Service ProAssist

Reputatie 4
Onderstaand ter info voor T-Mobile inzake de serviceverlening ProAssist:

Goedemiddag.

Op 12 juli jl. heb ik mijn toestel bij ProAssist ter reparatie aangeboden na waterschade. Een kleine maand later kreeg ik de volgende mail:

“Geachte heer/mevrouw,

Op 12-07-2012 heeft u uw toestel ter reparatie aangemeld. Hierbij laten wij weten dat de reparatie van uw toestel helaas langer gaat duren dan aanvankelijk is aangegeven.
De reparateur streeft ernaar het toestel binnen twee weken aan u te retourneren.
U kunt de status van uw reparatie blijven volgen via www.mijnproassist.nl
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op via 0344-63 63 26 of kijk op www.mijnproassist.nl. 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar.
Met vriendelijke groet,

ProAssist”

Keurig netjes, een reparatie kan immers wat langer duren i.v.m. drukte of andere omstandigheden. Twee weken langer wachten kan ik best mee leven. Maar ondertussen zijn ook deze twee verstreken en heb in die weken geen verdere informatie mogen ontvangen wat betreft de status van mijn telefoon. Op 23 augustus heb ik daarom MijnProAssist.nl geraadpleegd waar ik de volgende informatie tot mijn beschikking had:

Statushistorie
20-07-2012 22:51 Uw toestel is verzonden naar het reparatiecentrum
20-07-2012 17:33 Uw toestel is ontvangen door ProAssist
20-07-2012 17:33 Uw toestel is verzonden naar ProAssist
20-07-2012 17:33 Uw toestel is aangemeld voor reparatie

Het laatste wat er dus op 23 augustus over mijn toestel bekend was, is dat hij 20 juli verzonden is naar het RC. Reden genoeg om gelijk eens een telefoontje te plegen met de helpdesk van ProAssist om na zes weken eens te weten te komen wat er na die datum allemaal met mijn telefoon gebeurd is. Daar werd mij verteld dat mijn telefoon door de reparateur onherstelbaar defect is verklaard en dat er voor mij een nieuwe Sony Xperia S in bestelling staat. Op de vraag waarom ik deze informatie niet terug kan vinden op MijnProAssist.nl kon zij mij geen antwoord geven.

Op 6 september heb ik nog steeds niets gehoord over mijn in bestelling zijnde Sony Xperia S, dus heb wederom gebeld met ProAssist voor een uitleg. De meneer aan de andere kant van de lijn vertelde mij dat het nog wel eens eventjes zou kunnen gaan duren, omdat het volgens deze meneer moeilijk is om bij Sony bestellingen te plaatsen. Waarom dat was wist hij mij niet te vertellen. Nu heb ik in het verleden ook al wat bekende problemen gehad met het scherm van dit toestel (inbranden van het scherm), maar gelukkig viel dit binnen de fabrieksgarantie. Dit kon dus direct door T-Mobile zelf opgelost worden. Tot drie keer toe heeft T-Mobile dit toestel opnieuw in bestelling moeten plaatsen omdat deze niet voorradig was op het magazijn. Toch heb ik in alle drie de gevallen het toestel binnen 2 (werk)dagen toegestuurd gekregen. Ik mag aannemen dat Sony (of de importeur van deze) niet aan voorkeursposities doet wat betreft het uitleveren van telefoons, dus ik snap het probleem van ProAssist met Sony niet zo goed. De meneer aan de andere kant van de lijn kon mij na dit verhaal gedaan te hebben ook niet meer vertellen dan geduld te hebben en rustig af te wachten tot de bestelling binnen zou zijn. Jammer om op deze manier zo met je rug tegen de muur gezet te worden en niet van verdere informatie voorzien te worden.

Vandaag, 10 september, heb ik o.a. contact gehad met T-Mobile over de actuele levertijden van het bewuste toestel wanneer deze niet voorradig zijn op het magazijn. Zij konden mij vertellen dat dit type toestel binnen 6 dagen besteld en geleverd kan worden. Zij hebben dit tevens formeel bevestigd op het forum van T-Mobile.

https://forum.t-mobile.nl/status-bestelling-levertijden-400/actuele-levertijden-per-toestel-vanaf-07-09-2012-a-155475/

Deze informatie is geldig van 7 september 2012. Met deze informatie in het achterhoofd en de ISO 9001 certificering die jullie hebben ga ik er dan ook vanuit dat mijn toestel binnen deze 6 (werk)dagen thuis afgeleverd zal worden. Zo niet, zou ik graag van nadere informatie voorzien willen worden en ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen.

Met vriendelijke groet,

S. Vreugdenhil

Gezien het aantal klachten met betrekking tot ProAssist, hoop ik dat T-Mobile ook stappen zal ondernemen. Zeker gezien het feit dat ProAssist een verlengde is van de service is van T-Mobile.

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 4
Ik zie dat de actuele levertijden inmiddels weer zijn aangepast en dat de levertijden van Sony Xperia S nu ontbreken. Zou deze alsnog toegevoegd kunnen worden door het ordermanagement?

https://forum.t-mobile.nl/status-bestelling-levertijden-400/actuele-levertijden-per-toestel-vanaf-11-09-2012-a-155475/
Reputatie 2
@Lakeside
Bedankt voor de feedback, ik zal het doorgeven aan de betreffende afdeling.
Reputatie 4
Bedankt voor het oppakken van dit probleem. Ik hoop zo spoedig mogelijk van jullie te horen. Alvast bedankt voor de gedane moeite!

Mvg, S. Vreugdenhil
Reputatie 4

Bedankt voor het oppakken van dit probleem. Ik hoop zo spoedig mogelijk van jullie te horen. Alvast bedankt voor de gedane moeite!

Mvg, S. Vreugdenhil

Ik zou deze pagina ook eens bekijken... 45 pagina's(!) vol met klachten over ProAssist lijkt mij geen visitekaartjevoor T-Mobile. http://www.klacht.nl/proassist/?pg=1
Reputatie 4
@Bren1 ik zie dat je post gewijzigd is. Gisteren stond er nog dat je het vandaag zou doorspelen naar de desbetreffende afdeling. Is dit inmiddels gebeurd?

Mvg, S. Vreugdenhil
Reputatie 4

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/lakeside-180821/"
Bedankt voor de feedback, ik zal het doorgeven aan de betreffende afdeling.

Inmiddels al iets meer bekend @Bren1?
Reputatie 5
@SVreugenhil

Ik heb je een privébericht gestuurd. 🙂
Reputatie 4
@-Chantal

Ik jou ook. 🙂
Reputatie 4
Na lang wachten heb ik uiteindelijk toch een mail ontvangen voor een afspraak maandag 24 september. Als het goed is ontvang ik dan mijn nieuwe telefoon. Tot op heden is er door ProAssist helaas nog niet gesproken over de brieven, mailtjes en telefoontjes. Een excuus had hier minimaal op zijn plaats geweest.

Ik houd jullie op de hoogte!

Gr. Sander
Reputatie 5
Ik sluit dit topic. Je kunt in de andere meer informatie plaatsen indien nodig. 🙂