Vraag

Reparatie bij Dynafix Care.

Wie heeft er ook slechte ervaringen met reparaties via T-Mobile bij Dynafix Care te Nuth.?

Even dit: Sinds 3 maart 2014 is mijn Huawei 300Y nu voor de 3e keer ter reparatie aangeboden bij dit bedrijf.
De informatie over de reparaties die zij meesturen zijn gewoon lachertjes. Er deugt totaal niets van.

14 reacties

dat klinkt niet goed en is niet wat met een 3x3 actie bedoeld wordt....

Toch is er ook goed nieuws want in de regel word als een toestel 3 keer ter reparatie word aangeboden het toestel vervangen en zou je dus recht hebben op een nieuw exemplaar.  Ik moet zeggen dat het soms heel erg moeilijk is een toestel te repareren maar als een reparatiecenter er niet uitkomt moet je daar niet als klant de dupe van worden.... Dynafix had de reparatie mischien beter uit kunnen besteden aan een bedrijf met meer kennis van het type toestel......
Reputatie 4
@ dragstar1100

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat je hier niet tevreden over bent! Is je toestel momenteel wederom opgestuurd? Laat je even weten hoe het is afgelopen?

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/dragstar1100-338660/"

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat je hier niet tevreden over bent! Is je toestel momenteel wederom opgestuurd? Laat je even weten hoe het is afgelopen?

@WillemE
Ja, sinds vorige week woensdag 19 maart. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen.
Ik laat het je beslist weten.
Bedankt.
Vandaag voor 3de keer toestel teruggekregen, een nieuw. Echter het toestel deed het weer niet. Ons grote vermoeden nu is dat er een Simlock is opgezet door Dynafix. Het is toch onmogelijk dat keer op keer een toestel niets doet. We krijgen bij aanzetten alleen het Huawei logo te zien, maar verder kun je wachten tot je een ons weegt.
Vervolgens wij naar de T-Mobile shop. We kunnen het toestel omruilen, maar dat moet worden aangevraagd. Ik kan in eerste instantie kiezen uit zo'n 20 toestellen. Ik wil voor een Samsung Fame gaan. De winkeljuffrouw kan echter niet verder met het bestelsysteem en roept de manager erbij. Die zegt tot mijn onsteltenis dat ik alleen maar kan kiezen uit toestellen die op voorraad zijn. Dat blijken er maar 3 te zijn!!! Ik kan kiezen uit een Huawei of 2 simpele telefoontjes (geen smartphones). Dat zijn een Nokia en een Samsung. De Nokia heeft geen Quadband, de Samsung wel. Die wordt het omdat we op vakantie gaan in Amerika. Dit telefoontje is 10 euro goedkoper dan de oorspronkelijke Huawei, maar er wordt met geen woord gerept over geld teruggave. Dit realiseren wij ons pas op weg naar huis.
Ik heb aan dit hele gebeuren wel zo'n rotgevoel overgehouden!!!
Ik heb veel zin om T-Mobile voor te dragen voor een ijskoude douche bij Tros Radar want de klantenservice in ons geval leek nergens op. We worden geholpen door een vrouw die constant de hulp van de manager nodig had, de bon die we mee naar huis krijgen vermeld niet eens het type toestel dat ik heb gekozen. Ben zeer benieuwd of er straks een nieuw garantiebewijs bij het toestel zal zitten wanneer het wordt thuisbezorgd. Ook dat hele thuisbezorg-gedoe hangt me de keel uit. Waarom kunnen dit soort zaken niet gewoon in de winkel afgehandeld worden!?
Reputatie 2
@dragstar1100
Ik kan mij voorstellen dat je hier geen goed gevoel aan over hebt gehouden.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, mijn excuses.
Wanneer er een probleem is met het toestel zal deze altijd opgestuurd moeten worden voor reparatie.
Als er een omruiling moet plaatsvinden kan de medewerker in de T-Mobile Shop niet zijn eigen voorraad daarvoor gebruiken.
Vandaar dat het is ingevoerd omdat dit n.a.v een reparatie was en deze toestellen uit een andere voorraad komen.
Laat je ons nog weten wanneer je het toestel daadwerkelijk hebt ontvangen?
Ik heb Dynafix om specificaties gevraagd om precies te weten wat er nu stuk is aan mijn telefoon, maar daar reageert men simpelweg niet op. 
Ik heb inmiddels mijn telefoon ongerepareerd retour laten sturen, wat een slechte service zeg.
Afgelopen maandag kreeg mijn Huawei (die het de vrijdag daarvoor toen ik 'm weer terugkreeg van Dynafix niet deed en ook niet bij de T-Mobile shop met een andere SIM kaart) weer de geest. Echter meteen daarna ging die van mijn man kapot (zelfde type Huawei).
Mijn man dus terug naar T-Mobile om zijn toestel ter reparatie aan te bieden, maar ook om nog wat te vragen over het omruilen van mijn telefoon.
Krijgt hij daar te horen dat het toestel dat ik zal krijgen (het Samsung toestelletje) een opgelapt toestel zal zijn (hierover heb ik al bericht in een ander forum item). Ik kon alleen maar uit voorraad kiezen, omdat dat de toestellen zijn die opgelapt zijn, de anderen moesten nog opgelapt worden en daar kon ik dus niet uit kiezen.
"Hebben ze u dat niet verteld afgelopen vrijdag" vroeg hij? Neen dus!!! Te gek dat je voor een zo goed als splinternieuw toestel, waar 2 jaar garantie op zit, een opgelapt toestel terugkrijgt.

