Vraag

Reparatie HTC one M8

Vorig jaar een HTC one M8 aangeschaft bij T Mobile. Gelijk bij aankoop blijkt het scherm van het toestel iets boven de zijkanten uit te steken. Aan alle hoeken sluit het scherm wel aan. Ik ging er van uit dat dit zo hoorde, het toestel was immers nieuw. Mijn dotview hoesje sluit hierdoor overigens niet.

Na een half jaar het toestel gebruikt te hebben zijn er een aantal gebreken. De behuizing blijkt zo flexibel dat de dunne strookjes (om de volumeknop) met de vinger te bewegen zijn.
Daarnaast krijg ik vaker de melding dat de simkaart niet geplaatst is of dat de headset is aangesloten terwijl dat niet het geval is. Bij beide meldingen is de telefoon niet te gebruiken. De medewerker bij T Mobile gaf aan dat dit vaak meldingen zijn bij water/ vochtschade.

Ik wist zeker dat dit niet het geval was en heb daarom besloten om de telefoon te laten opsturen.
De conclusie van het reparatiecentrum is dat de telefoon beschadigd is door vallen, stoten of klemmen.

Totale reparatiekosten E 259,42

Zoals gezegd is de behuizing niet heel sterk en is de telefoon zeker wel eens ergens tegen aan gestoten of gevallen (max 20 cm). Hierdoor zie je ook kleine beschadigingen op de hoeken. Het scherm heeft echter nooit anders in de telefoon gezeten.
Gezien de aanschafwaarde van de telefoon verwacht ik een apparaat dat niet bij normaal gebruik veel storingen oplevert.

Ik verwacht dan ook dat op z'n minst het scherm fatsoenlijk geplaatst wordt, waardoor ik ook niet verplicht ben om de onderzoekskosten van E 36,30 te betalen.

Dit had ik totaal niet verwacht en zou graag in contact komen met een medewerker. Ik weet namelijk 100% zeker dat mijn telefoon nooit een echte val heeft gemaakt.

Vriendelijke groet,

Hugo Reijnders

11 reacties

Reputatie 5
@hugoreijnders Welkom!

Goed dat je even contact met ons opneemt! Ik zie dat je inmiddels akkoord bent gegaan met de prijsopgaaf.

Op de foto's van het reparatiecentrum zie ik dat het scherm een stuk los is gekomen, dit duidt doorgaans op gebruikersschade zoals val of stoot schade.
Wanneer het een fabricagefout betreft had je dit direct bij ontvangst moeten aangeven, je had dan een vervangend exemplaar gekregen. Wellicht een wrange conclusie, maar wellicht wel een goede tip voor de volgende keer mocht zoiets weer voorkomen.
Hallo Tom,

ik vind het inderdaad een wrange conclusie. Ik ga er namelijk vanuit dat een nieuw toestel in perfecte staat is. Aangezien ik het toestel nooit eerder in mijn handen had, dacht ik dat het scherm bij elke M8 iets boven de rand uit zou steken.
ik heb contact gehad met dynafix en HTC. Beide geven toe dat het vreemd is dat bij een stoot of val de behuizing vervormd wordt zodat het glas zou loskomen, maar alle hoeken mooi aansluiten en het glas onbeschadigd is. Echter komen zij ook tot de wrange conclusie.
Ik heb de reparatie geaccepteerd omdat ik het toestel nodig heb. Dit wil niet zeggen dat ik mij erbij neerleg. Bij dynafix gaven ze aan dat het scherm vervangen moest worden inclusief alle hardware die er aan vast zit. Dit maakte de reparatie zo duur. Het glas is echter niet defect, maar de storingen zouden komen door stof in de onderdelen onder het glas.

Ik voel mij een roepende in de woestijn en begrijp dat ik geen enkel bewijs kan aandragen dat ik het toestel zo gekregen heb. De schade aan mijn verzekering opgeven doe ik niet, omdat het toestel niet gevallen is.

