Beantwoord

Reparatie LG G4

• 1 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 291 Bekeken

Ik heb al 3x geprobeerd dit via de chat te doen zonder resultaat 3 uur van mijn leven weg dus doe ik het hier.

ik heb mijn LG G4 toestel voor reparatie via jullie verstuurd mijn toestel valt nog onder de garantie en heeft last van een bootloop (een bekend probleem met de LG G4) nu word er gezegd dat er een prijsopgaaf is gedaan.
Ik snap niet waarom ik een prijsopgave krijg het toestel vaIt onder garantie en het probleem een bootloop is iets wat een bekend LG G4 fabrieks issue is. Ik zie niet in waarom ik een prijsopgave moet krijgen (Overigens zie ik ook geen prijsopgave in mijn mail iets wat wel zou moeten volgens de reparatie) Kan ik ervan uitgaan dat dit om een fout gaat?
icon

Beste antwoord door Amy 3 augustus 2016, 10:05

Hey Megaman0,

Jammer om te horen dat het niet helemaal goed ging via de chat. Ik help je hier graag verder.

Ik snap dat je er van baalt dat je een prijsopgave hebt gehad. Vreemd trouwens dat je hem niet hebt ontvangen. Ik heb jou een privébericht gestuurd met een link naar je prijsopgave.

De erkende reparateur heeft jouw toestel grondig onder de loep genomen en uit onderzoek blijkt dat de reparatie niet onder garantie uitgevoerd kan worden. Wanneer je het hier niet mee eens bent kun je het beste contact opnemen met Dynafix zelf. Op deze pagina vind je meer informatie hiervoor.

Wanneer je twijfelt aan de uitkomst van Dynafix kun je een second opinion aanvragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Wel komt het echter maar zelden voor dat een ander reparatiecentrum tot een andere conclusie komt. Als uit de second opinion een andere reden wordt geconstateerd neemt T-Mobile de onderzoekskosten van de second opinion en de reparatie voor haar rekening. Je kunt bij de fabrikant van jouw toestel opvragen welke reparatiecentra erkend zijn.

Hopelijk heb ik je zo voldoende informatie gegeven. Mocht je hier nog vragen over hebben dan horen we het graag van je! 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +15
Hey Megaman0,

Jammer om te horen dat het niet helemaal goed ging via de chat. Ik help je hier graag verder.

Ik snap dat je er van baalt dat je een prijsopgave hebt gehad. Vreemd trouwens dat je hem niet hebt ontvangen. Ik heb jou een privébericht gestuurd met een link naar je prijsopgave.

De erkende reparateur heeft jouw toestel grondig onder de loep genomen en uit onderzoek blijkt dat de reparatie niet onder garantie uitgevoerd kan worden. Wanneer je het hier niet mee eens bent kun je het beste contact opnemen met Dynafix zelf. Op deze pagina vind je meer informatie hiervoor.

Wanneer je twijfelt aan de uitkomst van Dynafix kun je een second opinion aanvragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Wel komt het echter maar zelden voor dat een ander reparatiecentrum tot een andere conclusie komt. Als uit de second opinion een andere reden wordt geconstateerd neemt T-Mobile de onderzoekskosten van de second opinion en de reparatie voor haar rekening. Je kunt bij de fabrikant van jouw toestel opvragen welke reparatiecentra erkend zijn.

Hopelijk heb ik je zo voldoende informatie gegeven. Mocht je hier nog vragen over hebben dan horen we het graag van je! 🙂
Ja het issue van de niet ontvangen prijsopgave is al opgelost. Maar ik heb een nieuw topic aangemaakt (Ik kon deze niet sluiten namelijk) https://forum.t-mobile.nl/lg-473/lg-g4-bootloop-269414 maar het probleem is nu dat ze een grondig onderzoek hebben gedaan maar 0.0 resultaten terugsturen. Waarom valt dit niet onder de garantie en moet ik gwn de kosten van een nieuwe telefoon betalen om dit te laten repareren. Mijn telefoon heeft gewoon een bootloop issue dat hij niet opstart waarom valt dat niet onder de garantie Ik wil een rapport zien met de uitleg hoe hun tot de conclusie zijn gekomen vooral wanneer ik ook nog onderzoek kosten moet betalen.

