Beantwoord

reparatie iphone

• 24 oktober 2017
  • 20 reacties
  • 750 Bekeken

Beste,

Na meerdere jaren tevreden klant te zijn bij T-Mobile heb ik op 10 oktober 2014 heb ik mijn abonnement verlengt voor 2 jaar met een iphone 6 64 gb. Deze iphone heb ik destijds ook verzekerd via pro assist.

Op 19 april 2016 is mijn telefoon defect geraakt en heb ik een claim ingediend bij ace verzekering (pro assist is in de tussentijd veranderd in ace.) ik heb toen na lang wachten een gebruikte iphone weer terug gekregen.

vervolgens heb ik mijn abbonoment op 2 oktober 2016 nogmaals verlengt voor 2 jaar, dit keer voor sim only gekozen omdat mijn iphone nog geen half jaar oud was en nog erg goed werkte.

Helaas is mijn iphone op 13 oktober 2017 defect geraakt. het toestel werd warm en het scherm viel uit.
Natuurlijk een claim ingediend bij deze keer chubb (ace was alweer van naam veranderd, wat gebeurt hier toch allemaal!?) maar tot mijn grote verbazing werd de claim afgewezen. Natuurlijk gebeld met het onvriendelijke personeel van chubb en ze verwezen me naar een kachten proceduren. Er kon niets voor mij gedaan worden.

reden van afwijzing: ik kon niet aangeven waardoor het toestel defect is geraakt en omdat dit niet direct na een incident is gebeurt word dit als garantie defect beschouwd. terwijl er duidelijk is aangegeven dat het toestel is gevallen maar niet recent. het toestel warm werd voor hij uitviel (teken van inwendig defect door vallen of water?).

vervolgens gebeld met T-Mobile en een vriendelijke mevrouw raadde me aan een klacht in te dienen bij chubb en indien het antwoord niet gewenst was zouden we er met T-Mobile en mij wel uit gaan komen.

Zo gezegd zo gedaan, klacht ingediend, klacht afgewezen. verzenen naar management, klacht ingediend, reactie dat het 2 weken gaat duren tot ik antwoord krijg!! al die tijd dus zonder telefoon...

Ik heb dezelfde klacht nogmaals ingediend maar nu bij het management van chubb en vervolgens met T-Mobile contact opgenomen. Ik heb een vriendelijke jongeman aan de lijn gehad die mij vertelde dat ik mijn toestel ook bij T-mobile kan laten repareren. Ik heb uitgelegd dat mijn toestel vervangen is in april 2016 e het originele toestel van 2014 is. De jongeman vertelde mij dat ik vanaf 2016 recht heb op 2 jaar garantie.

Ik heb een poging gedaan om mijn toestel voor reparatie aan te bieden, maar het emei nummer was niet bekend bij T-Mobile en ik kon hem niet ter reparatie aanbieden. Vervolgens gebeld met T-Mobile en toen kwam de aap uit de mouw. Ik had geen enkel recht op garantie om de volgende redenen. 1. het toestel is niet van T-Mobile dus zij doen hier niets mee. 2. het originele toestel is van 2014 en de garantie voor het vervangende toestel staat daar gelijk aan.

na nog vele malen gebeld te hebben met zowel T-Mobile als chubb heb ik de moed opgegeven en heb ik geprobeerd mijn toestel te laten repareren.

De optie 1 in Emmeloord heeft mijn telefoon voor reparatie ingenomen maar helaas konden zij hem niet repareren. Het scherm was namelijk niet defect maar de chip op het moederbord. Dit konden zij niet repareren.

Ik ben zo teleur gesteld in de service van T-Mobile dat ik ook niet meer van plan ben nogmaals te verlengen.
mijn concrete vraag is hoe ik mijn telefoon kan laten repareren. Zowel T-Mobile als Chubb willen mij hier niet bij helpen en de lokale telefoonwinkel kan mij ook niet helpen.
icon

Beste antwoord door Rosan 24 oktober 2017, 17:18

Als het goed is weet jij als gebruiker van het toestel wat er met het toestel is gebeurt en dan kan jij zelf beoordelen wanneer het toestel schade heeft opgelopen of niet.
Garantie defecten vallen niet onder de verzekering en zullen ook niet worden gedekt.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +20
🤔 waardeloos. Was het nieuwe toestel ook echt nieuw of een refurbished toestel?
Snap dat je niet blij bent, en wat ik hier in het forum lees zijn die verzekeringen alleen voor hun zelf aan het werk. Puur graaien en service ho maar.
Het was volgens mij een refurbished toestel, ik kreeg heb ik een envelopje zonder doos erbij of iets dergelijks...

