Swap toestel

• 27 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 2358 Bekeken

Aangezien er dus gewoon niet op messenger gereageert word en ik verder overal lotte de chatrobot te spreken krijg doe ik het maar even zo. 19 augustus is mij telefoom ter reparatie gestuurd naar dynafix. Nu staat er dus dat ik een omruil toestel krijg. Want ik dus al had ondervonden is dat omruiltoestel een refurbished toestel. Maar nu komt het probleem; Ik heb voor mijn iphone 8 plus nog maar 170 euro afbetaald dus er staat nog zon 643 euro open en een refurbished kan je kopen voor ongeveer 460 euro daar vind ik toch wel een heel groot verschil tussen zitten. Jullie snappen dan toch ook wel dat ik als dat refurbished toestel op te halen is dat ik daar niet mee akkoord ga toch?

En jullie kunnen hele verhalen op gaan hangen hoe goed een refurbished toestel is maar ik ga hier gewoon niet mee akkoord. Bij deze wil ik graag zo snel mogelijk mijn contract om word gezet naar sim only weiger ook om de afbetaling van de telefoon langer te betalen.

Met vriendelijke groet!

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Dejojodje,

Wat bedoel jij precies met een refurbished toestel? Is er iets mis met het toestel wat je nu in handen hebt?

Alle toestellen die wij leveren zijn uitgebreid getest, voldoen aan alle eisen van een nieuw toestel en in de meeste gevallen zijn ze ook daadwerkelijk "nieuw" - in de zin die jij bedoelt.

Ik hoor graag wat er aan de hand is, want als er iets mis is met het toestel, dan hoort dat uiteraard niet!
Hallo,
Ik heb momenteel helemaal geen toestel omdat die nog ter reparatie is opgestuurd.
In mijn status staat dus dat die word omgeruild.
En ik weet dat hij dan omgeruild word voor een refurbished en daar ben ik het totaal niet mee eens.

Omdat ik me telefoon nu sinds april aan het betalen ben heb ik pas een klein deel van de telefoon betaald. Maar de prijzen van een refurbished telefoon zitten dik onder de prijs van wat ik zou moeten betalen voor mijn iphone. Daardoor zou ik dus een telefoon hebben die qua prijs veel goedkoper is dan dat ik betaal voor mijn abbonement. Daar ga ik niet mee akkoord.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi @Dejojodje.

Natuurlijk zeer ongelukkig dat je problemen ervaart met je toestel. In eerste instantie is het zo dat getracht wordt dit toestel te repareren. Indien dit niet mogelijk is of de kosten van een reparatie een omruiling ontstijgen wordt gekozen voor een omruiling. Vanuit de wettelijke garantie is het zo dat wij je dienen te voorzien van een deugdelijk exemplaar, via een reparatie ofwel een omruiling. Dat staat verder los van een prijs die een soortgelijk toestel zou hebben indien je bij een verkooppunt een refurbished toestel zou willen aanschaffen.

Verder zou ik graag wat meer informatie willen delen omtrent een refurbished toestel; dit zijn veelal toestellen die zijn teruggekomen vanuit de bedenktijd of een toestel dat binnen acht dagen een defect vertoont. Zo worden onderdelen gehaald uit een ander toestel om op die manier dat ene toestel goed werkend te krijgen. Deze toestellen zijn onderhevig aan dezelfde kwaliteitseisen als een nieuw toestel. In theorie is een refurbished toestel over het algemeen niet ouder dan veertien dagen. Op basis van wat je aangeeft te hebben voldaan middels de toestelbetaling zou mijn conclusie zijn dat het refurbished toestel minder lang in gebruik is (geweest) dan het toestel dat je hebt aangeschaft. Tot slot, ieder toestel is op enig moment natuurlijk in elkaar gezet vanuit onderdelen.

Ik hoop dat ik zo meer achtergrond heb kunnen bieden. We gunnen je natuurlijk van harte een goed werkend toestel!
Daarvan was ik allemaal al van op de hoogte. Toch bedankt!
Heb ook al contact gehad met Dynafix en ze hebben een toestel besteld bij de fabrikant dus bij Apple is alleen nu afwachten wat de levertijd is want dat wisten ze helaas niet.
Zit aanstaande maandag al 2 weken zonder me iphone en die mis ik toch wel heel erg!

Reageer