Aangezien mijn Huawei het nu weer doet heb ik de omruil geannuleerd.
Ik ga wel een ander simpel betrouwbaar toestel met Quadband aanschaffen voor onze reis naar Amerika, want die Huawei vertrouw ik niet meer.
Dit andere toestel zal ik zeker niet bij T-Mobile aanschaffen. Stel je eens voor dat dat toestel ook weer kapot zou gaan...!!
Reputatie 6
Badge +16
@dragstar1100

Bij een defect binnen 3 maanden kan je inderdaad een omruiling doen. Je krijgt dan een refurbished toestel. Dit houdt in dat je een toestel krijgt die na bijvoorbeeld een annulering van een contract terug is gestuurd naar T-Mobile. Alle toestellen worden uitvoerig gecontroleerd en getest voordat ze beschikbaar worden gesteld voor een omruiling.
En wat na 3 maanden? Deze garantie van 2 jaar lijkt gewoon helemaal nergens op!
Dus als het toestel van mijn man, dat na 3 maanden niks meer deed, niet gerepareerd wordt zoals het hoort dan kan ie overal naar fluiten!?
Mijn I-pod ging na 1,5 jaar kapot...ik kreeg meteen een spiksplinternieuwe! Dat noem ik garantie. Wat T-Mobile doet is een regelrechte aanfluiting!
Refurbished...een mooi woord voor OPGELAPT!
Ik las hier gisteren   een Y300  de bij de tweede keer netjes werd omgeruild voor een splinternieuwe, topic had de naam Y300   die kwam via de 3x3 actie  en werd vervangen door de meest recente versie MET de B199 ROM   was een unbranded........ Dynafix heeft nu eenmaal een niet al te beste reputatie maar ze werken goedkoop.....
Badge +1
copy & paste uit het radartv topic dat ik vandaag daar geplaatst heb
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=25&t=138291

hallo iedereen,

ik zie dat dit topic aangemaakt is op 07 okt 2013 om 17:38
met hierin dus vele klachten over Dynafix Care, met daar opvolgend dat dit anders moet.
het verbaast me dat sinds de aanmaak datum van dit topic nog steeds geen verandering is, want ook ik voel me behoorlijk genaaid door 't onprofessionele bedrijf.
mijn telefoon (Sony Xperia Z3is door T-Mobile naar DC gebracht voor een reperatie uitvoer.

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 4-10-2014 14:44:39
Order - Bevestigd 4-10-2014 14:44:40
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 4-10-2014 14:44:41
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 8-10-2014 0:23:03
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 8-10-2014 11:45:23
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 9-10-2014 7:54:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 9-10-2014 11:27:06
Reparatie ETD - In behandeling 14-10-2014 16:21:49

ik hoor totaal helemaal niets meer.
ik had vorige week op het nummer hun contact nummer gebeld: 0900-3962349, wat gewoon 45 c/m is ??? like WTF ????? en het ergste is.. je krijgt nog een gesproken menu dat 2 minute duurt voordat je er door heen bent.. denk je dat je er door heen bent.. wordt je gewoon vet in de wach rij geplaats.. elke minuut dat voorbij is.. wordt je bozer en bozer.. want het kost gewoon foking 45 euro cent per foking minuut.
ja sorry hoor voor mijn boze gedrag maar dit is gewoon echt maar dan gewoon echt niet normaal.
wat vorige gebruiker al zei.. voor elke uur dat mijn telefoon daar is, betaal ik hun die uurloon.. wat een oplichterij en laffe wijze om aan inkostem te komen.
van t-mobile mag je toch wel verwachten dat ze in zee gaan met een professioneel reparatie bedrijf.
maar dit is echt schandalig gewoon.
ik heb hun gemaild, met:

Dynafix - Contactaanvraag
Geachte erhan,

Bedankt voor uw contactaanvraag.
Wij hebben de volgende gegevens van u ontvangen.

