Refurbished iPhone

Hallo, ik heb ongeveer 8 weken geleden de nieuwste i-phone gekocht bij t-mobile. Methaan nadat ik deze gekocht had, merkte ik dat mijn telefoon snel warm werd en ook uitviel. Ik heb 6 weken na aankoop mijn telefoon aangeboden ter reparatie. Ik heb eergisteren mijn telefoon opgehaald. Alleen wat blijkt, mijn tekefoon kon niet gemaakt worden en ik heb een gerefurbished telefoon gekregen. In de winkel heb ik aangegeven dat ik dit niet acceptabel vindt, maar ik werd min of meer weg gekeken en ze gaven aan dit het beleid is van t-Mobile. Hij zit nog steeds in de plastic verpakking en ik weiger dit te gebruiken. Vanuit consumentenrecht heb ik recht op een echt nieuwe toestel ipv een waarvan de onderdelen weet ik veel hoe lang oud zijn. Graag jullie reactie voordat ik dit zal gaan juridiseren!

15 reacties

Natuurlijk niet accepteren en als tmobile geen nieuwe geeft je rechtsbijstand inschakelen.
https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-garantie-regels/
Maaike Bernet ( van klanten service ) geeft aan dat de t-mobile winkel verantwoordelijk is hiervoor . Dus elke t-mobile winkel in Nederland bepaalt haar eigen beleid??? Bijzonder!!! Ik kan ook nergens telefonisch een klacht indienen en word weer naar de winkel gestuurd, terwijl de winkel mij stuurt naar de klantenservice. Dit kan toch niet mensen!!!
Waarom reageert t-mobile overigens nog niet???
Wanneer ik niet voor 14 uur een passende reactie krijg, dan ga ik alles op internet plaatsen en naar kassa. Het kan toch niet zo zijn dat ik voor een nieuwe i-phone die ik 6 weken gebruikte heb een oude krijg? Het is een fabrieksfout en dit hebben ze zelf meerdere malen toegegeven!

Ik wacht vandaag tot 14 uur en daarna zal ik actiever worden dat dat ik al ben.
Reputatie 7
Badge +20
Hi h..yigit,

Op het forum reageren wij doorgaans binnen 24 uur en beantwoorden wij eerst de vragen die als eerst zijn binnengekomen. Wij reageren dus pas wanneer je topic aan de beurt is.

Terugkomend op je verhaal, ik begrijp dat je hier flinkt van baalt. Vooral omdat je het toestel nog niet zo lang gebruikt. Ik heb je klacht doorgezet naar de afdeling die hierover gaat en zij gaan dit verder uitzoeken. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten.
Wanneer ik niet voor 14 uur een passende reactie krijg, dan ga ik alles op internet plaatsen en naar kassa.
Twee dingen,

Als je wil dreigen, doe het dan met iets substantieels... Op internet informatie plaatsen met de intentie om schade te veroorzaken is technisch gesproken laster of smaad (afhankelijk of het waar is of niet). Daarnaast is Kassa, Radar en al die andere schijn consumenten ondersteuning ronduit een zwaktebod en gaat het je niet helpen... echt niet.. Die geven alleen om hoe hard jij denkt dat ze er voor je zijn en je voor kijkcijfers en inkomsten zorgt.

Dat gezegd, puntje twee.

Je hebt helemaal gelijk en bij deze een link naar een eerder antwoord van mij, doch in kort... want het is een lange reactie... Om je correcte nieuwe telefoon te krijgen adviseer ik meteen Rechtsbijstandsverzekering aan te spreken, al kan je met wat ondersteuning van Juridisch loket ook ver komen als je geen verzekering hebt.
Reputatie 2
Badge
@h.yigit
Waarom gebruik je het refurbished model niet totdat
je weer een nieuwe hebt gekregen?

Misschien bevalt die beter dan je vorige nieuwe. ;-)
http://www.quidatabank.nl/mobiel/waarom-refurbished-iphone-6-kopen/
Dag Poco-loco,
Ik heb nou niet het idee dat jij het recht alsook het vermogen hebt om mij de les voor te lezen! Het zijn overigens geen dreigementen maar mededelingen. Aangezien het inhoudelijke feitelijkheden zijn heeft dit niets met laster of smaad te maken ( check ff de Van Dale wanneer iets laster of smaad is!). ik ben goed verzekerd en in het bijzonder in consumentenrecht, alleen had ik het graag anders opgelost. Edoch, ik zal deze zaak zelf vertegenwoordigd , alleen erg jammer van de tijd die ik erin moet steken
Ja..., er zijn hier huisregels, dus bij deze de expliciete waarschuwing om niet meer dubbele topics te starten en het forum te vullen met posts om 'aandacht' op je topic te realiseren. Spammen en bumpen zijn niet toegestaan, niet heel bijzonder voor een forum overigens.

Reageren en discussiëren zijn wenselijk, maar dit is een forum voor klanten, niet een service voor klanten. T-Mobile medewerkers zijn hier uitsluitend in de vorm van moderators aanwezig en die reageren gemiddeld met 48 uur. Het is niet hun primaire functie om problemen op te lossen en problemen zoals die van jou zullen op zijn best kunnen worden doorgegeven, zoals je ook al in je andere topic hebt kunnen lezen.

