Reparatieservice

Beste T-Mobile en community,

Ongeveer 3 a 4 weken geleden was mijn toestel (Samsung s7 edge) overleden. Het toestel functioneerde in zijn geheel niet meer. Langs T-Mobile geweest en mijn toestel ter reparatie aangeboden. In eerste instantie werd mijn toestel geweigerd omdat de medewerker dacht dat mijn toestel buiten de garantie viel. Toen ik hem vroeg waarom dit zo was aangezien dit Europees is vastgesteld op 2 jaar krabbelde hij terug en vertelde hij mij dat hij dacht dat het een Samsung s5 betrof. Je zou zeggen dat je een edge en een S5 makkelijk uit elkaar kunt houden maar goed verder werd ik prima geholpen. De medewerker gaf aan dat er een aantal zichtbare beschadigingen aan het scherm zitten en dat dit invloed kan hebben op de ''schuldvraag''.
Ik heb hem wel medegedeeld dat het toestel ineens uitviel en de beschadigingen er al een geruime tijd op zitten.

Reparatie:
Toestel op dinsdag 12 februari opgestuurd en op 14 februari (positief punt: erg snel) kreeg ik het heugelijke nieuws (sarcastisch) dat het toestel buiten de garantie valt en dat het scherm vervangen moet worden voor een astronomisch hoog bedrag, wat erg dicht tegen de waarde van het toestel zit. Wat mij verbaasde is dat er totaal niks genoemd wordt over het hoe en waarom dit buiten de garantie valt, wat de exacte schade is en waarom er gekozen wordt om het scherm te laten vervangen terwijl het toestel niet functioneert.

Als ik alles goed begrijp wordt er dus de conclusie getrokken dat door mijn toedoen het toestel niet meer functioneert en geen reden opgegeven gaat worden waarom dit zo is. Dan kan je natuurlijk wel melden dat er deskundig en onafhankelijk een onderzoek is uitgevoerd op mijn toestel maar zolang er geen openheid van zaken wordt gegeven heb ik hier toch zeer mijn twijfels over. Zijn er meer mensen binnen de community die tegen ditzelfde probleem zijn aangelopen? En hoe hebben jullie dit opgelost met T-mobile of het bedrijf? Want het voelt nu al als een gesloten boek (als ik op andere fora kijk). Een second opinion zou natuurlijk kunnen maar dan vind ik persoonlijk dat het bedrijf (dynafix?)er wel heel erg makkelijk van af komt.

Groetjes,

Glenn

0 reacties

Geen reactie

Reageer