Beantwoord

S6 edge scherm heeft een dikke paarse streep

• 1 maart 2016
  • 28 reacties
  • 10602 Bekeken

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een dikke paarse streep door mijn S6 edge scherm lopen. Ik wil hem graag voor garantie aanmelden maar ben nog bezig om een tijdelijke toestel te regelen.

Ik had vanochtend ook contact gehad met de klanten service. Toen werd het me verteld dat er moeilijk gedaan kan worden. Dat zit mij een beetje in de maag. Vandaar dat ik mijn probleem ook hier meldt.

Ik heb mijn S6 edge nog geen jaar, altijd erg zuinig mee geweest en altijd in een orginele samsung cover gehad. Op de foto heb ik de cover afgehaald. Nu heeft hij sinds een paar dagen een dikke paarse streep door het beeld lopen; zie bijlage. Het begon met eerst af en toe wel en geen streep. Maar sinds gisteren is het paarse streep continue aanwezig. Ik heb mijn telefoon ook nooit laten vallen, heeft absoluut geen val en stoot schade en is zelfs helemaal kras vrij. Een ander probleem die ik met de telefoon heb is dat de GPS verbinding de laatste dagen ook spontaan uitvalt. Dit had ik voorheen ook niet. Tijdens het navigeren krijg ik vaak de melding dat de GPS verbinding verloren is.

Ik heb het toestel uit en aan gezet maar het paarse streep gaat niet weg. Het lijkt op een hardware probleem. Eerst was het een hele dunne paarse streep en nu is het dikker geworden.

Ik heb alvast een backup gemaakt en zal nogmaals een backup maken als ik hem voor reparatie aanmeldt.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden. Ik ben al jaren een tevreden klant en maak me nu wel een beetje zorgen.

Groet,
icon

Beste antwoord door Thalina 2 maart 2016, 11:00

Hoi ismtest,

Wat vervelend dat je opeens een paarse streep in je beeldscherm hebt, dat is natuurlijk niet zoals het hoort! Goed om te horen dat al het een en ander hebt uitgezocht wat betreft reparatie.

Ik kan helaas geen uitspraken doen over of dit onder de garantie valt. Wanneer je een toestel ter reparatie aanbiedt sturen wij het naar een onafhankelijke en erkende reparateur. Hij zal jouw defect dan eerst analyseren. Als het defect binnen de garantie valt dan wordt je toestel kosteloos gerepareerd. Mocht het defect buiten de garantie vallen, dan ontvang je altijd een prijsopgave voor de reparatie. Pas als jij akkoord gaat, wordt het toestel gerepareerd. Op deze pagina vind je meer informatie over de reparatieprocedure.

Houd je ons op de hoogte van de reparatie? Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi ismtest,

Wat vervelend dat je opeens een paarse streep in je beeldscherm hebt, dat is natuurlijk niet zoals het hoort! Goed om te horen dat al het een en ander hebt uitgezocht wat betreft reparatie.

Ik kan helaas geen uitspraken doen over of dit onder de garantie valt. Wanneer je een toestel ter reparatie aanbiedt sturen wij het naar een onafhankelijke en erkende reparateur. Hij zal jouw defect dan eerst analyseren. Als het defect binnen de garantie valt dan wordt je toestel kosteloos gerepareerd. Mocht het defect buiten de garantie vallen, dan ontvang je altijd een prijsopgave voor de reparatie. Pas als jij akkoord gaat, wordt het toestel gerepareerd. Op deze pagina vind je meer informatie over de reparatieprocedure.

Houd je ons op de hoogte van de reparatie? Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
mijn toestel wordt morgen opgehaald.
Maar hoe verloopt de transport eigenlijk zodat ik weet dat mijn telefoon onderweg niet beschadigd raakt? Moet ik hem verpakken of wordt hij op het ophalen veilig ergens ingelegd?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ismtest,

Heb je via onze website je toestel ter reparatie aangeboden? 🙂

Je kunt er zeker van zijn dat onze koeriersdienst zorgvuldig omgaat met jouw toestel! Voor de zekerheid kun je er voor kiezen om je toestel bijvoorbeeld in een bubbeltjes-enveloppe mee te geven. Dan weet je in ieder geval zeker dat het toestel nóg minder kans heeft op beschadigingen onderweg naar het reparatiecentrum!

