Beantwoord

Service na reparatie?

• 8 juli 2019
  • 3 reacties
  • 1014 Bekeken

Helaas zojuist een vervelend gesprek gehad met de klantenservice, en wel hierom:

-Op 15 juni mijn Huawei P10 in de shop aangeboden ter reparatie, vanwege een wazig beeld op de camera en een slechte connector.

-Na iets meer dan een week kwam deze terug, echter zonder de SIM tray, geen probleem, kan gebeuren.

-Ruim anderhalve week later kon ik deze ophalen, (in plaats van thuis gestuurd zoals besproken, maar ook dat vind ik geen probleem)

Dit was afgelopen vrijdag, op zaterdag werd ik voor het eerst weer gebeld, en blijkt ineens de microfoon defect.....
Waarschijnlijk is dus, tijdens de reparatie van de connector iets mis gegaan en is hierbij de microfoon defect geraakt, en kan ik dus alleen nog maar via de luidspreker microfoon bellen...
Volgende week ga ik op vakantie, dus dat is niet handig.

Zojuist de klantenservice aan de lijn gehad, maar service dekt de lading totaal niet!

Alleen het standaard antwoord dat het toestel ter reparatie moet worden aangeboden en dat ik het dan 2 weken kwijt ben is de reactie.
T-Mobile wil niet eens proberen om mij tegemoet te komen, om in ieder geval te PROBEREN om het toestel binnen een week terug te krijgen.
Ook een optie, lokaal laten repareren op kosten van T-Mobile/Dynafix is onbespreekbaar, en aan het eind van het gesprek gooit de medewerker, zonder ook maar iets van medewerking of begrip te hebben getoond de telefoon erop..

Dus je krijgt een kapot toestel retour na reparatie, die al langer heeft geduurd door een fout van de reparateur, maar vervolgens is coulance of begrip nergens te vinden.....

Heel jammer dit.
icon

Beste antwoord door Glassertje 8 juli 2019, 22:21

@Peter81 Heel vervelend dat dit gebeurt is. Ik wil met je meedenken en kom op 2 dingen.

Je hebt 2 keuzes.
  1. Je stuurt hem op voor reparatie en dan maar hopen dat die op tijd terug is.
  2. Je laat hem maken bij een telefoonwinkeltje/reparateur die je overal wel ziet.Je zal alleen de kosten zelf moeten betalen. Deze liggen rond de 60 euro, maar weet je zeker dat die wel klaar is voor die tijd.
Ken je niemand die toevallig een reserve telefoon heeft liggen, die je zou kunnen lenen?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +3
@Peter81 Heel vervelend dat dit gebeurt is. Ik wil met je meedenken en kom op 2 dingen.

Je hebt 2 keuzes.
  1. Je stuurt hem op voor reparatie en dan maar hopen dat die op tijd terug is.
  2. Je laat hem maken bij een telefoonwinkeltje/reparateur die je overal wel ziet.Je zal alleen de kosten zelf moeten betalen. Deze liggen rond de 60 euro, maar weet je zeker dat die wel klaar is voor die tijd.
Ken je niemand die toevallig een reserve telefoon heeft liggen, die je zou kunnen lenen?
Reputatie 3
Badge
Er zijn wel andere twee opties:

Je kijkt als Huawei een service center in de buurt heeft: https://consumer.huawei.com/nl/support/service-center/

Je registreert je telefoon direct bij dynafix, ze zijn meestal sneller:
https://www.drmobile.eu/en/

Ik ga natuurlijk vanuit dat je binnen de twee jaar garantie zit.
Dank voor de reacties,

Uiteraard heb ik een reservetoestel, dat is geen enkel probleem.

Mijn grootste irritatie is hoe er door de klantenservice wordt gereageerd op mijn probleem....
Een klant heeft al nodeloos langer moeten wachten door een fout van de reparateur (simtray vergeten) en daar bovenop komt het toestel retour met een extra defect..

Dan verwacht ik op zijn minst dat een klantenservice enig begrip toont en probeert een stapje extra te zetten, ook omdat je aangeeft dat de vakantie voor de deur staat, ik heb daarbij zelf 2 opties aangedragen:
1) Is er een mogelijkheid om de reparatie, via Dynafix te versnellen, met spoed dus.
2) Inderdaad bij een andere, lokale reparateur laten repareren op kosten van T-Mobile.

Helaas, niets van dit alles, maar alleen het korte antwoord: 'ja, die moet ter reparatie'......ik noem dat geen service, maar ronduit schofterig reageren.

Als de klantenservice alleen al had na gegaan OF een van deze oplossingen mogelijk was, en het antwoord was nee geweest, dan had ik dat zonder morren geaccepteerd, maar het totale gebrek aan mee willen werken of denken, en zelfs zonder een fatsoenlijk gedag te zeggen de telefoon erop gooien is echt niet normaal in mijn ogen.
Vanuit de klantenservice kwam werkelijk 0,0 aan begrip of meedenkend vermogen.

Overigens nog 2 aanvullende opmerkingen:

1) Alle lof voor de dames in de T-Mobile Shop in Vlissingen, die echt super klantvriendelijk waren.

2) Op deze community reageert T-Mobile zelf overal snel op, maar schijnbaar niet als je vraagtekens zet bij de service ,een beetje jammer..

Reageer