Beantwoord

Reparatiestatus

• 24 juni 2016
  • 9 reacties
  • 154 Bekeken

Goede avond allemaal,

Mijn Samsung a5 2016 is 15 juni opgestuurd voor reparatie.
De telefoon is nog geen maand oud en in het begin liep het toestel al een paar keer vast, ik dacht dit gaat wel over maar dit was dus niet het geval.
Na een gezellig dagje Walibi wilde ik mijn telefoon openen en toen deed mijn touchscreen het ineens niet meer, dit konden ze in de winkel niet verhelpen.. Nu is de telefoon dus opgestuurd.

Nu is het 24 juni en ik heb nog niks gehoord over mijn toestel nu weet ik dat het twee weken duurt voordat je je toestel weer in bezit hebt maar ik zou graag weten wat ermee aan de hand is, en of het binnen de garantie valt hij is geen enkel keertje gevallen, en niet in aanraking geweest met water..

Graag zou ik de status willen weten van mijn toestel en wanneer ik hem terug kan verwachten,
En of andere mensen toevallig dit ook al hebben meegemaakt met hun toestel en wat dan de eventuele kosten zijn als het toch niet binnen de garantie valt.

Bedankt alvast voor jullie antwoord.

Groetjes van Anouschka
icon

Beste antwoord door KoenM 24 juni 2016, 21:10

Hallo Anoushka,

Welkom op het forum!

Wanneer je inlogt op je My T-Mobile, kun je de status van je reparatie zien.

Log in en kies links in het menu voor 'Simkaart en toestel'. Scroll iets naar beneden en klik op 'Reparatiestatus'. Hier zul je alle info vinden die je zoekt. Normaal gesproken wordt je ook per SMS op de hoogte gehouden, dacht ik.

Laat je weten of het gelukt is!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Anouschka,

Wat balen zeg. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik inderdaad dat de medewerkers in het reparatiecentrum vochtschade hebben geconstateerd.

Heb je in de afgelopen weken je telefoon toevallig in je zak gehad bij hevige regenval of in een vochtige omgeving als een badkamer? Op de foto's die de medewerkers hebben gemaakt is namelijk echt vochtschade zichtbaar.

Mocht je het hier niet mee eens zijn dan kan je bij een door de fabrikant erkende reparateur een second opinion aanvragen. Mochten zij concluderen dat er geen vochtschade is, waar ik niet van uit ga, dan vergoeden wij de onderzoekskosten en de eventuele reparatie kosten.

Dit is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op zat te wachten, maar ik hoop wel dat nu duidelijk is wat er heeft plaatsgevonden en welke optie je nog hebt.

Als je aanvullende vragen of onduidelijkheden hebt dan horen we het graag!
Hoi Amy,

Bedankt voor je antwoord.
Ik zie nu via dynafix dat mijn toestel retour wordt gestuurd omdat hij onherstelbare vochtschade heeft, ik vraag mij in hemelsnaam af hoe dit kan het toestel is nog geen maand oud en niet in aanraking geweest met water of vocht.. Mijn hele telefoon deed het nog alleen mijn touchscreen deed het niet meer.. het is toch raar dat hij dan ONHERSTELBAAR schijnt te zijn?

Dynafix staat niet echt positief in het licht want lees overal op internet dat er bij iedereen vochtschade wordt geconstateerd??
Vind dit heel vreemd, en dat het helemaal niet gerepareerd kan worden belachelijk..

Ik vraag me af wat ik hier verder mee kan doen?
Ben echt ontzettend kwaad..

Ik moet nu dus 2 jaar lang nog aan een telefoon betalen waar ik nu niks meer aan zal hebben dit gaat echt nergens over..

Hoe kan ik of beter gezegd tmobile dit gaan oplossen?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Anouschka,

Fijn om te zien dat Koen je al wat verder geholpen heeft. Dynafix is inderdaad onze standaard reparateur.

Om in die link te kunnen inloggen hoef je maar 2 van de 4 velden in te vullen. Als je het RMA nummer niet hebt kun je ook inloggen met het IMEI nummer en je postcode. Ik heb zojuist voor je gekeken en je toestel is inderdaad nog in behandeling bij een monteur. Wat hij precies gaat repareren durf ik niet te zeggen, we moeten dat nog even afwachten.. 🙂

Wil je het laten weten als je in de tussentijd nog vragen hebt?
En is Dynafix de standaard reparateur van T mobile?
Ik heb namelijk nog geen mail of bericht ontvangen met mijn RMA nummer..
Bedankt Koen,

Waar vind ik het RMA nummer?

Groetjes Anouschka
Reputatie 6
Vreemd dat je nog niks gehoord hebt. Ik ben toentertijd goed geïnformeerd.

Je zou nog eens HIER kunnen kijken of je daar meer info krijgt. Zo niet, dan zou ik maandag even telefonisch contact opnemen met Dynafix.

Succes!
Hoi Koen,

Bedankt voor je antwoord.
Ik weet hoe dat werkt, en daar is hij nog steeds in reparatie.
Alleen heb nog steeds niks gehoord wat er nou mee aan de hand is en dat vind ik raar..

Zou dit graag willen weten
Reputatie 6
Hallo Anoushka,

Welkom op het forum!

Wanneer je inlogt op je My T-Mobile, kun je de status van je reparatie zien.

Log in en kies links in het menu voor 'Simkaart en toestel'. Scroll iets naar beneden en klik op 'Reparatiestatus'. Hier zul je alle info vinden die je zoekt. Normaal gesproken wordt je ook per SMS op de hoogte gehouden, dacht ik.

Laat je weten of het gelukt is!

Reageer