Ik zou graag een plausibele verklaring willen hoe bij zo'n duur toestel de randen van het glas loslaten en het glas onbeschadigd is.
Wanneer de zijkanten van de behuizing naar buiten staan waardoor het glas loskomt, moet de kracht door stoot of val van de voorkant komen. Het glas dus....

Als trouwe klant hoop ik dat T Mobile iets voor mij kan betekenen. Ik ga het namelijk niet winnen van bedrijven als dynafix en htc. Ik begrijp ook dat de medewerkers van deze bedrijven weinig kunnen betekenen voor mij.

Misschien jij wel Tom.
Reputatie 4
Hey Hugo,

Ik snap jouw reactie. Het is moeilijk maar dat betekend niet dat wij het niet kunnen proberen. Ik zal even overleggen met Tom wat wij hier in kunnen doen. Ik heb dan woensdag een reactie.
Hallo Bram,

Fijn dat je mijn standpunt begrijpt en gaat proberen om mij te helpen.

Alvast dank daarvoor.
Hallo Bram en Tom,

Ik heb vandaag het toestel opgehaald.
In de mail van T Mobile stond dat er bij de telefoon een rapport zou zitten met de uitgevoerde reparatie vermeld. Samen met de shop medewerker in de doos gekeken, maar niets aangetroffen. Ik was natuurlijk zeer geinteresseerd naar de inhoud van het rapport.

Kunnen jullie dit achterhalen?
wellixht geeft dit meet zicht op de echte oorzaak van het defect.

vriendelijke groet,

Hugo
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Hugo,

Wat vreemd dat er geen rapport bij zat. Om je alsnog van alle informatie omtrent het reparatieproces te voorzien heb ik je een e-mail gestuurd met daarin de brief die je had moeten ontvangen. Als je nog vragen of onduidelijkheden hebt dan weet je ons te vinden!
Hallo allemaal,

Dank voor het rapport. Ik was echter ook aan het wachten op een reactie van Bram.
Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het totaal niet eens ben met de gestelde conclusie van dynafix. Ik zou hier een reactie krijgen.
Groet,
Hugo
Hallo allemaal,

Krijg ik nog een reactie op mijn eerste discussiepunten? Mooi dat ik het rapport van de reparatie heb gekregen, maar daar wordt ik niet wijzer van. Erg spijtig dat ik nu niets meer verneem.
T-mobile laat niets meer van zich horen, maar zet wel de reparatiekosten op mijn rekening. De vervangen onderdelen krijg ik niet terug? Volgens mij hebben jullie mij gewoon een nieuw toestel gestuurd omdat het vorige niet deugdelijk in elkaar zat.
Ik kan hier alleen mijn conclusies uit trekken en vertrekken na mijn abonnementsperiode. Het is gewoon vreemd dat er eerder op het forum beloofd wordt om mee te denken en onderzoeken om vervolgens niets meer te laten horen.
Reputatie 6
Badge +13
Ik ga een moderator aan zijn of haar jasje trekken voor je dit duurt veel te lang idd!
Reputatie 4
Hoi Hugo,

Excuses voor de late reactie! Door miscommunicatie tussen mij en de collega's die hier gereageerd hebben kom ik nu met een heel laat antwoord. Daar baal ik best van want dit had al eerder beantwoord kunnen zijn. Hoe dan ook, wij hebben dit doorgesproken en komen helaas ook tot de conclusie dat wij helaas niks extra's voor je kunnen doen.

Wanneer het toestel bij aanschaf abnormaliteiten laat zien ben je zelf verantwoordelijk om die op te merken. Bij T-Mobile heb je garantievoorwaarden die er voor zorgen dat je het toestel binnen 2 weken na aanschaf kunt omruilen voor een nieuw toestel mits het defect binnen de garantie valt. Na deze 2 weken heb je tot maximaal 3 maanden recht op een omruiling mits nogmaals het defect binnen de garantie valt. Zo ook beschreven in de garantie en reparatievoorwaarden.

Ik vind het erg jammer dat dit niet eerder is aangegeven en dat ik het nu zo laat moet plaatsen. Daarvoor mijn welgemeende excuses dit was zeker niet de bedoeling.

Reageer