Vraag

Slechte communicatie over garantie en reparatie

• 19 juni 2013
  • 1 reactie
  • 284 Bekeken

Vorige maand bleef mijn 1 jaar oude HTC one X maar in storing vallen. Ook zonder SIM-kaart viel hij steeds uit of bleef eindeloos foutmeldingen geven en foutrapporten versturen. Harde reset en fabrieksinstellingen terugzetten heeft helaas allemaal niet geholpen. Toestel is niet beschadigd en in overleg met T-mobile shop opgestuurd voor reparatie binnen garantie. Het leek tenslotte een softwareprobleem.

Een aantal dagen later kreeg ik een mail waarin stond dat het defect niet binnen de garantie valt en dat ik nu 260 euro zou moeten betalen voor reparatie. Ik zou dan 3 maanden garantie krijgen op de reparatie. Ter 'verduidelijking' is een foto meegestuurd van de binnenkant van mijn HTC, waar ik niets van begreep.

Ik vind het niet kunnen dat T-mobile zonder reden aan te geven verklaard dat het defect niet binnen de garantie valt. Vervolgens krijg je een bedrag te horen voor het uitvoeren van de reparatie dat ook niet onderbouwd wordt met wat ze ervoor gaan doen. Op deze manier kom je wel heel gemakkelijk van de garantieplicht af. Dit valt niet te controleren en ook de garantie op een onbekende reparatie is wwat vaag....

Navraag per mail heeft mij alleen een standaard reactie opgeleverd. Mijn boze reactie hierop leidde tot de belofte dat ik teruggebeld zou worden, maar dit lukte T-mobile "helaas" ook niet, waardoor ik verwezen werd naar een website met toestelhulp. Hier stond echter alleen maar informatie die al per mail was toegezonden en bevatte geen inhoudelijke toelichting. Kortom ik weet nog steeds niet waarom het niet binnen de garantie valt en waarom ik 260,- moet betalen!

Alles bij elkaar vind ik het ongeloofelijk dat er zo slecht over een reparatie binnen de garantieperiode wordt gecommuniceerd. Op deze wijze kan je niet meer over service spreken en is de garantieperiode gewoon een verkooppraatje geworden. Ik ben benieuwd of meer klanten deze ervaring hebben met garantie en reparatie.

Ray

This topic has been closed for comments

1 reactie

Badge +3
@Ray_HTC

Mijn collega heeft je in dit topic al uitleg gegeven over waarom je toestel niet meer binnen de garantie valt.

Om het forum overzichtelijk te houden en om verwarring te voorkomen heb ik dit topic gesloten.