Beantwoord

SWAP toestel

• 22 juli 2016
  • 7 reacties
  • 491 Bekeken

Lees net op de reparatiestatus dat het wachten is op een SWAP toestel. Mijn Iphone 5S heb ik minder dan 2 jaar geleden bij Tmobile aangeschaft. Binnen een jaar was deze stuk. Op advies van Tmobile omgeruild bij de apple store. Daar een nieuw toestel gekregen omdat het niet te repareren was. Nu binnen een jaar is dit toestel ook weer stuk. Op advies Tmobile naar apple store. Die verwijzen weer naar Tmobile. Tmobile heeft het in reparatie genomen en wil dus nu een vervangend toestel sturen. Is het niet logisch dat ik gewoon een nieuw toestel krijg als deze niet te repareren is? Tenslotte minder dan een jaar oud. Lees op dit forum dat als je een SWAP accepteert dat dit dan je toestel is? Heel vreemd allemaal.
icon

Beste antwoord door Amy 23 juli 2016, 07:41

Hey goedemorgen Spinoza,

Jammer om te horen dat je iPhone niet meer gerepareerd kan worden! Ik zie dat je ondertussen mijn collega Marcel aan de lijn hebt gesproken en hij het een en ander heeft uitgelegd. Wil je laten weten of alles zo duidelijk is? Mocht je nog vragen hebben hierover dan horen we het graag. 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey goedemorgen Spinoza,

Jammer om te horen dat je iPhone niet meer gerepareerd kan worden! Ik zie dat je ondertussen mijn collega Marcel aan de lijn hebt gesproken en hij het een en ander heeft uitgelegd. Wil je laten weten of alles zo duidelijk is? Mocht je nog vragen hebben hierover dan horen we het graag. 🙂
Ja een heel prettig gesprek met Marcel gehad. Ik wacht even rustig af wat er gaat komen.;) Maar als ik Marcel moet geloven gaat het goedkomen. Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Spinoza,

Fijn om te horen dat je een prettig gesprek hebt gehad met Marcel. Ik hoop ook dat het goed gaat komen. Houdt ons maar op de hoogte. 🙂
Hoi ,

Ik heb ook gelezen dat mijn toestel wordt omgeruild omdat die van mij zogenaamd niet meer te repareren is en dat je dan gewoon een tweede hands krijgt.
Weet iemand of je contractueel of wettelijk verplicht bent om dit te accepteren?

Toestel is namelijk 8 maanden oud en dan krijg je gewoon een oude telefoon voor terug.
Ik las net op nu.nl dat iemand in deze situatie een rechtszaak is begonnen en ook nog gewonnen.

thanks,
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Eldo,

Allereerst welkom op het forum!

Balen dat jouw toestel niet meer te repareren valt! Ik zie dat mijn collega je telefonisch al het een en ander heeft uitgelegd over een refurbished toestel. Je hoeft deze niet te accepteren, maar houdt er wel rekening met dat jouw huidige toestel dan ook niet gerepareerd wordt. Wat betreft het refurbished toestel: zo'n toestel is kort gebruikt, maar verkeert in nieuwstaat en het toestel functioneert ook zo. Dus het is zeker geen 'oud' toestel dat je krijgt. In dit topic kun je er meer over lezen.

Als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag.
Hoi Thalina,

Hoe bedoel je "houdt er wel rekening met dat jouw huidige toestel dan ook niet gerepareerd wordt"

maw: de garantie die jullie afgeven bij het kopen van de telefoon is helemaal niets waard.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Eldo,

Omdat jouw toestel niet meer gerepareerd kan worden blijft alleen de optie over om je toestel om te ruilen voor een refurbished toestel.

Heb je in het verleden ook een omruiling gedaan? Ik kan je namelijk uit mijn eigen ervaring vertellen dat de refurbished toestellen er tip top uit zien. De telefoon die bij mij was omgeruild zag er zelfs beter uit dan mijn defecte telefoon, terwijl ik erg voorzichtig ben met mijn telefoons.

Reageer