Beantwoord

Prijsopgave reparatie iPhone slaat nergens op

• 12 juli 2017
  • 7 reacties
  • 340 Bekeken

Beste T-mobile,

Het scherm van mijn iPhone 6s reageerde niet meer. Opgestuurd en nu krijg ik de smoes dat het geen garantie is, want vocht schade. Amehoela! Ik ben hartstikke zuinig op mijn toestel en hij is zeker nog nooit nat geweest. Afijn, ik heb direct gereageerd per mail, maar kom er nu achter dat het een noreply mailadres is. Kon ik op mijn oude iphone moeilijk zien... Maar dan komt het... ik kan nergens, maar dan ook echt nergens terugvinden, hoe ik contact op kan nemen om meer uitleg te krijgen over mijn reparatie? Het zou heel fijn zijn als hier via deze weg antwoord op zou kunnen krijgen.

Alvast dank!

Hierbij nog mijn reactie op de mail met prijsopgaaf:

Beste Hans,

Bedankt voor de prijsopgaaf, maar ik ga hier absoluut niet mee akkoord. Zoals jullie technici aan het toestel hebben kunnen zien ben ik zeer zuinig met mijn telefoon. Het toestel is op geen enkel moment met vocht in aanraking gekomen, dus jullie conclusie bevreemd mij zeer.

Uit de foto's kan ik niet opmaken of het hier om onherstelbare vochtschade gaat, wellicht kunnen jullie dit voor mij nog verduidelijken. Daarbij blijf ik wel bij het feit, dat het toestel nooit in aanraking is geweest met vocht, dus bij mij rijst het vervelende vermoeden dat hier iets anders aan de hand is.

Aangezien ik mij niet kan vinden in jullie korte en in mijn ogen totaal misplaatste conclusie ga ik niet akkoord met welke kosten dan ook. Ik zie een uitgebreidere uiteenzetting of een verduidelijking van hetgeen geconstateerd, graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Dennis Kroon
icon

Beste antwoord door David 13 juli 2017, 13:47

Hey Dennis,

Goed dat je even aan de bel trekt, het is jammer dat het om een vervelende reden is!

Als het goed is ontvang je een bericht over de reparatie en daar zouden eigenlijk ook wel contactgegevens in moeten staan. Ik begrijp dat jij dit niet hebt ontvangen, ook geen brief? Je kunt sowieso contact opnemen met Dynafix om verdere navraag te doen. Aangezien zij de reparatiedienst zijn vertrouwen wij erop dat zij de juiste analyse stellen en alleen een prijsopgave sturen wanneer zij de vochtschade geconstateerd hebben. Er zijn vele verschillende manieren waarop er vocht in jouw telefoon heeft kunnen komen, daar hoeft de telefoon in principe niet eens echt nat voor te worden.

Mocht je het oneens zijn met deze prijsopgave, dan kun je het toestel ongerepareerd terug laten sturen en dan betaal je enkel de onderzoekskosten. Je kunt het toestel dan voor een second opinion aanbieden bij een erkende reparateur. Als hier dan een andere uitkomst wordt geconstateerd dan nemen wij de onderzoekskosten van de second opinion en de reparatie voor onze rekening. Als bij de second opinion ook vochtschade wordt geconstateerd, dan zijn de kosten alsnog voor jou.

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk, maar als er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Je kunt het beste reageren bij diegene bij wie je het toestel ter reparatie hebt aangeboden. Is dat T-Mobile zelf? In dat geval is de klantenservice het beste. Of een winkel waar je deze gekocht hebt? In dat geval de betreffende winkel.
Reputatie 4
Badge +1
Laat mij 1 keer raden wie de reperateur is : Dynafix
Bij vara kassa is daar een item over geweest
https://kassa.vara.nl/nieuws/geen-garantie-op-smartphone-door-waterschade
Reputatie 7
Badge +20
Hey Dennis,

Goed dat je even aan de bel trekt, het is jammer dat het om een vervelende reden is!

Als het goed is ontvang je een bericht over de reparatie en daar zouden eigenlijk ook wel contactgegevens in moeten staan. Ik begrijp dat jij dit niet hebt ontvangen, ook geen brief? Je kunt sowieso contact opnemen met Dynafix om verdere navraag te doen. Aangezien zij de reparatiedienst zijn vertrouwen wij erop dat zij de juiste analyse stellen en alleen een prijsopgave sturen wanneer zij de vochtschade geconstateerd hebben. Er zijn vele verschillende manieren waarop er vocht in jouw telefoon heeft kunnen komen, daar hoeft de telefoon in principe niet eens echt nat voor te worden.

Mocht je het oneens zijn met deze prijsopgave, dan kun je het toestel ongerepareerd terug laten sturen en dan betaal je enkel de onderzoekskosten. Je kunt het toestel dan voor een second opinion aanbieden bij een erkende reparateur. Als hier dan een andere uitkomst wordt geconstateerd dan nemen wij de onderzoekskosten van de second opinion en de reparatie voor onze rekening. Als bij de second opinion ook vochtschade wordt geconstateerd, dan zijn de kosten alsnog voor jou.

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk, maar als er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag!
Beste David,

Nog bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist een mail gestuurd naar questions.NL@dynafix.com. (zie onderstaand). Ben zeer benieuwd naar het antwoord.

Als antwoord op op je opmerking om het toestel ongerepareerd retour te laten sturen, geef ik in de mail al aan, dat ik niet akkoord ben met de uitslag zonder verder een duidelijke omschrijving hoe zij tot deze conclusie zijn gekomen. Van "onderzoek" is op basis van hun schrijven geen sprake en daarom ben ik dus ook niet van plan onderzoekskosten te betalen. Niet meer dan logisch toch?

Mail naar Dynafix verstuurd op 16-7:

Geachte heer/mevrouw,

Via het T-Mobile forum ben ik eindelijk achter uw contactgegevens gekomen. Zeer merkwaardig dat het contact opnemen naar aanleiding van een prijsopgaaf zo omslachtig moet en nodeloos ingewikkeld gemaakt wordt. Maar wellicht heeft dat een reden…

Graag zou ik onderstaande mail naar u doorsturen, waarin ik aangeef het niet eens te zijn met de door Dynafix gestelde conclusie en ook niet akkoord ga met de onderzoekskosten zonder een gefundeerde uitleg van het onderzoek.

Ik wil u er graag op wijzen, dat ik niet zomaar genoegen zal nemen met een algemeen antwoord en als ik geen bevredigende onderbouwing van u ontvang, ik hier zeker werk van zal maken.

Alvast dank voor uw spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,
Dennis Kroon
Laat mij 1 keer raden wie de reperateur is : Dynafix
Bij vara kassa is daar een item over geweest
https://kassa.vara.nl/nieuws/geen-garantie-op-smartphone-door-waterschade

Jij gaat door voor de koelkast!! Maar voor nu krijgen ze nog het voordeel van de twijfel. Naïef misschien, maar ik zie graag het positieve in mensen.. 🙂
Reputatie 4
Hoi Dennis,

Goed dat je ons op de hoogte houdt!

Ik ben heel benieuwd wat voor reactie je zult krijgen. Hopelijk wordt dit snel opgelost. 🙂
Wat voor lulverhaal zouden de verzekeraars hebben als je toestel waterdicht is?

Reageer