Beantwoord

Refubished toestel

Bij de aanschaf van mijn iphone 8 bleek dat ik vaak door de andere kant niet goed wordt gehoord. Deze klacht heb ik vaker bij tmobile aangegeven. Ze hebben mij een nieuwe simkaart gestuurd en op 3 moment wanneer zich dit voor doet alles op te schrijven. Dit heb ik gedaan. Maanden verder nog steeds het zelfde probleem. Blijk het een bekend probleem van tmobile te zijn. De klantenservice heeft me aangegeven dat ik mij mobiel ter reparatie moet aanbieden. Alleen zat ik het met volgende probleem: Ik ben mijn mobiel 2 tot 4 weken kwijt. Helaas heb ik geen leen toestel. Dit heb ik ook gevraagd en aangeven. Tmobile heeft me gezegd hierin niks te kunnen betekenen. Na ong 1 jaar heb ik via vrienden een toestel kunnen lenen waardoor ik mijn mobiel ter reparatie kon aanbieden. Ik heb meerdere malen aan tmobile aangegeven dat ik geen genoegen neem met refubished toestel. Ik wil mijn eigen toestel gerepareerd of een nieuwe toestel. Ik heb letterlijk meer dan 15 keer contact gehad met tmobile. Een van de medewerkera die bij de afdeling storingen werkt vertelt me zelfs dat indien ik een nieuw toestel dat ik dat met de rechtsbijstand moet laten doen.

Nu krijg ik bericht dat me toestel kon ophalen bij de shop. Blijk het een refubished toestel. Ik heb geweigerd dit toestel aan te nemen op basis van de wet dat een toestel die binnen 2 jaar kapot gaat waarvan de oorzaak bij tmobile dus ligt. Dat ik mijn eigen toestel of een nieuwe toestel moet krijgen. Nu word ik van het kastje naar het muurtje gestuurd en bij de klachten afdeling moet zijn. Ik zeer teleurgesteld in tmobile. Ik heb hier meerdere abo lopen bij tmobile en ben al meer dan 15 jaar al een trouwe klant.

Er zijn meerdere uitspraken (Europese hof en Breda 2016) dat de verkopende partij een nieuw toetsel moet aanbieden inplaat van een refubished omdat deze bestaat uit verschillende onderdelen die vervangen zijn.

Ik hoop dat dit intern wordt doorgezet en dat ze toch met een oplossing komen.
icon

Beste antwoord door David 29 maart 2019, 11:36

Hoi Semmmmmmmmm,

Erg spijtig om te lezen dat je problemen ervaart met jouw iPhone 8! Ik zie in ons systeem dat je gisteren met een collega van de afdeling reparaties hebt gesproken en zij heeft je hier verdere informatie over gegeven. Ik vertrouw erop dat zij je alle benodigde info heeft meegedeeld. Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je natuurlijk!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Semmmmmmmmm,

Erg spijtig om te lezen dat je problemen ervaart met jouw iPhone 8! Ik zie in ons systeem dat je gisteren met een collega van de afdeling reparaties hebt gesproken en zij heeft je hier verdere informatie over gegeven. Ik vertrouw erop dat zij je alle benodigde info heeft meegedeeld. Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je natuurlijk!
Nou dat heeft niet veel geholpen. Een jaar lang al problemen en dan afgescheept worden met een refubished toestel. Dat is geen gelijkwaardig toestel. Ik laat het wel over aan mijn rechtsbijstand. Die hebben een andere mening met 2 recente rechtspraken die in mijn voordeel zijn. Ik snap niet dat jullie het zo ver laten komen. De andere abo’s zal ik niet meer verlengen bij tmobile. Ik zal een andere provider nemen na 17 jaar.

Dit is schandalig. Een nieuwe toestel dat vanaf dag 1 niet werkt en dan meerdere keren ook aangegeven bij de klantensevice is niet gelijkwaardig aan een GEBRUIKTE.

Er is me duidelijk vertelt dat jullie weinig kunnen doen en dat er pas wat wordt gedaan als er een brief van de rechtsbijstnd is. Hierbij; Tot wie kan ik me wenden met de brief en tevens zal ik alles overdragen aan de rechtsbijstand. Want na een jaar ben ik er wel klaar mee.

Reageer