Als je nog vragen hebt, let me know!
Ik heb mijn toestel via T-Mobile aangemeld op:
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie/aanmelden-samsung

Hij is net opgehaald met een speciale koffertje.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ismtest,

Ah fijn dat het toestel in ieder geval op een veilige manier is meegenomen! 🙂

Het toestel is nu onderweg naar het reparatiecentrum. Via My T-Mobile kun je op de hoogte blijven van de reparatiestatus. Ik ben er zeker van dat jij snel weer gebruik maakt van een goedwerkend toestel!

Laat je het weten als je in de tussentijd nog vragen hebt?
Goedenavond,

Mijn toestel is gerepareerd en terug!

Het beeldscherm is helemaal weer in orde, de GPS moet ik nog testen.
Ik kreeg hem vandaag weer goed thuis bezorgd netjes veilig verpakt en met een document wat er allemaal aan gerepareerd is (o.a. het beeldscherm adapter is vervangen).

Ik vind het wel een goede service; thuis opgehaald en weer gebracht en als je het weekend niet meetelt was ik mijn telefoon maar 3 dagen kwijt.

Het is allemaal onder garantie gerepareerd, ik had het ook niet anders verwacht!

Ik ben in ieder geval blij met de snelle service en Android 6 staat er op dus hoef hem zelf niet te downloaden. Scheelt mij veel.

Ben nu bezig met de backup terug zetten en al

Groet!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ismtest,

Wat onwijs goed om te lezen dat alles zo goed afgehandeld is en de service die geleverd is! :)

Het toestel werkt weer helemaal top en het is ook allemaal gelukt met de back-up terugzetten? Als we je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Hallo David,

Het terug zetten van de back-up ging erg goed en niets verdwenen. Eerst van de s6 naar de s4 en van s4 naar de s6 terug 🙂. Heb voor de zekerheid ook met smart switch op de PC een backup gemaakt, want je weet het maar nooit. Met de app smart switch van telefoon naar telefoon werkt top! Telefoonnummers heb ik op de google account staan; werkt ook erg handig en makkelijk.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ismtest,

Goed bezig! Slim om ook op de PC een back-up te maken. Ik had met het overgaan van het ene naar het andere toestel een tijdje geleden ook gebruik gemaakt van Google, inderdaad erg handig!

Ben blij om te zien dat alles goed is afgelopen. Eind goed al goed.. Laat je het weten als wij je misschien nog ergens verder mee kunnen helpen? We zien je graag weer terug op het forum! 😉
Hi Ik heb dit probleem ook met het scherm maar niet constant, de streep komt en gaat.
Dit verhaal lezend zal ik mijn toestel ook laten repareren...
Bij mij begon het ook met zo nu en dan. Het was zelfs een tijdje helemaal weg. Daarna was het constant en het steep werd dikker. Bij mij is het display vervangen. Tip: als je op de samsung logo drukt/ vast houdt zul je het streep zien/weggaan. Via T-Mobile kun je hem aanmelden en wordt opgehaald en gebracht en wel erg snel. Tip: laat hem op een maandag ophalen en je hebt hem over 2, 3 dagen weer terug.
OK dank je wel, heb m net aangemeld voor reparatie. Die samsung logo tip werkt inderdaad 🙂 Probleem zal dan wel een veel voorkomende zijn.
Inderdaad als je het op Google zoekt in het engels zie je het veel voorkomen. Ik had de s6 edge gelijk toen het uit was.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lheeg,

Welkom op ons Forum!

Wat jammer dat jij dit probleem ook ervaart met je toestel. Gelukkig heb je hem ter reparatie aangeboden en hopelijk wordt je toestel snel gerepareerd zodat je er weer zorgeloos gebruik van kan maken.

Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het ons weten!

Fijne Pinksteren ismtest en Lheefg. 🙂
ik heb inmiddels mijn toestel weer terug. Scherm is kosteloos vervangen, ik moest alleen de bezorgkosten betalen. prima geregeld dus
Reputatie 7
Badge +15
Hey Lheeg,

Wat fijn dat het op deze manier opgelost is! Werkt alles nu weer helemaal naar behoren? :8
Wat langer ik doen aan een verikale rose streep op het display ?
ik woon in het buitenlanden kan niet 1 2 3 naar Nederland komen om naar een T-Mobile servicepunt te gaan.

Wat moet ik hier mee ? Ik krijg van T-Mobile geen goede hulp , wel bij het verlengen van een €70 contract voor 2 jaar dan zijn ze snel met hulp , nu laten ze me na al die jaren goed betalende klant in de steek.