Verder, het zijn geen mededelingen van jou, maar grammaticaal gewoon dreigementen daar je begint met een constructie die eerst een eist definieert gevolgd met een actie die je zal uitvoeren als die eis niet wordt ingewilligd. Dat is dreigen, zo ook een tip om smaad en laster op te zoeken in het wetboek en niet de Van Dale, waar ze als strafbaar feit zijn gedefinieerd. In kort; het moedwillig verspreiden van informatie met de intentie tot het benadelen van de (rechts)persoon waar de betreffende informatie over gaat. Waarheid van de informatie bepaalt of dat laster of smaad is, meer niet. Dus de feitmatigheid is enkel relevant om de juiste overtreding te bepalen en sowieso iets wat ik niet kan controleren (los van het feit dat ik het met je eens ben... zoals al in mijn vorige reactie in punt twee).

Wat betreft je verzekering, gefeliciteerd, dat zal je tijd en moeite schelen en bespaar je die ellende nu gewoon. In het gelinkte antwoord + de link naar de vorige daarvoor kun je zien dat wat aanhouden en een paar correcte brieven gewoon werken. Je bent niet de eerste die een correcte nieuwe telefoon krijgt. De link was echt nuttig...

En helaas is dit een noodzakelijk kwaad omdat grotere bedrijven nog steeds maling aan dit stukje wetgeving hebben. Hoe je ook reageert en hoe je je ook gedraagt, ik ben niet betaald door T-Mobile en op dit punt kun je actieve ondersteuning van mij krijgen, want dit en een bepaalde reparatiedienst dienen veranderd te worden hier... De twee ergernissen van velen en beschamende items die nog steeds niet goed over komen.

Je krijgt een terechtwijzing als je je misdraagt en alle steun die we, mede-klanten, kunnen geven, maar alles draait om motivatie. Hoe motiveer je mij of anderen voor meer informatie. Mij in ieder geval niet als ik straks werkelijk moet gaan zoeken naar wat het wachtwoord was van de backend.... want.... dat is meer moeite dan jou van nuttige informatie te voorzien die je straks tot een nieuwe telefoon kan helpen.
Heel kwalijk dat tmobile zich na al de publiciteit nog schuldig maakt aan dit soort praktijken.
En Pocoloco bedoelt het niet zo kwaad als het klingt.
Bij punt twee slaat hij de spijker op zijn kop. Een eventuele rechtzaak tegen tmobile win je het met boter en suiker, maar ik denk dat je binnenkort het bericht krijgt dat je een nieuwe iphone kan ophalen.
Ik begrijp pocoloco ook wel, alleen realiseert hij zich niet voldoende (denk ik) dat ik letterlijk van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik ken mn rechten , alleen us het vervelend om ervoor te moeten 'vechten' . Stel dat ik iemand met wat minder haar op de tanden was, dan had t-mobile dat zomaar kunnen doen. Niet iedereen kan voor zichzelf opkomen. Ik vind het echt heel kwalijk van t-mobile.
....... prima... nogmaals een link naar mijn vorige reactie: lees dit....

Dit recht ga je niet krijgen zonder er moeite voor te doen... staat letterlijk in mijn gelinkte antwoord en dit is nog niet veranderd. Het is daarom direct gelinkt om duidelijk te maken hoe je dit gedaan kunt krijgen.

Alle overige drogredenaties ga ik niet meer behandelen. Ik wens je succes, maar als je door blijft gaan met demotiveren, verwacht dan geen stormloop op het forum.
Thnx voor de info!
Badge +1
No fckng way dat dit in de T-Mobile voorwaarde staat. Daar durf ik te wedden me bankrekening.
Ik zou een rechtzaak aanspannen met raad voor rechtsbijstand en de kosten op T-Mobile verhalen.
Goed dat je 'm niet opengemaakt heb want als je de seal opengemaakt had, was je automatisch akkoord gegaan met die refurbished iphone. Elke telefoon heeft een unieke IMEI nr. Je kan hier; http://www.imei.info zien of je telefoon een refurbished telefoon is. T-Mobile is verplicht om 2 jaar na de aankoop van je telefoon gratis je telefoon te repareren. Het hedrijf waar T-Mobile mee samenwerkt heet Dynafix. Uit ervaring weet ik dat zij niet betrouwbaar zijn, ze beslissen dingen zonder dit net de klant te bespreken. Maar ff voor de goede orde, mocht Dynafix je telefoon niet kunnen maken, dan zijn ze verplicht om je een nieuwe originele toestel te geven. Je maakt absurd veel kans om de zaak te winnen. Wel zul je eerst veel geld moeten inversteren om de zaak tot de rechter te laten komen. Maarja, alles voor gerechtigheid, toch?!
Reputatie 2
Je hebt recht op een nieuwe telefoon volgens het consumenten recht. Dus dien schriftelijk een klacht in. Heb ik ook gedaan voor mijn vriend die werd afgescheept met een refurbished Samsung note 8. Let op:

De regels die consumenten beschermen zijn van dwingend recht.

Dit houdt in, dat daar niet, zelfs niet met een schriftelijk getekende overeenkomst, van kan worden afgeweken. Een dergelijk beding is nietig.

Reageer