Beantwoord

Sony Xperia Z laad niet op

Reputatie 2
Sinds een paar maanden heb ik een Sony Xperia Z. Eerst barst spontaan mijn scherm. Maar omdat ik dit niet hard kon maken en mij eigenlijk omver heb laten lullen door de verkoper van T-mobile heb ik hem ter reparatie gestuurd. Ik heb geen verzekering omdat ik dat geldklopperij vind ivm fabrieksgarantie van twee jaar.
Uiteindelijk een nieuwe telefoon ontvangen op 15 mei 2013.
25 september stond ik weer in de winkel omdat mijn telefoon niet meer oplaadde.
Via google en consumentenbond zie ik dat dit een veel voorkomend probleem is alleen de verkoper van T-mobile had er nog niet eerder van gehoord.
Vandaag ontving ik mijn telefoon retour.
Ongerepareerd omdat de reparatie duurder zou zijn dan de telefoon. Schade door onjuist gebruik.
Ik ben super zuinig op dat ding. Aan de voor en achterkant een screen protector en nog in een leren hoes.
Zijn jullie nu echt van de pot gerukt. 
Ik verwacht dat jullie mijn telefoon repareren zoals dit onder de fabrieksgarantie is vermeld.
Het is een veel voorkomend probleem en voel mij tevens als trouwe klant van t-mobile in mijn hemd gezet.
Voordat ik mijn rechtsbijstand inschakel wil ik jullie nog eenmaal de kans geven om dit op te lossen.
En graag binnen 5 werkdagen.

Laura.
icon

Beste antwoord door Tom 10 oktober 2013, 09:55

@laura_arual wat vervelend dat je telefoon niet meer oplaad. Ik zie dat je contact hebt gehad met mijn collega van de telefonische klantenservice. Zij is dit momenteel aan het uitzoeken en zal met een terugkoppeling komen. Mocht je hier verder nog vragen over hebben dan zie ik je berichtje graag tegemoet.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 5
@laura_arual wat vervelend dat je telefoon niet meer oplaad. Ik zie dat je contact hebt gehad met mijn collega van de telefonische klantenservice. Zij is dit momenteel aan het uitzoeken en zal met een terugkoppeling komen. Mocht je hier verder nog vragen over hebben dan zie ik je berichtje graag tegemoet.
Reputatie 2
Ik heb een terug koppeling gehad. Maar ik ben er niks wijzer van geworden. De terug koppeling was een uitleg waarom hij niet gerepareerd was. Maar dat was de vraag niet. 
Ik ga er niet mee akkoord dat ik hem zomaar weer ongerepareerd terug krijg. 
Nu zit ik te wachten op de volgende terug koppeling. 
Ik begrijp niet dat dit zo lang moet duren. 
T-mobile moet gewoon zorgen dat mijn telefoon gerepareerd word of dat ik een nieuwe krijg. Maar dan liever geen Xperia Z meer want daar heb ik mijn buik wel van vol.
Reputatie 2
En dan steeds beweren dat dit probleem niet vaak voor komt en dat ik ook niet op internet moet gaan kijken want daar staat alleen maar negatieve informatie.

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/sony/xperia-z/
https://forum.t-mobile.nl/sony-mobile-364/xperia-z-laad-niet-meer-op-niet-na-reparatie-214757/
Reputatie 4
@ laura_arual

Hmm, ik vind dit een erg vervelende situatie. Ik heb je even een privébericht gestuurd, ik zie je reactie graag tegemoet!
Reputatie 2
Ik heb de reactie ontvangen dat via de consumentenbond Sony zelf contact gaat opnemen. Ben benieuwd.
Reputatie 4
@ laura_arual

Ok, dat is goed om te horen! Laat nog maar even weten hoe het is afgelopen, ik ben ook erg benieuwd! 🙂
Reputatie 2
Eergisteren heb ik een nieuwe Xperia Z ontvangen. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik geen vertrouwen meer heb in de telefoon. Gelukkig wel weer 2 jaar nieuwe fabrieksgarantie. Net begon mijn beeldscherm al weer te *******en maar dat is na opnieuw opstarten weer voorbij. 
Hopelijk blijft deze telefoon het tot het einde van mijn abonnement het nu doen. Maar ik denk niet dat ik daarna weer voor Sony zal kiezen.
Reputatie 4
@ laura_arual

