Beantwoord

Smartphone LG G4 defect (boot loop)

• 30 mei 2018
  • 5 reacties
  • 1652 Bekeken

Vanmorgen (30-05-2018) bij de T-Mobile shop (in de Herestraat 19) in Groningen geweest om mijn smartphone LG G4 aan te bieden die plotseling tijdens normaal gebruik (tijdens het versturen van een WhatsApp) opeens op het startscherm van T-Mobile kwam te staan en daar met geen mogelijkheid meer van af te krijgen was. Opnieuw starten gaf geen oplossing en tevens het uitnemen van de accu en later terugplaatsen ervan gaf eveneens geen oplossing. Het startscherm van T-Mobile verscheen en bleef daar hangen. Toen ik vervolgens mijn kassabon aan de medewerker van bovenstaande T-Mobile shop overhandigde en hij tot de ontdekking kwam dat het toestel inmiddels meer dan 2 jaar oud was (gekocht op 05-09-2015), zei hij vrijwel direct dat het tijd was voor een nieuw toestel. Hierop ontstond een hevige discussie, waarbij de verkoper zich totaal niet klantvriendelijk opstelde en zelfs brutaal werd. Ik had nergens geen recht meer op volgens hem want de 2 jaar (fabrieks)garantie waren voorbij. Toen ik hem wees op het feit Nederland NIET de Europese Richtlijn volgt m.b.t. een garantietermijn van (minimaal) 2 jaar volgt, maar dat in de Nederlands wet staat dat als iemand een product koopt dat deze 'deugdelijk' dient te zijn en dat bij normaal gebruik een langere garantietermijn vanzelfsprekend is. Verkoper had daar geen enkele boodschap aan en wilde van niets weten. Zelf ben ik ontzettend zuinig op mijn smartphone (LG G4) en deze is dan ook nooit gevallen en/of in contact gekomen met water of iets dergelijks. Toen ik hem vervolgens vertelde dat ik op verschillende sites was tegengekomen dat bij dit type toestel (LG G4) een bepaald probleem wel vaker optrad, gaf verkoper zelf al aan dat hij dit wist en noemde het zelfs bij naam (boot loop). Dit probleem is bekend bij LG en ook onderkend. Hij wilde nog steeds van niets weten en was totaal niet meewerkend en/of behulpzaam. Schijnbaar was hij het uiteindelijk helemaal zat, want hij vroeg mij uiteindelijk "Wat wil je nou? Wil je een nieuw toestel of wil je het laten repareren? Laten repareren gaat je geld kosten!" De gemoederen waren inmiddels hoog opgelopen en om het maar niet verder te laten escaleren, heb ik tenslotte gezegd dat ze mijn toestel maar ter reparatie moeten opsturen. Ik zal mij dan nog wel gaan beraden of ik een (eventuele) rekening van de reparatie ga betalen en of ik het programma KASSA of RADAR ga inschakelen met deze klacht. Vervolgens heeft verkoper een reparatiebon in tweevoud geprint die zowel hij als ik ondertekenden. Nadat ik thuis nog steeds behoorlijk boos was aangekomen, keek ik nog eens goed naar de getekende reparatiebon en toe bleek dat ik een bon had meegekregen van een iPhone 8 van een heel ander persoon! Kon ik dus nog een keer terug naar die T-Mobile shop om de bewuste verkoper hierop aan te spreken. Toen ik uiteindelijk weer ter plaatse was (en wederom € 2,90 kwijt was aan parkeerkosten) waren beide aanwezige verkopers in gesprek met een klant en diende ik derhalve mijn beurt weer af te wachten. dat duurde toch wel weer zo'n 10 minuten en toe kon ik de bewuste verkoper aanspreken op zijn gemaakte fout. Hij moest er alleen maar om lachen en zei dat het een samenloop van omstandigheden was (dezelfde handeling vrijwel gelijktijdig uitvoeren met een T-Mobile shop in Deventer) en dat dit soort fouten (vrijwel) nooit voorkomen. Hij heeft echter niet zijn verontschuldigingen aangeboden, zelfs niet nadat ik (een man van 63 jaar) had gezegd dat deze hele gang van zaken en de dubbele reis naar de T-Mobile shop mij niet ik de koude kleren is gaan zitten. Het leek hem allemaal niet te deren en wederom verliet ik de T-Mobile shop boos en teleurgesteld. Als dit de standaard handelswijze is van T-Mobile richting haar klanten, dan mogen ze daar wel heel hard aan gaan werken, want op deze manier jagen ze klanten weg. Mij reparatiebon heeft Case-nummer: REP000000428244.

