Beantwoord

Slechte lader meegeleverd met LG G5

• 25 november 2016
  • 14 reacties
  • 1373 Bekeken

Ik heb een LG G5. De lader lijkt iets te mankeren. Hij laadt soms wel, soms niet... Vaak ligt ie ergens te laden en hoor ik om de paar minuten de telefoon trillen. Alsof de lader wordt losgekoppeld en weer verbonden...

Valt dit onder de garantie???
icon

Beste antwoord door Rosan 26 november 2016, 08:02

Hoe lang heb je het toestel nu?
Hier staan de voorwaarden en dan helemaal onderaan de pagina kan je het vinden.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie/reparatievoorwaarden
Bekijk origineel

14 reacties

Badge +13
Beste Jenny er zit een half jaar garantie op de meegeleverde accessoires.
Je moet hem dan inleveren voor reparatie en dan word het bekeken en wanneer defect vervangen.
Verder zou het ook aan de (oplader)ingang van de telefoon liggen heb je daar al eens ingekeken?
Met een zaklamp kan je het vaak net wat beter zien of er misschien wat stofjes ed inzitten.
Bedankt voor je reactie!
De originele kabel is mijn enige kabel met usb-c aansluiting. Maar ik heb hem geprobeerd met zowel de originele netstroom adapter als mijn powerbank... Met beide heb ik hetzelfde probleem... (momenteel ligt ie bijna 4 uur aan de lader met alleen wifi aan. En hij zit pas op 42% terwijl hij normaal ongeveer 1% per minuut laadt)

Ik heb zojuist wel een usb 2.0 naar usb-c kabel besteld bij coolblue. Omdat ik serieus bang ben dat ik anders een dezer dagen met een lege, niet op te laden, telefoon zit :-S
Maar sowieso is een 2e kabel natuurlijk geen overbodige luxe, voor op het werk/in de auto.

Morgen moet die binnenkomen en weet ik dus waarschijnlijk meer...
Badge +13
Heb je de USB ingang van de telefoon ook bekeken of daar stofjes oid inzitten?
Dat kan het laden ook belemmeren namelijk vandaar dat ik dat opperde.
Mochten er daar stofjes zitten haal dat er heel voorzichtig uit er zitten daar kwetsbare onderdelen.
Nee geen stof of iets... ook niet op de kabel... maar hij had deze "opstroping" al toen hij uit de doos kwam... door het dubbelvouwen bij verpakken... Ik vermoed eerder dat daardoor een kabelbreuk of iets is ontstaan.

Maar bij een kabelbreuk moet je iets bewegen om het knipperen van de verbinding de veroorzaken. Maar dat doet ie ook als ie snachts op het nachtkastje ligt te laden. Of zoals nu op tafel... Daar beweegt ie niet.

En kan ik de garantievoorwaarden ergens inzien???
Badge +13
Hoe lang heb je het toestel nu?
Hier staan de voorwaarden en dan helemaal onderaan de pagina kan je het vinden.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie/reparatievoorwaarden
Ik heb het toestel sinds augustus...
Ik heb zojuist de kabel met mijn cam module geprobeerd. En ook die laadt niet op.
Mijn telefoon is ondertussen leeg, en de nieuwe kabel nog niet binnen. Dus ik zit echt te wachten tot de pakketbezorger eindelijk aanbelt...
Badge +13
Als je hem ter reparatie aanbied krijg je niet gelijk een nieuwe kabel mee.
Hij word opgestuurd en moet eerst beoordeelt worden voordat ze een nieuwe terug sturen.
Je kan hem wel al aanmelden ter reparatie of inleveren in een T Mobile Shop.

Met de bestelde nieuwe kabel weet je wel gelijk 100% of het aan kabel ligt en niet aan het toestel al is die kans wel klein gezien de foto ervan.
Ja maar dan krijg ik iig uiteindelijk wel een nieuwe. Na 3,5 maand al defect is echt te snel!!!
Badge +13
Het was misschien slimmer geweest toen je het toestel kocht en dit zag het gelijk te melden.

Wat de reparatie dienst doet is moeilijk van te voren in te schatten ze beoordelen de kabel.
Wel kan je op het formulier melden dat de kabel er zo uitzag bij aankoop.
ik heb wat rondgevraagd bij vrienden. en allemaal hebben ze die opstroping in meer of mindere maten... Ik baal nou wel dat ik geen fotos heb gemaakt van hoe hij uit de doos kwam!

Want mijn ervaringen met dat bedrijf waar tmobile het heen stuurt zijn echt belabberd!!!
ik heb zojuist 2 vrienden met lg g5 gevraagd fotos van hun kabel te maken...
hun kabels zijn nieuwer... maar ze zien eruit zoals de mijne uit de doos kwam... ook zo'n opstroping op dezelfde plek...
Badge +13
Hij zal toch ter reparatie aangeboden moeten worden en als er dan moeilijkheden onstaan kan je altijd nog erop terug komen.
Maar zolang je het niet ter repartie aanbied weet je niet wat er gebeurt misschien wisselen ze het probleemloos om.
Alleen is dat dus van een afstand niet te garanderen wat er gebeurd.

Kan best zijn dat elke kabel van dat merk dat dus heeft en dat het geheel los staat van jouw probleem.

Ik zie het bij mijn nieuwere iPhone kabel niet maar bij de oude van zeker 3 jaar oud wel maar daar komt het door gebruik (tijdens laden) en dus iets oprekking denk ik?
het is een nieuw soort kabel... andere aansluiting dan bv apple of samsung... ik denk dat de grootste oorzaak in fabricage en verpakking zit... zwakke plek net waar die wordt gevouwen met verpakken... dat steeds erger wordt bij gebruik...

Ik ga maandag naar de tmobile store om daar te kijken wat ze ermee gaan doen... Helaas krijg ik net bericht dat postnl maandag pas komt. aflevering niet geslaagd zegt postnl... maar ik zit al die tijd thuis te wachten 😞 Het zit me niet mee...

Maar iig bedankt voor alle info!!! Ik laat het hier nog wel weten, wat er verder gebeurt. En hopelijk hebben andere lg g5 gebruikers er dan iig nog wat aan. Als het vaker voorkomt...
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jenny,

Zo te zien heeft onze Klantexpert je al geholpen aan alle informatie. Dit klopt allemaal en haar suggesties zijn dan ook de suggesties die wij zouden geven. Hier heb ik verder weinig aan toe te voegen.

Mocht het nou echter zo zijn dat je toch nog een vraag hebt voor ons, dan horen we dat natuurlijk graag van je! 🙂 We zijn daarnaast ook erg benieuwd naar je verdere bevindingen, dus houd ons op de hoogte!

Reageer