Bedankt voor je terugkoppeling, fijn dat je een nieuw toestel hebt ontvangen - echter, deze dient het dan natuurlijk wel goed te doen. Heb je momenteel nog problemen met het nieuwe toestel? Ik hoor graag van je! 🙂
@willem

Ik heb echt precies dezelfde problemen met mijn Sony xperiaZ als Laura....in de Tmobile shop in Spijkenisse kom ik geen stap verder.

Zou je mij misschien ook een pb kunnen sturen hoe we dit op kunnen lossen voordat ik verdere stappen zal moeten gaan nemen?

Vriendelijke groet Roche
Reputatie 5
@Roche n Welkom op het T-Mobile forum!

Ik zie dat je een oude simkaart gebruikt welke voor problemen kan zorgen. Ik stuur je direct een nieuwe simkaart toe. Laat je even weten of het probleem met de nieuwe simkaart is opgelost?
Heb precies het zelfde probleem maar niemand die me helpt?

Ik heb hem ook niet eens 1 jaar!!!

En al jaren klant van tmobile en nooit problemen gehad nu ineens wel
Ik heb het zelfde probleem!! Had de telefoon nog geen 3 maanden toen mijn scherm spontane baste met aanzetten. Door T-mobile en Sony van het kastje naar de muur gestuurd. Geen van beide neemt zijn verantwoording! Na een aantal weken maar besloten om de telefoon op eigen kosten te laten repareren om dat ik geen zin had om maanden zonder telefoon te zitten als ik er een juridische zaak van zou maken. Nu 2 maanden veder laad hij niet meer op. Als ik de oplader er in stopt zie ik wel at hij contact maakt en wil gaan laden maar er gebeurt niets. Lijkt net of de batterij dood is. Ik heb echt nog nooit zo slechte telefoon en service gehad!!

Hoop dat ik nu wel geholpen kan worden anders gaan ik er toch maar een juridische zaak van maken. Dan maar maanden wachten!!
@Tom

Ik heb de nieuwe simkaart ontvangen maar kan hem op dit moment niet online activeren door een storing!

Ik ga er echter niet vanuit dat het probleem wordt veroorzaakt door mijn oude simkaart.De telefoon zou gewoon aan moeten kunnen met of zonder een simkaart lijkt mij.De problemen die ik en nog meerdere blijkbaar met deze telefoon hebben zouden jullie als T-mobile(bedoel meer de Tshops)eens wat serieuzer aan moeten pakken.

Ik hoop nog steeds op een goede afhandeling van dit probleem!
Beste tmobile,

Ik heb via studentenmobiel een abbonement afgesloten bij jullie voor een sony xperia z.

De telefoon heeft geen schade en is altijd perfect behandeld.

Nu heb ik sinds vandaag een probleem.. De telefoon laad niet meer op. En aangezien ik me telefoon echt nodig heb en al een x aantal jaar trouwe klant bij jullie ben hoop ik hier snel reactie op te krijgen.

Mvg

Robert Hienkens
Reputatie 4
Hi Roberto,

Excuus voor de late reactie!

Je kunt het toestel eenvoudig via My T-Mobile aanmelden voor reparatie onder garantie. Als het toestel geen val-, stoot- of waterschade vertoond en aan de andere garantiebepalingen doet, wordt je toestel kosteloos gerepareerd.

Aanmelden doe je hier!

Groet,
Casper.
Topic is al beetje oud maar mijn vriendin heef ook last er van sinds vandaag laad de telefoon ook niet meer op. Telefoon is pas 7 maanden oud
Reputatie 3
@ Rico1989

Ik adviseer je om het toestel ter reparatie aan te bieden. Zij zullen vervolgens het toestel nakijken en het probleem oplossen.

Reageer