Beantwoord

S6 edge scherm heeft een dikke paarse streep

  • 1 maart 2016
  • 28 reacties
  • 11077 Bekeken

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een dikke paarse streep door mijn S6 edge scherm lopen. Ik wil hem graag voor garantie aanmelden maar ben nog bezig om een tijdelijke toestel te regelen.

Ik had vanochtend ook contact gehad met de klanten service. Toen werd het me verteld dat er moeilijk gedaan kan worden. Dat zit mij een beetje in de maag. Vandaar dat ik mijn probleem ook hier meldt.

Ik heb mijn S6 edge nog geen jaar, altijd erg zuinig mee geweest en altijd in een orginele samsung cover gehad. Op de foto heb ik de cover afgehaald. Nu heeft hij sinds een paar dagen een dikke paarse streep door het beeld lopen; zie bijlage. Het begon met eerst af en toe wel en geen streep. Maar sinds gisteren is het paarse streep continue aanwezig. Ik heb mijn telefoon ook nooit laten vallen, heeft absoluut geen val en stoot schade en is zelfs helemaal kras vrij. Een ander probleem die ik met de telefoon heb is dat de GPS verbinding de laatste dagen ook spontaan uitvalt. Dit had ik voorheen ook niet. Tijdens het navigeren krijg ik vaak de melding dat de GPS verbinding verloren is.

Ik heb het toestel uit en aan gezet maar het paarse streep gaat niet weg. Het lijkt op een hardware probleem. Eerst was het een hele dunne paarse streep en nu is het dikker geworden.

Ik heb alvast een backup gemaakt en zal nogmaals een backup maken als ik hem voor reparatie aanmeldt.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden. Ik ben al jaren een tevreden klant en maak me nu wel een beetje zorgen.

Groet,
icon

Beste antwoord door Thalina 2 maart 2016, 11:00

Hoi ismtest,



Wat vervelend dat je opeens een paarse streep in je beeldscherm hebt, dat is natuurlijk niet zoals het hoort! Goed om te horen dat al het een en ander hebt uitgezocht wat betreft reparatie.



Ik kan helaas geen uitspraken doen over of dit onder de garantie valt. Wanneer je een toestel ter reparatie aanbiedt sturen wij het naar een onafhankelijke en erkende reparateur. Hij zal jouw defect dan eerst analyseren. Als het defect binnen de garantie valt dan wordt je toestel kosteloos gerepareerd. Mocht het defect buiten de garantie vallen, dan ontvang je altijd een prijsopgave voor de reparatie. Pas als jij akkoord gaat, wordt het toestel gerepareerd. Op deze pagina vind je meer informatie over de reparatieprocedure.



Houd je ons op de hoogte van de reparatie? Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

28 reacties

@ShadowLea. Je zou consuwijzer eens goed moeten bestuderen. De garantie is niet bepalend hoelang een toestel moet meegaan. Bijvoorbeeld bij een tv kan je verwachten dat deze probleemloos 5 jaar meegaan. Als deze tv binnen 5 jaar kapot gaat, moet de verkopende partij hem repareren als het probleem niet komt door onzorgvuldig van de gebruiker. Soms moet een klant een klein percentage van de reparatie betalen. Dit ondanks dat de tv 2 jaar garantie heeft.
Voor wasmachine is het 10 jaar.
Als een mobiele telefoon maar 1 maand buiten de garantie kapot gaat bij normaal gebruik, dan zal de verkopende partij deze kostenloos moeten repareren. Een telefoon in je broekzak doen van een telefoon valt onder normaal gebruik
Reputatie 7
Badge +9
@Hakuin Want obviously ben jij de enige in heel Nederland die de wet op consumentenrecht heeft bestudeerd. De rest van ons 'voetvolk' weet absoluut niet waar wij het over hebben. Alleen jij weet hoe het werkt. :8

Nee, dat vinden consumenten. Heeft geen moer met de wet te maken. Meningen van klanten over waar zij vinden dat ze recht op hebben zijn niet relevant. Ook de meningen van mensen op de forums van Kassa en de Consumentenbond zijn niet relevant. Dat zijn klagende huismoeders die denken dat ze speciaal en belangrijk zijn, geen juristen.

Ik ben die hele handje-vasthoud maatschappij zo ongelooflijk spuugzat.

De crux ligt hem hier:

"Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was."

Slijtage valt onder 'Eigen Schuld'. En ja, ook slijtage door mobiel in de broekzak is 'Eigen Schuld'.

De eMMC Sudden Deaths zijn problemen die ontstaan zonder toedracht van de gebruiker vallen onder "Voldoet niet aan redelijke verwachtingen", en moeten door de fabrikant worden gerepareerd. Ook na 4 jaar.

De iPhone 6 Plus die na een dag in de broekzak al volledig krom was, viel onder "Voldoet niet aan redelijke verwachtingen". Die moest gerepareerd worden.

Daarentegen, een scherm dat na twee jaar kapot gaat door slijtage, waaronder ook de stress die dagelijks op het toestel staat door het dragen in de broekzak, is gewoon voor eigen rekening. Was deze kapot gegaan binnen een week, dan had je rechten gehad. Na twee jaar is het simpelweg slijtage.
consuwijzer is het loket voor consumenten van de overheid. Dus dat heeft niks te maken wat kassa of consumenten of ik ervan vinden, maar wat de wet er van vindt.
"Slijtage valt onder 'Eigen Schuld'. En ja, ook slijtage door mobiel in de broekzak is 'Eigen Schuld'. " Daar zou je over kunnen discussiëren. Daar zou een telefoon toch tegen moeten kunnen. Dat je telefoon niet moet laten vallen of in bad moet gebruiken( of hij moet waterdicht zijn) lijkt mij duidelijk. Dat is zeker je eigen schuld.

Reageer