Beantwoord

Reparatie bij Dynasure en gebarsten scherm Sony

• 23 februari 2016
  • 7 reacties
  • 486 Bekeken

Beste T-Mobile,

in week 6 heb ik mijn Sony Z3 beschadigd en opgestuurd naar verzekeraar ACE Dynasure. Afgelopen vrijdag heb ik mijn telefoon terug gekregen, dit ging al niet helemaal volgens wens, maar is nog te begrijpen.
Zaterdag ben ik in een restaurant wat wezen eten. Overdag was mijn toestel prima in orde. Ik heb mijn telefoon met het scherm naar beneden op tafel gelegd en later opgepakt, scherm in 100 stukjes. Misschien iets te hard neergelegd, ik heb geen idee. Ik betwijfel dus ten zeerste of deze telefoon wel in orde was.
Dynasure gebeld en mijn claim wordt nu afgewezen omdat de telefoon niet gevallen was. Ik draai nu dus zelf op voor de kosten ipv dat dit netjes wordt opgelost. Ik had de telefoon amper 24 uur in bezit en is alweer kapot.

Ik stel voor dat jullie een passende oplossing zoeken, jullie bieden immers deze verzekeraar aan. Ik vind het onacceptabel dat er zo met klanten wordt omgegaan, ik had beter kunnen zeggen dat de telefoon was gevallen, dan was er gewoon vergoed vermoed ik. Schandalig!!
icon

Beste antwoord door David 24 februari 2016, 10:59

Hey Maaike,

Dat is nog eens een nare verrassing zo tijdens je etentje! :S

Als ik jouw verhaal zo lees heb je de telefoon niet op de tafel gesmeten en is er sprake een spontaan gebarsten scherm? Dit is namelijk een redelijk bekend probleem met de Sony Z3 en Sony wil hier zelf ook per scherm persoonlijk kijken naar een oplossing. Je kunt hiervoor direct telefonisch contact opnemen met hun klantenservice via 0900-8998318.

Dynasure is zelf een onafhankelijke reparatieservice en mag dus niet dezelfde werkwijze hanteren als Sony, aangezien dit vanuit de producent zelf erkend wordt. Zij werken dus vanuit de algemene garantiebepalingen en val-, stoot- en drukschade vallen hier niet onder, vandaar dat zij aangeven dat je dan zelf de kosten betaalt.

Het verstandigste is dus direct met Sony contact op te nemen om een passende oplossing te vinden! Hopelijk kom je er met hen dan ook uit. Mocht je nog vragen voor ons hebben, horen we dat graag!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Maaike,

Dat is nog eens een nare verrassing zo tijdens je etentje! :S

Als ik jouw verhaal zo lees heb je de telefoon niet op de tafel gesmeten en is er sprake een spontaan gebarsten scherm? Dit is namelijk een redelijk bekend probleem met de Sony Z3 en Sony wil hier zelf ook per scherm persoonlijk kijken naar een oplossing. Je kunt hiervoor direct telefonisch contact opnemen met hun klantenservice via 0900-8998318.

Dynasure is zelf een onafhankelijke reparatieservice en mag dus niet dezelfde werkwijze hanteren als Sony, aangezien dit vanuit de producent zelf erkend wordt. Zij werken dus vanuit de algemene garantiebepalingen en val-, stoot- en drukschade vallen hier niet onder, vandaar dat zij aangeven dat je dan zelf de kosten betaalt.

Het verstandigste is dus direct met Sony contact op te nemen om een passende oplossing te vinden! Hopelijk kom je er met hen dan ook uit. Mocht je nog vragen voor ons hebben, horen we dat graag!
beste David,

Ik wilde toch nog even een update geven; Toestel opgestuurd via de Tmobile winkel naar Dynafix. Hier is val- stoot- of waterschade geconstateerd, dus kreeg keurig een prijsopgaaf. Deze heb ik terug gestuurd naar ACE, want deze schades zou de verzekering moeten dekken. Helaas werd mijn klacht afgewezen.
Contact gehad met TMobile klanten service, dikke pech. Mijn probleem en T-Mobile kan niks voor mij doen. Contract maar opgezegd, want voor mij is het onvoorstelbaar dat T-Mobile zich zo opstelt. Jullie zijn intermediair en prijzen deze verzekering in jullie winkels aan! Jammer maar helaas, na jaren klant zijn.

Ik wil iedereen dan ook aanraden geen verzekering af te sluiten bij ACE!
Reputatie 7
Badge +15
Hi Maaike,

Ik snap dat je flink baalt van deze situatie. En ik vind het jammer om te zien dat je om deze reden je contract hebt opgezegd. Maar belangrijker vind ik dat we je verder helpen hiermee, in hoeverre we dat kunnen.

Ik zie dat je ondertussen ook telefonisch contact hebt gehad met mijn collega's. Een van mijn collega's heeft je ook verwezen naar Kifid, dit is het financiële klachteninstituut en zij kunnen je hier verder bij helpen. Verder vroeg ik mij af of je al contact hebt gehad met Sony. Zoals David aangaf is dit een bekend probleem en wilt Sony hier ook naar kijken.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?
Hi Amy,

David heeft mij het telefoonnummer van Sony gegeven, die hebben mij doorgestuurd naar de T-Mobile winkel. Die moesten het verder voor mij oplossen. Zo zie je dat alle partijen naar iemand anders wijzen! Kifid is natuurlijk hartstikke leuk, maar geen oplossing.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Maaike,

Ik vind het vervelend dat je van het kastje naar de muur gestuurd bent. Helaas kunnen wij in deze situatie verder niets voor je betekenen. Er is geconstateerd dat deze schade niet binnen de garantie valt en wij kunnen hier verder niets aan veranderen. Je kunt in deze situatie het beste toch echt contact opnemen met Kifid. Wat je ook nog zou kunnen doen is een second opinion uit te laten voeren bij een ander, door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Hiervoor kun je contact opnemen met Sony. De kosten van dit onderzoek zijn voor eigen rekening maar wanneer blijkt dat het wel onder de garantie valt vergoeden wij de kosten van het onderzoek en de reparatie.

Als je ergens anders nog vragen over hebt dan helpen we je hier natuurlijk graag Maaike!
Woow klinkt bekend in de oren.
Mijn Z3 Is nu ter reparatie opgestuurd naar "DynaSure" er is een pixel kapot. er is bij de klanten service en T-mobile winkel aangegeven dat als het scherm vervangen moet worden dat dat ALLEEN door Sony Nederland gedaan mag worden.
Ik hoop van harte dat T-mobile & Dynasure zich hier aan houd. een toestel van ruim €600 laten verprutsen aan een bedrijf die dan denkt die het zelfde te kunnen doen als Sony om het geld te kunnen inne en dan gewoon pruts werk afleveren ben ik echt niet van gediend.

helaas kunnen ze me dit pas aantonen na dat hij terug i van de reparatie en aangezien er een Pixel kapot is moet het scherm vervangen worden!!!!!!!! Als dit niet volgens juiste wijze gegaan is kan ik Mijn telefoon niet terug nemen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kevin,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je toesel sutk is gegaan. Ik hoop dat je reparatie goed zal gaan en dat je straks weer kan geieten van je mooie toestel.

Houd je ons op de hoogte? 🙂

Reageer