Met vriendelijke groet,

N. Mulder
icon

Beste antwoord door Hajar 31 mei 2018, 13:56

Hoi,

Wat ongelukkig dat je problemen ervaart met je toestel. Ik lees dat je een ervaring hebt gehad in de T-Shop zoals die niet zou moeten zijn. Zeker het contact zelf zou je altijd als prettig moeten ervaren. Ik kan je dan ook garanderen dat we er altijd naar streven om een klant een goed gevoel te bezorgen en zo goed mogelijk te helpen. Ik hoop dan ook dat ik je ervaring met ons kan ombuigen naar een positieve ervaring! Ik zie dat je het toestel inmiddels correct hebt aangemeld voor een reparatie. Je krijgt binnen 14 dagen je toestel weer terug, maar je kan in de tussentijd ten alle tijden de status van je reparatie bekijken. Dit kan heel eenvoudig via My T-Mobile> simkaart & toestel> reparatiestatus bekijken. Zo kun je het proces precies volgen en weet je welke stappen het reparatiecentrum aan het ondernemen is.

Ik hoop dan ook dat je je toestel in goede staat weer terugkrijgt en dat je weer zorgeloos gebruik kan maken van je toestel. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het mij dan vooral weten! Wij staan hier voor je klaar!
Bekijk origineel

5 reacties

Een vriend van mij heeft pas zijn lg laten repareren met hetzelfde probleem. Het is gewoon een fabricagefout. Hij had geluk dat de garantie nog liep tot augustus. Als tmobile niet thuis geeft kan je het altijd nog bij lg proberen.
Het lijkt wel of de service van tmobile steeds minder wordt. In Vlaardingen wordt je overigens wel altijd vriendelijk geholpen.
Als je toevallig een nieuwe telefoon moet bestellen, kan je beter naar belsimpel gaan. De telefoons in combinatie met een abonnement zijn een stuk goedkoper dan tmobile en andere providers.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi,

Wat ongelukkig dat je problemen ervaart met je toestel. Ik lees dat je een ervaring hebt gehad in de T-Shop zoals die niet zou moeten zijn. Zeker het contact zelf zou je altijd als prettig moeten ervaren. Ik kan je dan ook garanderen dat we er altijd naar streven om een klant een goed gevoel te bezorgen en zo goed mogelijk te helpen. Ik hoop dan ook dat ik je ervaring met ons kan ombuigen naar een positieve ervaring! Ik zie dat je het toestel inmiddels correct hebt aangemeld voor een reparatie. Je krijgt binnen 14 dagen je toestel weer terug, maar je kan in de tussentijd ten alle tijden de status van je reparatie bekijken. Dit kan heel eenvoudig via My T-Mobile> simkaart & toestel> reparatiestatus bekijken. Zo kun je het proces precies volgen en weet je welke stappen het reparatiecentrum aan het ondernemen is.

Ik hoop dan ook dat je je toestel in goede staat weer terugkrijgt en dat je weer zorgeloos gebruik kan maken van je toestel. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het mij dan vooral weten! Wij staan hier voor je klaar!
Het antwoord van de T-Mobile Moderator lijkt een beetje op een standaardantwoord, waarbij totaal niet ingegaan wordt op het zeer klantonvriendelijke gedrag van de verkoper in kwestie. Als je mijn negatieve ervaring wilt ombuigen naar een positieve ervaring, zal er toch wel heel wat meer moeten gebeuren dan het plaatsen van een standaardantwoord op dit forum. Als ik met keiharde feiten kom m.b.t. de Nederlandse wetgeving en met het feit dat het in dit geval gaat om een fabricagefout (boot loop) die algemeen bekend is (ook bij LG), wil ik in de T-Mobile shop niet als een kleine jongen worden neergezet waar ze absoluut geen boodschap aan hebben. Inmiddels heb ik mijn klacht ook gedeponeerd bij LG. Als je mijn vertrouwen in T-Mobile terug wilt winnen moet er nog heel wat gebeuren!
Tevens blijkt achteraf ook nog dat de verkoper in kwestie (naast in eerste instantie een verkeerde reparatiebon te hebben verstrekt) ook het IMEI nr. foutief heeft vermeld op de reparatiebon. In het lange nummer heeft de verkoper twee cijfers omgedraaid (3589...…. moet zijn 3598...…..). Hoeveel fouten kun je maken bij een en dezelfde klant!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nehemia,

Het was niet de bedoeling om je een standaard reactie te geven, want ik begrijp heel goed dat je niet blij bent met de fouten die er zijn gemaakt. Ik heb daarom je feedback doorgezet naar de T-Shop, zodat we in de toekomst dit soort situaties kunnen voorkomen. Ik hoop dat je je toestel snel weer gerepareerd in handen krijgt. Als ik iets anders voor je kan doen, hoor ik het graag!

Reageer