En ja zeker puur graaierij! als ik dit van tevoren had geweten was ik er nooit aan begonnen natuurlijk. Het probleem is alleen dat het T-Mobile personeel een mooi verhaal ophangt waardoor je er in trapt..
Reputatie 7
Badge +20
Lees dit eens
https://forum.t-mobile.nl/reparatie-en-verzekeringen-431/dynafix-heeft-mij-een-refurbished-toestel-terug-gestuurd-mag-dit-281682?sort=dateline.asc#comments
@CrisTien: Interessant topic! snap nu dan ook echt niet waarom T-Mobile mijn toestel niet wil repareren.. En wat ook nog steeds een raadsel is voor mij, heb ik omdat mijn originele toestel van oktober 2014 is echt gene recht op garantie nadat ik een refurbished toestel heb ontvangen in april 2016?
Reputatie 7
Badge +10
Hallo rutgerveno,

Wat zonde dat je toestel kapot is.
Echter gaat de garantie in op 10 oktober 2014.
Voor je vervangende toestel geld inderdaad de zelfde termijn. Je heb immers geen nieuwe koopovereenkomst gesloten. Ook het aanbieden van een refurbished toestel valt helaas gewoon binnen de wettelijke kaders.

Heb je vragen over je rechten kijk dan ook even op https://www.consuwijzer.nl

Wil je je toestel ter reperatie aanbieden. dan kan dat via Apple
https://support.apple.com/iphone/repair
@Hidden.nld Bedankt voor je input, helaas geen garantie meer dus.
wat ik wel erg vervelend vind is dat mij bij verkoop is verteld dat de pro assist toestel verzekering alles dekt wat de garantie niet dekt. En toch krijg ik te horen van Chubb dat mijn claim ongegrond is.

Is er in zon situatie nog iets wat T-Mobile kan doen om chubb toch het toestel te laten repareren?
Of wat ik kan doen om T-Mobile zo ver te krijgen?
Badge +13
Een defect is een garantie iets en geen verzekering kwestie tevens zoals Christien al aangeeft blijft de aankoop datum gelden.

Valt een toestel stuk dan claim je bij de verzekering de schade maar heb je een probleem met het toestel wat niet door val stoot of waterschade komt dan valt het onder garantie.
Twee totaal verschillende dingen dus.

13 oktober kreeg je dus te maken met iets wat als je nog binnen de twee jaar zou zitten onder garantie zou vallen maar aangezien het toestel buiten de twee jaar valt dus niet meer.
En aangezien het dus GEEN val stoot of water schade is kan je het dus niet onder verzekering laten repareren.

Ik ben dus benieuwd of die eerste reparatie (19 april 2016) niet gewoon een garantie geval is geweest?
Of was dat toen val stoot of waterschade want garantie word niet door de verzekering gedekt.
Verder kan je T Mobile niet dwingen je toestel te repareren je kan wel kijken of je met consumenten recht tot een gezamenlijke oplossing kan komen.

Heb je nu verlengd met een Go Sim only kan je nog kiezen voor toestel Flexibiliteit.
Reputatie 7
Badge +20
Wat is de rede dat ze de claim weigeren? Waarvoor ben je dan nog verzekerd?
Zelf neem ik nooit zo’n verzekering. Welke naam dan ook ze proberen er iets te vaak onderuit te komen.
En inderdaad garantie krijg je op datum van eerste aankoop.

