Beantwoord

Spontane barsten achterkant Sony Xperia Z3 compact

• 29 maart 2016
  • 3 reacties
  • 367 Bekeken

Mijn telefoon is de afgelopen dagen spontaan gaan barsten aan de achterzijde van het toestel.
Het toestel is niet gevallen of gestoten tegen iets hards.
De barsten zijn ontstaan rond het fototoestel en lopen door over de hele achterzijde van het toestel.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Als het goed is zit ik nog in de garantieperiode. Wordt mijn toestel kosteloos gerepareerd, dit is namelijk buiten mijn schuld gebeurd?
icon

Beste antwoord door Hajar 30 maart 2016, 15:10

Hi Sylbeer,

Welkom op ons Forum!

Wat vervelend dat je toestel is stuk gegaan! 😞 Je kan je toestel ter reparatie aanbieden bij ons. Dit kan zowel telefonisch, via My T-Mobile of in een T-Mobile Shop. Als je toestel nog ander garantie valt dan zul je geen kosten maken. Mocht de schade buiten de garantie vallen dan krijg je per mail of per post een prijsopgave van de reparatie. Hier kun je vervolgens wel of geen akkoord op geven. Ga je niet akkoord met de prijsopgave, dan moet je onderzoekskosten betalen van € 36,30. Je krijgt je toestel vervolgens ongerepareerd teruggestuurd.

Laat je ons weten of het lukt? Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Sylbeer,

Welkom op ons Forum!

Wat vervelend dat je toestel is stuk gegaan! 😞 Je kan je toestel ter reparatie aanbieden bij ons. Dit kan zowel telefonisch, via My T-Mobile of in een T-Mobile Shop. Als je toestel nog ander garantie valt dan zul je geen kosten maken. Mocht de schade buiten de garantie vallen dan krijg je per mail of per post een prijsopgave van de reparatie. Hier kun je vervolgens wel of geen akkoord op geven. Ga je niet akkoord met de prijsopgave, dan moet je onderzoekskosten betalen van € 36,30. Je krijgt je toestel vervolgens ongerepareerd teruggestuurd.

Laat je ons weten of het lukt? Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Beste medewerker,

Ik heb uw advies opgevolgd en de telefoon ter reparatie aangeleverd op 19 mei jl. Geen bevestiging van repair gehad dat het toestel was aangekomen.
Hoorde steeds maar niets en heb de klantenservice gebeld (afgelopen zaterdag 4 juni). Zij konden niet vinden waar het toestel zich bevond en of dit al bij de repairafdeling lag. Gisteren (maandag 6 juni) weer de klantenservice gebeld. Deze gaf aan dat niet was te achterhalen waar het toestel lag en dat ik maar naar het filiaal van T-mobile in Zaandam moest gaan, zodat zij uit konden zoeken waar het toestel was gebleven en in welke status het was. Ik vroeg of T-mobile niet kon bellen of e-mailen met de medewerkers daar, maar dat was volgens de medewerker niet mogelijk.
Gisterenmiddag naar T-mobile Zaandam gegaan. Daar bleek bij nakijken van de medewerker, dat er e-mails van repair naar het e-mailadres van T-mobile Gedempte Gracht Zaandam waren gestuurd en niet naar mijn e-mailadres. De medewerker vond het vreemd dat er gezegd was dat zij niet via mail of telefoon bereikt konden worden.
De e-mail door laten sturen naar mijn e-mail en nu blijkt dat ik het toestel moet laten repareren met kosten, omdat er wordt aangegeven dat de barsten zijn ontstaan door schade van een val, stoot of botsen.
Ik heb de barsten in het toestel zien ontstaan en er is niets gevallen, gestoten o.i.d.!!
Nu blijkt dat dit probleem al veel langer speelt bij dit toestel en is vorig jaar zelfs bij Kassa op tv besproken!
Hoe deskundig is de repairafdeling dat zij dit niet zien. De barsten zijn van binnenuit ontstaan door hitte binnenin het toestel en niet door een stoot van buiten af!
Graag uw advies en medewerking voor het vervolg hiervan!
Reputatie 7
Badge +15
Hey SylBeer,

Goed dat je aan ons laat weten hoe het gegaan is. Wel erg vervelend om te horen dat het niet direct helemaal goed is gegaan met het opsturen van het toestel.

Ik vind het vervelend voor je dat de onafhankelijke reparateur heeft geconcludeerd dat het defect is ontstaan door val- of stootschade terwijl je zelf aangeef dat dit niet het geval is. Wanneer je het niet eens bent met de uitslag kun je een second opinion aanvragen bij een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Wanneer zij tot een andere conclusie komen zal T-Mobile de onderzoekskosten van de second opinion en de reparatie voor haar rekening nemen. Als de second opinion tot dezelfde conclusie leidt dan zijn de kosten voor jouzelf.

WIl je het laten weten als je hier verder nog vragen over hebt?

Reageer