uit dan je gewend bent, dit komt doordat er tussentijds verlengd is. Hierdoor worden bepaalde kortingen en kosten tot een bepaalde termijn gerekend en vervolgens wordt dit op de volgende factuur weer rechtgezet. We hebben hier ook een zeer uitgebreide uitleg over op deze pagina.

Ik hoop van harte dat de hele situatie rondom jouw reparatie nu spoedig ten einde komt en dat je gauw kunt genieten van je Galaxy S7! Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +13
Beste JennyV wat een verhaal zeg, tijdens een reparatie periode zijn de kosten van je abonnement helaas altijd voor eigen rekening.
Een heel enkele keer wil T Mobile hier nog wel eens in meekijken maar dat is bij heel hoge uitzondering.
Een reparatie bevat een bepaalde periode wat zeker als men wacht op onderdelen of op een vervangend toestel langer kan duren dan verwacht
In jouw geval geval lijkt het erop dat het dus allemaal oploopt maar een moderator zal hierover uitsluitsel moeten geven.
Het forum is voornamelijk klant helpt klant en de vragen die niet door medeklanten kunnen worden opgelost worden opgepakt door moderators.
Deze pakken topics over het algemeen met 24/48 uur op wat bij drukte wel eens iets kan oplopen.
Thnx Rosan, voor jouw reactie.
In mijn geval lijkt het me sterk dat de toestelkosten in rekening gebracht mogen worden.
Het toestel had ik eerder in mijn bezit dan de ingansdatum van mijn abonnement. Mijn nieuwe abonnement is incl. nieuw toestel, daar ik geen toestel heb/ een defect product geleverd heb gekregen is T-Mobile verantwoordelijk voor het correct aangaan van abonnement met de klant incl. werkend toestel.
Zij moeten er dus op toezien dat ik geen last ondervind van een reparatie. Mij een leentoestel aanbieden of iets dergelijks zou ook positief bijdragen hierin. Maar in tegenstelling daarin trekken zij hun handen hiervan af, maar wensen wel kosten in rekening te brengen. Dit is echt absurd en ronduit schandalig!!!!
Ik kan me goed voorstellen dat hetgeen jij schrijft van toepassing is als het toestel tijdens een lopend abonnement gerepareerd moet worden.
Badge +13
Je toestel betaal je af tijdens het abonnement dus als je deze pas later zou gaan betalen zou deze termijnen ook langer gaan doorlopen dus in die zin zou je daar niet veel aan hebben.
Het is geen leasecontract zoals het enkele jaren terug was maar het een een afbetaling.
Leen toestellen zijn niet meer aanwezig dat is iets wat de klant zelf moet regelen.
Zelf heb ik bijvoorbeeld mijn oude toestel bewaard die nog prima voor deze diensten functioneert, of je kan aan je omgeving vragen of zei een ander toestel te leen hebben.

Over het algemeen is een reparatie met 2 hooguit 3 weken voor elkaar en zit er ook een zogeheten maximaal aan een reparatie vast.
Dat zal een moderator jouw straks als jouw topic aan de buurt is ook uitleggen.
Bij jouw gaat er ergens iets fout in de zin dat er geen vervangende toestellen voorradig zijn of wat dan ook.
Zei zullen dan ook mee gaan kijken hoe dit dus wel zo netjes mogelijk en dus zo snel mogelijk wel opgelost kan gaan worden.
Ik kan niet in systemen maar ik weet wel uit ervaringen dat dit niet de normale gang van zaken is.
Ik begrijp heel goed wat jij probeert uit leggen. En in principe zou ik mijn toestel dan ook vanaf bigin (nieuw contract) in de maand oktober moeten afbetalen verspreidt over de duur van mijn contract.
Echter mijn toestel had ik toen al niet meer. Want die was op 7 september bij Samsung.
Het komt erop neer dat ik bij aanvang van het contract geen werkend nieuw toestel heb en dat tot op heden.
Het contract kan ik zelfs om diezelfde reden ontbinden omdat ik een koop ben aangegaan en daarbij geen deugdelijk product heb ontvangen.
Dus T-Mobile moet hierin meer dan coulant zijn. Een klant hiermee opschepen is meer dan schandalig. Deze maand is mijn 2de zonder toestel.
Dat er iets misgaat, dat kan elke leek wel inzien. Maar wie van juliie (Samsung/ T-Mobile) durft zijn verantwoordlijkheid te nemen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi JennyV,

Welkom op ons forum, maar wat onwijs jammer dat het met zo'n vervelende situatie is! Ik begrijp heel goed dat je hier flink van baalt. :S

In ons systeem zie ik inderdaad dat je hier eerder contact hebt gehad met mijn collega's, dit was op 10 oktober. Hier is ook aangegeven dat, aangezien het om een Samsung gaat, jouw toestel via Samsung zelf wordt gerepareerd en dat wij hier dan ook helaas geen inzage in hebben. Hier kan ik verder spijtig genoeg ook niets aan veranderen. Wat ik je aan wil raden om de status van je reparatie op te vragen, is om direct met Samsung contact op te nemen. Zij kunnen je meer uitleg verschaffen over de huidige stand van zaken en hoe het vanaf hier verder verloopt. Ik vind het erg jammer dat wij je hier niet verder bij kunnen helpen, maar in het geval van je reparatiestatus kan ik verder helaas niets voor je betekenen.

Daarnaast zie ik dat mijn collega Nadine je bij hoge uitzondering een coulance heeft gegeven in jouw kosten voor de toestelbetaling. Dit staat als korting op je laatste factuur. Deze factuur ziet er sowieso anders uit dan je gewend bent, dit komt doordat er tussentijds verlengd is. Hierdoor worden bepaalde kortingen en kosten tot een bepaalde termijn gerekend en vervolgens wordt dit op de volgende factuur weer rechtgezet. We hebben hier ook een zeer uitgebreide uitleg over op deze pagina.

Ik hoop van harte dat de hele situatie rondom jouw reparatie nu spoedig ten einde komt en dat je gauw kunt genieten van je Galaxy S7! Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je.

Reageer