Ik wil graag het antwoord op de volgende vragen (Waarom ik ook contact op moet nemen met een derde partij terwijl de telefoon gewoon bij jullie onder garantie staat en ik die ook bij jullie heb ingeleverd snap ik ook niet echt).

- Waarom valt deze reparatie niet onder de garantie?
- Waarom moet ik bijna 400 euro voor de reparatie betalen ik wil in details zien wat er gerepareerd moet worden wat er aan mankeert en waarom ik dit zelf moet betalen.
- Hoe is dit niet het zogenaamde Bootloop probleem. (Een fabrieksprobleem iets wat LG zelf al heeft erkend en ook al heeft beloofd om zelf op te lossen).

https://tweakers.net/nieuws/107549/lg-geeft-bootloop-probleem-met-g4-toe-en-gaat-toestellen-repareren.html en dauthority.com/lg-admits-g4-bootloop-problem-hardware-fault-669603/ word gemeld.)
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Megaman0,

Wij kunnen helaas geen antwoord geven op je eerste vraag over de garantie. Dit is namelijk een uitkomst van het onderzoek van de reparatiedienst en we vertrouwen dan ook dat zij dit goed hebben uitgezocht en vertrouwen op hun oordeel.

Amy had in haar bericht al aangegeven dat wanneer je meer details en vragen hebt over je garantie en de reparatie, je contact op kunt nemen met Dynafix. Zoals gezegd kun je ook een second opinion opvragen, bij een erkende reparatieservice. Als dan blijkt dat je in je gelijk staat dan hoef je niet te betalen, maar als ook hier dezelfde conclusie naar voren komt zijn alle kosten voor jou.

Wellicht kun je ook nog contact met LG zelf opnemen om te kijken wat hun standpunt hierover is en of zij je nog van info kunnen voorzien.

Mocht je nog vragen voor ons hebben horen we dat ook graag.
Sorry hoor maar ik begrijp het niet jullie eigen werknemer dat het bootloop probleem wel meer voorkomt en dat hij zelf in de winkel meerdere LGs heeft ontvangen met het zelfde probleem, Ik krijg van Amy te horen dat zij een grondig onderzoek hebben gedaan maar er is nog steeds niet uitgelegd waarom dit niet onder JULLIE garantie valt en nu moet ik zogenaamd contact opnemen met LG voor een probleem dat al langer bestaat.

Ik heb foto's terug gekregen van Dynafix waar ze lijken aan te geven dat de vocht indicator is geactiveerd. Maar ik zie nergens hoe dit is gekoppeld aan dit bootloop issue. En sinds dit bootloop issue bij iets wat ze zelf al hebben toegegeven en waar ook jullie al van op de hoogte zijn verwacht ik gewoon dat dit issue kosteloos word afgehandeld of dat jullie mij duidelijk uitleggen waarom dit niet door een fabrieksfout zou worden veroorzaakt. Ik betaal jullie voor de telefoon en ik heb garantie bij jullie. Dus leg ik de vraag bij jullie neer.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Megaman0,

Dat er meerdere klachten binnen zijn gekomen over eenzelfde soort probleem, betekent niet dat ze er ook allemaal onder vallen. Wanneer er vochtschade geconstateerd wordt, vervalt de garantie sowieso. Als de reparateur heeft geconstateerd dat dit verband houdt met het probleem wat jij ervaart, dan vertrouwen we erop dat dit na gedegen onderzoek gebeurt.

De antwoorden blijven verder hetzelfde. Ik begrijp dat dit niet hetgene is waar je op gehoopt had, maar de suggesties uit blijven in dit geval gelijk. Als je niet akkoord gaat met de reparatie krijg je jouw toestel ongerepareerd terug (in dit geval zou je alleen onderzoekskosten betalen, mits de second opinion jou in je gelijkstelt) en kun je deze ter second opinion aanbieden.

Als wij nog ergens bij kunnen helpen, horen we dat graag.

Reageer