Als alles niet lukt kan je bij de  winkel ook je foon laten repareren . Wel eerst even een afspraak maken en prijsopgave vragen.
Badge +13
Christien heel simpel een verzekering is voor Val Stoot en Waterschade en NIET voor garantie gevallen dat is de reden dat ze niet dekken.
@Rosan
Ik snap je reactie maar er is op afstand niet te controleren of dit ene garantie defect is of het door val of stoten is gekomen. Zoals ik had beschreven is het toestel vaak genoeg gevallen maar niet direct voor het incident. Het toestel is eerst heet geworden alvorens het scherm uitviel. iets wat duid op een kortsluiting.
Kortsluiting ontstaat niet spontaan en er zou dus sprake kunnen zijn van water schade, dit kan ik alleen zelf niet plaatsen omdat ik het toestel niet in het water heb laten vallen. Wat ook zou kunnen zijn is dat door een eerdere val een intern onderdeel is los geraakt of is beschadigd wat op het moment van het incident kortsluiting heeft veroorzaakt.

Het kromme van dit hele verhaal is dat de T-Mobile medewerker hier gewoon niets over verteld heeft bij het afsluiten van de verzekering en ik als consument niet al deze regels weet. Wanneer een verkoper mij verteld dat de verzekering alles dekt wat niet onder de garantie valt dan vertrouw ik er op dat dit ook zo is, en er niet allemaal regels zijn waardoor de verzekeraar zich er onderuit kan werken.

Dit is dus een geval van verkeerd voorgelicht / misleidende voorlichting.
Badge +13
Als het goed is weet jij als gebruiker van het toestel wat er met het toestel is gebeurt en dan kan jij zelf beoordelen wanneer het toestel schade heeft opgelopen of niet.
Garantie defecten vallen niet onder de verzekering en zullen ook niet worden gedekt.
Nogmaals, het toestel is vaak genoeg gevallen maar niet direct voor het incident. Hoe moet ik als gebruiker dan kunnen weten of dit de oorzaak is. Het is dus niet eerlijk en lekker makkelijk om zomaar te zeggen dat het onder garantie valt.

Jammer dat er niet naar een oplossing word gekeken en T-Mobile alleen maar zichzelf vrij pleit.
Badge +13
Ik snap alleen jouw opmerking over misleiding niet?

Het is toch duidelijk dat iets wat onder garantie valt geen verzekering kwestie is?
Verder wil niet T Mobile maar de verzekering weten wat de toedracht is van de schade.
En als de klant dan opgeeft geen idee ja dan heeft de klant dus een probleem want dan is de kans dus groot dat het buiten de claim zal vallen.
Kijk je heb een punt dat een toestel soms meermaals valt voordat er wat stuk gaat maar die laatste buts die zie je vaak wel gebeuren neem ik aan.

Dat geld toch ook bij andere schades zo?
De verzekering wil toch weten hoe en wanneer iets is gebeurt?
Wat misleidend is is dat de tmobile medewerker hier niets over verteld. Wanneer iemand verteld dat alles wat niet onder de garantie valt onder de verzekering valt, is dat ook alles. En dan is het on eerlijk om daar 3 jaar later op terug te komen met een reactie van je moet beter weten.

Ik heb bij de verzekering duidelijk aangegeven dat het toestel is gevallen. ik heb er alleen bij aangegeven dat het toestel niet direct na het vallen defect is geraakt. Dit lijkt mij voldoende informatie.

Zoals jij het nu stelt had ik dus een lul verhaal op moeten hangen waarin ik precies weet waar en hoe mijn toestel is gevallen. Dan was mijn toestel wel gerepareerd.

Het is gewoon bizar dat T-Mobile op zon manier omgaat met zulke geschillen. Jullie bieden de dienst aan, JULLIE trainen je verkoopmedewerkers om veel sales te maken. Jullie trainen de verkoop medewerkers om een mooi verhaal op te hangen zodat de klant een dienst afneemt.

Het is jullie dienst en jullie verantwoordelijkheid om dit op te pakken. Het afwimpelen onder het mom van je begrijpt toch wel dat dit geen garantie is, maw ben je dom ofzo is echt heel erg klant onvriendelijk.
Badge +13
Nee ik stel niet dat je een nep verhaal moet ophangen ik ben namelijk tegen oplichting van verzekeringen.
Een toestel wat warm word en waarvan het scherm uitvalt kan namelijk ook iets zijn wat als het toestel nog geen 2 jaar was geweest binnen garantie had gevallen.

Jij gaat er vanuit dat het een gevalletje verzekering is dus dan moet je weten wanneer je het heb laten vallen lijkt mij?