Abbeychasse
Reputatie 7
Badge +15
Hey Abbeychasse,

Super vervelend dat jij ook dit probleem hebt en je het gevoel hebt dat je niet goed geholpen bent. Ik help je hier graag verder. :)

Ik heb jouw vraag verplaatst naar het topic over de gekleurde streep op je beeldscherm. Hierboven kun je een aantal gevallen lezen waarbij dit is opgelost. Zo te zien is reparatie een goede oplossing. Nou snap ik dat dat lastig is als je in het buitenland bent. In dit forumtopic vind je een aantal tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Wellicht valt de reparatie nog te voorkomen. Mochten deze tips niet helpen dan zit er helaas niets anders op dan het toestel toch ter reparatie aan te bieden. Ben je binnenkort weer een keer in Nederland?

Ik ben benieuwd naar je reactie. Als je vragen hebt, let me know!
Hi Amy ,
Ik vindt het aardig van je dat je mij probeert te helpen.
Maar ik ben zo voorzichtig met mijn telefoons dat ik niet durf terug te zetten naar fabrieksinstellingen, bang dat er gegevens verloren gaan.
Mijn mobieltje is namelijk mijn : telefoon, tablet en PC tegelijk , waar ik woon is zo een slecht internet dat ik verplicht ben om een Eu-internet abo te hebben en ik verplaats me dan ook steeds op zoek naar goed internet en dat gaat niet met een PC. Mijn werkplek is 700 ha bos met bergen en dalen , kloven enz.
Ik ben ook niet de persoon die veel met IT op heeft , maar het moet voor mij gewoon functioneren, want daar betaal ik al jaren ( >10) voor gemiddeld € 90 per maand.
Dus om veel te gaan experimenteren is voor mij niet de optie.
Ik koop iets met garantie en het is binnen 3 mnd. kapot of iets dergelijks dan is er voor mij maar 1 optie teruggeven en omruilen voor een nieuwe. Maar de werkneemster van T-mobile klantenservice vertelde mij ik kon opsturen of afhaal afspraak maken in Nederland en als reserve een toestel kopen bij hun service punt in de buurt in Nederland waar ik ooit gewoond heb.

Dat is een service van T-Mobile , of niet ?Voor de goed betalende vaste klant,
Reputatie 6
Badge +17
Hi Abbey,

Het is begrijpelijk dat je voorzichtig bent met je gegevens. Het zou erg vervelend zijn als je jouw contacten, foto's of andere gegevens kwijt zou raken bij het terugzetten van je toestel naar de fabrieksinstellingen. Als je de instructies op onze toestelhulp pagina volgt dan gaat alles goed. Ook wanneer je jouw toestel ter reparatie aanbiedt zal je back-up moeten maken van al je gegevens.

Zoals onze vriendelijke collega Amy en onze collega aan de telefonische klantenservice hebben aangegeven zal je toestel opgestuurd moeten worden. We waarderen de loyaliteit van trouwe klanten en dit laten we graag blijken. Echter zijn dit de procedures voor alle klanten en maken we hierin geen onderscheid. Mocht je tijdens de periode van reparatie een Android toestel willen gebruiken dan kan je een kijkje nemen in dit topic voor meer informatie over de Alcatel Pixi First.
Ik heb sinds een aantal weken hier ook last van, het begon inderdaad met een paars streepje die er soms was en soms niet en sinds een aantal dagen is de streep continu aanwezig. Heel irritant!.
Ik begrijp uit jullie berichten dat dit onder de garantie valt. Klopt dat? en moet je een backup maken als alleen het scherm wordt vervangen?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Glenn,

Wat balen dat jouw scherm ook deze kuren heeft! Heb je dit topic met tips om een reparatie te voorkomen al doorlopen? Wie weet helpt een van deze tips toch nog! Mocht dit niet helpen en de andere tips uit dit topic ook niet, dan wil ik je inderdaad adviseren om je toestel aan te bieden ter reparatie. Een onafhankelijke expert zal dan jouw toestel onderzoeken. Vervolgens wordt er contact met jou opgenomen over de resultaten en of het onder garantie valt of niet.

Het is zeker aan te raden om een back-up te maken van jouw gegevens voordat je jouw toestel opstuurt ter reparatie. In dit topic wordt stap voor stap uitgelegd hoe je een back-up maakt.

