Vraag

T-Mobile probeert garantie te ontlopen?

  • 30 juni 2020
  • 23 reacties
  • 1121 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Normaal gesproken ben ik niet zo een klager, maar in dit geval wil toch graag even mijn verhaal kwijt aangaande een garantie kwestie waar wij afgelopen tijd mee te maken hebben gehad.

Vooropgesteld dat ik buiten dit akkefietje eigenlijk heel tevreden ben met T-mobile en dan ook alles (TV/WWW/TEL en alle Mobiles) bij T-mobile heb.

Maar goed, als volgt;

Huawei P20 Lite toestel gekocht in juli 2018 bij de T-mobile shop in Rotterdam (met T-mobile abbo).

1e keer defect in scherm (gele vlek / waas in scherm) op April 2019.
Telefoon opgestuurd via de T-mobile shop te Zoetermeer. Scherm vervangen voor een nieuwe.

2e keer defect in scherm (gele vlek / waas in scherm) op Augustus 2019.
Telefoon opgestuurd via de T-mobile shop te Zoetermeer. Scherm vervangen voor een nieuwe.

3e keer defect in scherm (gele vlek / waas in scherm) op Februari 2020.

Op aangaven van de T-mobile shop te Zoetermeer de telefoon naar The Fixables in Den Haag gebracht. Deze Huawei service balie bevindt zich in de T-mobile shop op de Grote Markt in Den Haag.

In de T-mobile shop te Zoetermeer voor de zekerheid expliciet gevraagd of dit geen probleem is voor de T-mobile garantie (daar dit de 3e keer is en bij de 4e keer dient het toestel vervangen te worden voor een nieuwe) Dit was volgens de T-mobile shop te Zoetermeer geen enkel probleem, dit was alleen maar omdat de telefoon dan direct gerepareerd kon worden, we konden er dan op wachten. Het was een officieel reparatie punt en hoorde bij de T-mobile shop in Den Haag. Toestel is dezelfde dag nog (onder garantie) gerepareerd, nieuw scherm geplaatst.

4e keer, wederom scherm defect (zelfde probleem als voorgaande 3x).

Contact opgenomen met T-mobile klantenservice met de vraag wat nu? Men geeft aan dat het nu de vierde keer zou zijn en we dan recht hebben op vervanging, men gaat het even overleggen met de reparatie afdeling. Na overleg komt men terug met het verhaal dat dit nog maar de 3e reparatie wordt. De laatste reparatie weet men niks van. Na het nodige aandringen zal men het gaan uitzoeken en later terugbellen.

Na enige uren belt men terug met het nieuws dat wij de telefoon hebben laten repareren bij The Fixables en dat deze firma niets met T-mobile te maken heeft en deze reparatie dus niet mee telt. Men wil het toestel wel repareren maar dat is dan de 3e keer, waarna de garantie zo goed als verlopen is (2 jaar is bijna om) en we er dan dus wel van uit kunnen gaan dat als de telefoon weer (de 5e keer dus eigenlijk) kapot is we geen garantie meer hebben. We moeten anders maar naar The Fixables teruggaan om garantie op de reparatie te claimen. T-mobile wil dan nog wel 15 Euro geven voor brandstofkosten om weer naar Den Haag te rijden.

Het is in en in triest dat men ons in Zoetermeer dus gewoon keihard heeft voor gelogen, we hebben het nog speciaal gevraagd of het geen probleem zou zijn met de T-mobile garantie, dat zou absoluut niet zo zijn. Het komt helaas nu wel heel erg over als of dit een mooie manier is om van lastige klanten af te komen.

Ik kan me toch niet voorstellen dat men liever een (goedkope) telefoon verdient met het risico dat iemand die alles bij ze heeft naar de concurrentie loopt?

Graag zou ik vanuit T-mobile hier een reactie op ontvangen.

Met vriendelijke groet.


23 reacties

Je hebt ook garantie op de reparatie, dus dat verhaal is al een broodje AAP dat je garantie bijna om is.

Maar wat doe je met die telefoon, ik heb hem ook bijna 2 jaar en probleemloos, geen vlek te zien in het scherm,ja vette vingers.