Soort vraag: Algemene vragen
Voornaam: erhan
Achternaam: **
E-mailadres: **
hallo, ik wou jullie bellen, maar zag opeens de kosten per minuut... dat is 0,45 p/m vind ik eigenlijk in deze tijd schandalig duur. en dan krijg je nog een gesproken menu.. ben je 3 minuten verder.. en dan wordt je nog in de wacht rij gezet enkele minuten.. is dit jullie manier om aan jullie inkomsten te komen? vindt dat dit veel goedkoper moet worden. ik dacht ff snel via een belletje de status van me telefoon opvragen.. wat te kosten zijn etc.. maarja.. dat gaat nu dus niet meer door. want waarschijnlijk wordt op de mail pas over 5 dagen terug gereageerd. maargoed.. me feedback hebben jullie in ieder geval. mvg, erhan

dit mailtje heb ik verstuurd op 10 oktober, het is nu gewoon 22 oktober. na 12 dagen geen reactie terug via mail, of een belletje over de status.
ze hanteren totaal de regels niet, en al klant vriendelijk zijn ze al helemaal niet
het is mij compleet duidelijk dat dit bedrijf alleen voor het geld werkt, en aan de klant hebben ze gewoon schijt.
het is vandaag 22 oktober, ik had het toestel ALLANG retour terug gehad moeten hebben.
als ik ook maar zie dat mijn nieuw gekochte sony xperia Z3 1 krasje bevat.. dan breekt echt de hell los.
ik heb er 700 euro cash contant voor neer gelegd. het enige wat hun doen is het bloed laten koken van de klant.
ik hoop dat Radar aan tafel gaat met hun.
Badge +1
en nog 1:

eerst stuurt T-Mobile me dit:

Geachte heer Erhan,

Wij streven naar een reparatieduur van 2 weken,
echter er kunnen altijd omstandigheden zijn waarom het langer kan duren. Hierover wordt u dan tijdig geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice

ze zeggen hier dat de reparatieduur 2 weken duurt, en bij omstandigheden dat de klant tijdig wordt geinformeerd.
dit is dus gewoon niet zo. want na langer dan 2 weken wachten heb ik totaal niets van ze vernomen.
en in een ander mailtje zeggen ze dit:

Datum: 08-10-2014
Betreft: Uw T-Mobile reparatie

Geachte heer of mevrouw,

Is de reparatie gedekt door de garantie dan repareren wij uw toestel volledig gratis. Wij streven ernaar om uw toestel binnen twee weken gerepareerd naar u terug te sturen. Als het defect niet binnen garantie valt dan ontvangt u van ons een prijsopgaaf voor reparatie. Bent u akkoord met deze prijsopgaaf dan repareren wij alsnog uw toestel voor u. Wilt u dit niet dan betaalt u alleen de onderzoekskosten en sturen wij uw toestel naar u terug.

Met vriendelijke groeten,
T-Mobile Klantenservice

bij geciteerde dikgedrukt staat nergens vermeld zoals de 1ste mail, dat klant tijdig geinformeerd wordt bij omstandigheden.

als je nog nooit in aanmerking bent geweest bij Dynafix Care, dan weet je niet beter dan dat het wel goed zal zitten. mede ook omdat je verwacht als klant dat zo goed bedrijf (waar ik nooit klachten heb) dat ze wel samenwerken met een heel professioneel bedrijf.
maar beide bedrijven houden zich totaal niet aan de voorwaarden en overeenkomsten die hun zelf hebben gemaakt. en als een klant zich niet aan hun voorwaarden houd, dan hoor je meteen van ze.
ze verwachten dat particulieren de regels na streven, maar als hun het doen moet dit maar goed zijn, en zelfs wanneer we hun hierop aanspreken praten ze zich zelf nog goed. wat een corrupte scheinheiligheid zeg.

en dan nog:

Bent u akkoord met deze prijsopgaaf dan repareren wij alsnog uw toestel voor u. Wilt u dit niet dan betaalt u alleen de onderzoekskosten en sturen wij uw toestel naar u terug.

jah, bij elke uur dat mijn toestel daar is, worden die onderzoekskosten alleen maar meer. nou, ze gaan horen van mij. met hun ben ik nog niet klaar.
ik hoop echt dat kassaTV hier deze zaak opneemt in hun progamma.
het wordt tijd dat hun op het matje wordt geroepen.

Reageer