Beantwoord

Scherm schade Samsung Galaxy S7 Edge

  • 26 augustus 2016
  • 1 reactie
  • 1363 Bekeken

Hoihoi,

ik heb de 20ste van augustus mijn telefoon afgegeven bij een T-mobile shop vanwege mijn s7 edge scherm een flinke kras in zat. Nu vandaag (26ste) eindelijk een update gekregen.. Hij valt niet onder de garantie.. De telefoon had ik net een maand!! Kost me 419 euro voor te repareren! Dit is toch belachelijk ? een telefoon van nog geen maand oud met een orgineel samsung hoesje met aan de voorkant een klep zodat hij niet beschadigd zou kunnen raken? Het excuus: een kras wordt gezien als een barst.
Ik vind dit wel heel erg dat het me nog zoveel geld kost terwijl ik hier al ten eerste niks aan kan doen. ten 2e voor deze telefoon al 100 euro heb bij betaald en dus nu nog eens 419 euro zou moeten betalen terwijl ik bij jullie voor 510 een gloednieuwe s7 edge heb!!!

Het stelt me diep teleur, trouwe klant van al 6 jaar.
icon

Beste antwoord door Sam- 29 augustus 2016, 14:54

Hallo MLHermans,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Vooral omdat je jouw toestel pas hebt. We voorzien je graag van meer informatie omtrent de situatie.

In het systeem zie ik inderdaad dat je toestel niet is gerepareerd. Het defect is namelijk niet door een fabricage fout ontstaan. Dit is ontstaan door val-, duw- of stootschade. Wanneer zijn deze krassen ontstaan? Want wanneer je een hoesje gebruikt die ook je scherm beschermd, zou je geen krassen op je scherm kunnen krijgen. Dit gebeurt alleen wanneer er vuil tussen komt, maar dan zijn de krassen niet zo diep.

Ik heb de foto's bekeken op basis daarvan vermoed ik dat de telefoon ergens langs is geschaafd, bijvoorbeeld een sleutel. Zoals eerder is aangegeven wordt dit dus niet onder de garantie gerepareerd. Ben je het hier niet mee eens, dan kan je een second opinion aanvragen bij een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Als zij tot een andere conclusie komen dan vergoeden wij de onderzoekskosten en de reparatie.

Ook is het mogelijk om langs één van de Samsung Service points te gaan om hun het verhaal uit te leggen. Zij kunnen je misschien vertellen hoe deze krassen zijn ontstaan en of dit binnen de garantie valt.

Ik hoop dat ik je op deze manier iets meer duidelijkheid heb kunnen bieden. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +17
Hallo MLHermans,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Vooral omdat je jouw toestel pas hebt. We voorzien je graag van meer informatie omtrent de situatie.

In het systeem zie ik inderdaad dat je toestel niet is gerepareerd. Het defect is namelijk niet door een fabricage fout ontstaan. Dit is ontstaan door val-, duw- of stootschade. Wanneer zijn deze krassen ontstaan? Want wanneer je een hoesje gebruikt die ook je scherm beschermd, zou je geen krassen op je scherm kunnen krijgen. Dit gebeurt alleen wanneer er vuil tussen komt, maar dan zijn de krassen niet zo diep.

Ik heb de foto's bekeken op basis daarvan vermoed ik dat de telefoon ergens langs is geschaafd, bijvoorbeeld een sleutel. Zoals eerder is aangegeven wordt dit dus niet onder de garantie gerepareerd. Ben je het hier niet mee eens, dan kan je een second opinion aanvragen bij een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Als zij tot een andere conclusie komen dan vergoeden wij de onderzoekskosten en de reparatie.

Ook is het mogelijk om langs één van de Samsung Service points te gaan om hun het verhaal uit te leggen. Zij kunnen je misschien vertellen hoe deze krassen zijn ontstaan en of dit binnen de garantie valt.

Ik hoop dat ik je op deze manier iets meer duidelijkheid heb kunnen bieden. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!

Reageer