Beantwoord

Reparatie iphone XS

• 17 juli 2020
  • 4 reacties
  • 700 Bekeken

HELP!

Sinds 27 Juni heb ik mijn toestel in reparatie. Oke voor de rest nog niets aan de hand.

Maar hier volgt wat ik heb ondernomen, en weet nog steeds niet bij wie ik moet zijn.

Februari 2019 ben ik overgestapt naar T-Mobile, bevalt prima, alleen nu ging afgelopen Juni mijn toestel kapot. Ik ben naar t-mobile shop gegaan, in de veronderstelling dat ik daar naartoe moest gaan om mijn toestel in te leveren voor reparatie. Ik betaal namelijk maandelijk een x bedrag voor me toestel incl abonnementskosten. De shop heeft hem opgestuurd met de mededeling dat dit gemiddeld 2 weken duurt. Geen probleem. Nu kreeg ik 9 Juli een prijsopgaaf via t-mobile dat me toestel buiten garantie viel, en dat ik 3 keuzes had, 1: toestel wordt omgeruild kosten 686 euro, 2: krijg toestel ongerepareerd terug alleen onderzoekskosten. 3: toestel wordt vernietigd. Ik naar de shop gegaan en gevraagd waarom dit geen garantie was? En waarom ik nergens terug kan lezen wat er kapot was. (klacht is, toestel laadt niet meer op). Zij verwezen mij naar t-mobile klantenservice en moest bellen. Ik heb gebeld, waarom en wat is er kapot? Toen hoorde ik dat ik het toestel niet bij t-mobile gekocht had maar via 'mobiel werkt’ (belsimpel). En dat ik de factuur van me toestel moest mailen naar dynafix. Daarom stond er dat ie niet onder garantie viel. Die avond gelijk gemaild naar dynafix met de factuur. Gelijk een reply mail dat ze hem ontvangen hadden en gingen regelen.

10 juli s'middags gebeld naar dynafix of mail goed was ontvangen, en wat de vervolgstappen waren. En wat er kapot was aan me telefoon. De dock connector was kapot, die zit vast aan moederbord en kan niet gerepareerd worden. En factuur die ik doorgemaild had moest nog geverifieerd worden. Oke…

Ondertussen was het woensdag 15 juli, en nog steeds niets vernomen van dynafix, en wel een herinnering van t-mobile dat de prijsopgaaf nog niet was beantwoord. Ik weer gebeld, maar nog steeds niet duidelijk of factuur al geverifieerd was. Maar ze gaan ermee aan de gang. Ondertussen kijk ik op de site van dynafix en zie dat mijn prijsopgaaf is beantwoord. Niet door mij!!

Ik moest ff afwachten… nog steeds niets vernomen en weer een herinnering van t-mobile dat ik voor 30 juli de prijsopgaaf moet beantwoorden… ik vandaag 17 juli weer gebeld, maar nog steeds geen akkoord van de factuur. 

Belsimpel geeft ook 2 jaar garantie op toestel, maar kan van hun geen telefoonnr vinden om te bellen.

30 juli komt steeds dichterbij, 

Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door CrisTien 17 juli 2020, 16:17

Beste @Teus Schep  Het telefoonnummer van Belsimpel stond op de site van BS

Als je besteld hebt bijbelsimpel kunnen ze je het snelst helpen als je je ordernummer bij de hand hebt.

050-2103404

Apple geeft ook twee jaar als jet toestel niet zakelijk is aangeschaft.

Succes hopelijk wordt snel voor je opgelost

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Beste @Teus Schep  Het telefoonnummer van Belsimpel stond op de site van BS

Als je besteld hebt bijbelsimpel kunnen ze je het snelst helpen als je je ordernummer bij de hand hebt.

050-2103404

Apple geeft ook twee jaar als jet toestel niet zakelijk is aangeschaft.

Succes hopelijk wordt snel voor je opgelost

Wat bedoel je precies met besteld? Toestel is al meer dan jaar in gebruik. En welk ordernr heb je nodig?

Reputatie 7
Badge +20

@Teus Schep Die gegevens komen van site BSje zocht  telefoonnummer belsimpel

Reputatie 4
Badge +5

De verkoper is jouw aanspreekpunt als je wettelijke garantie hebt. Belsimpel verkoopt T-Mobile abonnementen en verkoopt daar eigen toestellen bij. Hiervoor sluit je dan een geldlening bij T-mobile en die betalen Belsimpel.  Dat je het toestel niet bij de verkoper hebt ingeleverd maar bij T-Mobile betekent dat je hen hebt gevraagd je toestel te repareren. Zij zijn niet de verkoper en nu moet Apple dus garantie geven. 

Dit maakt het inderdaad ingewikkeld, dus beste is om je toestel tegen onderzoekskosten te laten terugkomen en met Belsimpel een garantie claim te maken. Helaas is Apple heel streng in de toekenning, als er iets buiten het toestel is gebeurt wat het probleem heeft veroorzaakt geven zij geen garantie. Denk aan vallen en vocht.

Reageer