Houd je ons op de hoogte? Als je nog aanvullende vragen hebt, laat het dan gerust weten.
Aan het aantal klachten mbt de strepen in beeld is het wel duidelijk dat dit een veel vaker voorkomend probleem is.
Ik heb er al enige tijd last van, inmiddels is het toestel juni 2017 2 jaar geworden dus geen fabrieksgarantie.
Ik kan al enige tijd mijn contract verlengen met een nieuw toestel en wil graag de S8+ maar ben bang dat dit schermprobleem weer gaat optreden.
Welke zekerheid krijg ik dat de oorzaak van dit veel vaker voorkomende probleem opgelost is?
Het komt denk ik vrij zeker door het hele dunne apparaat dat doorbuigt in je broekzak.
Lost Samsung / T-Mobile mijn garantieprobleem op door alsnog mijn toestel onder garantie te repareren zodat ik het verkopen kan?
Ik heb dit tot nu toe altijd nog gekund maar een streep in het beeld betekent natuurlijk geen verkoop.
Of moet ik over naar Apple en of een andere provider?
Liever niet het antwoord "stuur maar op dan kijken we wel", het probleem is duidelijk, geen waterschade, niet moedwillig gebogen en ja, altijd netjes mee omgegaan.
Graag gewoon ja of nee.
Ik ben er erg zuinig op en dat is dan ook de reden dat mijn "oude" toestellen altijd vrijwel direct een nieuwe eigenaar of eigenaresse vinden.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/telefoonabonnement-inclusief-mobiele-telefoon-rechten-bij-kapot-toestel
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/informatie-over-garantie
je mag verwachten dat een mobiele telefoon langer dan twee jaar meegaat. Dus hebt volgens het consumentenrecht recht op reperatie.
Waarschijnlijk zal tmobile hier moeilijk over gaan doen gezien eerdere reacties. Dan zou je naar de geschillencommisie kunnen stappen ( mits tmobile daarbij aangesloten is). Dit zal een tmobilemedewerker moeten bevestigen of anders je rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Reputatie 7
Badge +9
@idoxlr8
Nee, die zekerheid kan geen elke fabrikant of provider bieden.

Je moet je realizeren dat de electronica in een mobieltje ongelooflijk fragiel en gevoelig is. Elk stofje, fractie van een milimeter afwijking of zelfs een keer te hard schudden kan problemen opleveren.

Toestellen moeten niet voor niets gebouwd en gerepareerd worden in een medisch steriele ruimte, compleet met stofvrije pakken. Het is dezelfde methode waarmee apparatuur voor de ISS in elkaar wordt gezet.

Druk en stress in de broekzak zijn inderdaad een factor die dit probleem kan veroorzaken. De precieze oorzaak varieert, maar het is simpelweg een gebroken of losse connectie van het scherm.

Apple, als in de Apple met de compleet kromme toestellen? Denk niet dat die de oplossing hebben.

In principe heeft elk toestel van elk merk dit risico. Het is nou eenmaal zeer gevoelige electronica. Er zijn geen toestellen die beschermt zijn tegen de druk van een compleet menselijk lichaam. (met als uitzonderingen misschien de speciale bouwplaats toestellen vaN CAT.)

Je kan het probleem wel grotendeels voorkomen met een goede case. Otterbox en Spigen's high impact cases zijn zeer goede opties. Kost wel wat.

(Ik gebruik zelf al 3.5 jaar een Otterbox Commuter en een Spartan tempered glass screen protector, en ondanks dat mijn toestel altijd in de broekzak van skinnyjeans zit en zowel het toestel als ik met toestel toch al flink wat gevallen is(ik heb katten, en ga met het OV) heeft het toestel nog niet eens een krasje.).

Zelfs als je extreem zuinig bent op een toestel, wordt je toestel alsnog blootgesteld aan grote temperatuurswisselingen. Een groot probleem is bijvoorbeeld van 37°C menselijke warmte in de broekzak naar -5°C uit de broekzak als je even buiten staat 's winters, en vervolgens direct weer de broekzak in. Het glas zet uit en krimpt met temperatuurswisselingen(de reden waarom van andere merken het scherm vaak spontaan barst, en waarom alle Samsungs een kier tussen het scherm en de case hebben), en soms veroorzaakt het condens in het toestel.

Ik wou dat ik je gewoon een toestel kon adviseren die het risico nooit zal hebben, maar helaas bestaan die niet. :(

@Hakuin
EU wettelijke garantie is twee jaar, omdat de EU heeft vastgesteld dat twee jaar een acceptabele tijd is dat zo'n apparaat mee hoort te gaan.

En néé, je kan niet verwachten dat het toestel langer meegaat alleen omdat de klant dat vindt. Zo werkt de wereld niet.

Reageer