En zullen we het verder netjes houden wij mede klanten proberen elkaar te helpen en mocht dat niet lukken springen moderators met 24/48 uur bij.
Op de man af spelen is tegen de forum regels.
Ik speel niets op de man af. Het moge duidelijk zijn waar T-Mobile mee bezig is. Dat terzijde.

het komt er simpelweg op neer dat niemand iets gaat doen in deze kwestie. T-Mobile is zelfs te beroerd om mijn toestel te laten controleren op water of val schade want het emei nummer is niet door jullie uitgegeven.
Reputatie 7
Badge +10
De verzekering dekt het geen wat niet onder de garantie valt. maar de garantie is al verlopen.
Dat betekend dus niet dat het dan ineens wel onder de verzekering valt. en T-Mobile geen partij meer is in je probleem. Blijft alleen nog de verzekering over.

Ik zie ook niet dat er iemand is die hier verkeerd heeft gehandeld.

Ik vind het jammer dat je toestel niet meer goed werkt.
Het is mij even onduidelijk wat je vraag nou precies is.
mijn concrete vraag is hoe ik mijn telefoon kan laten repareren.
Dat kan bij apple, maak even een afspraak bij de Apple store dan kunnen ze even kijken wat het probleem is.
Badge +13
Hidden aangezien het toestel iets meer als 3 jaar oud is zullen de Apple stores (Haarlem, Amsterdam en DenHaag) je niet meer kosteloos kunnnen helpen.
Proberen kan altijd zeker als je er vlakbij woont of misschien een Amac binnen lopen kan een optie zijn.
Misschien herkennen zij het probleem en kunnen ze je wat meer info geven.
Of het nou een garantie defect is of niet, het toestel is geleverd door t-mobile en zij doen zaken met de verzering. Het toestel wat ik van de verzekering via tmobile heb vervangen is dus ook van tmobile. Tmobile hoort dan gewoon reparaties uit te voeren.

Bovendien ben ik eht er niet mee eens dat dit als garantie defect wordt gezien terwijl het toestel niet eens bij de verzekering in handen is geweest.

ik verwacht dat t-mobile met een passende oplossing gaat komen zoals mij ook belooft is tijdens mijn eeste telefonische contact met t-mobile. Toen is mij geadviseerd een klacht in te dienen bij chubb en indien het antwoord niet gewenst is zou ik met t-mobile wel tot overeenkomst komen door middel van tegemoetkoming van tmobiles kant, coulance zegmaar.

ik ben ook echt niet de enigste die problemen ervaart met t-mobile of haar verzekering. Het maakt niet uit welke naam je intypt op google; chubb, dynasure, dynafix, proassist, ace. Het zijn alleen maar slechte ervaringen die je leest.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Rutger,

Je kunt een verzekering inderdaad afsluiten op het moment dat je een abonnement afsluit. De aard van een verzekering vraagt eigenlijk ook wel een beetje om het faciliteren van die mogelijkheid. Verder staat een verzekering verder geheel los van T-Mobile. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er contact is met elkaar omdat er wel raakvlakken kunnen zijn. Op het moment dat je een omruiltoestel ontvangt heb je nog steeds de garantie op het toestel zoals die was op het moment dat je het toestel aanschafte.

Ik vind het wat vreemd dat naar jou is gecommuniceerd dat je het toestel niet kon aanmelden ter reparatie. Dit zou namelijk wel degelijk moeten kunnen als je de omruilbon kunt overleggen. Of een defect onder de garantie valt is iets wat een onafhankelijk reparatiecentrum zal concluderen. Je hebt 24 maanden garantie op een toestel dus als het toestel ouder is dan 24 maanden dan is de garantie wél komen te vervallen. Dat neemt niet weg dat we uiteraard wel je toestel kunnen repareren. Je ontvangt hier dan een prijsopgave voor.

Heb je verder nog contact gehad met CHUBB? Je kunt eventueel ook terecht bij Kifid, via www.kifid.nl. Dit is een onafhankelijke instelling waarbij CHUBB/ACE is aangesloten. Kifid neemt vervolgens de klacht verder in behandeling.

Als je het op prijs stelt kan ik de aanmelding van de reparatie ook voor je doen. Zou je mij in dat geval het IMEI nummer en de omruilbon kunnen sturen via een privébericht? Dank!

Reageer