Reputatie 1

Hallo @Doornekamp33,

Om met de laatste te beginnen, de telefoon wordt gewoon gebruikt en zit keurig in een (bij T-mobile shop) gekocht hoesje. Bij de laatste reparatie (die van The Fixables) zei men dat er een stickertje over een schroefje ontbrak waardoor het kwam…

Op dit moment is er ook gewoon garantie (al moeten we dat bij de Fixables nog navragen, zijn echter onbereikbaar op dit moment). Alleen zou nu, daar dit de 4e keer is de telefoon vervangen moeten worden door een nieuwe. Daar T-mobile zegt dat het echter nu pas de 3e reparatie is kan men hem alleen repareren… Als dit al 4x is gebeurd zal de 5e keer ook echt wel komen… echter zijn we dan al uit de 2 jaar garantie op de telefoon. Ik vindt dat ik gewoon recht heb op een vervangend toestel op dit moment omdat dit nu de 4e keer is.

De P20 Lite is verder overigens een prima toestel, alleen dit probleem tot zover.

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Hzlnld 

Excuses voor de wisselende communicatie, kan me goed voorstellen dat dit wat frustratie opwekt! Daarnaast begrijp ook helemaal dat je een werkend toestel. Wél zijn we verplicht om de juiste procedures te volgen voor reparaties, omdat wij namelijk eerst de ruimte moeten hebben om het probleem te corrigeren. Vanaf hier kunnen we echter niet bepalen of het defect een fabricagefout of gebruikers-gerelateerd is. Daarvoor dient onze reparateur het toestel en het defect toch écht te analyseren. 

Op deze pagina vind je alle informatie over de procedure van het reparatie proces. Uiteraard ga ik voor je duimen dat het dit keer helemaal goed gaat! Mocht je op dit moment nog andere vragen hebben, laat je het dan weten? Ik help je graag verder!

Reputatie 1

Hallo @Evy,

Het gaat er niet om dat we de telefoon niet aan T-mobile willen aanbieden zodat vastgesteld kan worden dat het scherm weer stuk is. Het gaat er om dat wij de telefoon de laatste keer hebben laten repareren op aangaven van de T-mobile shop te Zoetermeer bij een (blijkt achteraf) niet bij T-mobile behorend bedrijf en nu dus deze reparatie niet mee telt voor het aantal keer dat deze telefoon is gerepareerd. Had de T-mobile shop in Zoetermeer ons daar niet heen gestuurd dan hadden we nu een nieuwe telefoon moeten krijgen daar het de 4e keer het zelfde probleem is. Dit toestel mankeert overduidelijk iets en ik heb al veel tijd moeten steken in meerdere malen het toestel wegbrengen / ophalen, om nog maar niet te beginnen over het telkens weer inrichten van een tijdelijke nood telefoon zolang als de defecte weg was voor reparatie. Als T-mobile nu zegt, breng ons de telefoon zodat wij kunnen constateren dat het weer (voor de 4e keer) een defect scherm is en je krijgt van ons gelijk een andere, kom ik ‘m gelijk brengen.

Reputatie 1

@Evy ??

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Hzlnld 

Geen zorgen, ik ben mijn uiterste best voor jou aan het doen. Ik heb jouw situatie zojuist voorgelegd aan een Repair-specialist. Zodra ik meer informatie hier over heb kom ik bij je terug! :smile:

Reputatie 1

@Evy Toppie, ben benieuwd :relieved: .

Reputatie 1

Hoi @Evy , nog goed nieuws zo voor het weekeinde?

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb je een privébericht gestuurd met wat meer informatie! :smile:

Reputatie 1

@Evy Je kwam met een prima oplossing, alleen komt einde garantie wel heel hard dichterbij! Waarom hoor ik niks meer van je? :(

Reputatie 7
Badge +20

Volgens mij is @Evy  Er nu niet. Misschien kan @Hajar of @David je verder helpen. Hou er rekening mee dat het nu weekend is, dan kan het langer duren

Reputatie 1

@Hajar / @David , kan een van jullie kijken wat er achter de schermen is afgesproken? De garantie is bijna over en ik ben bang dat ik dan echt de Sjaak ben...

Reputatie 7
Badge +20

@Hzlnld Hoe lang heb je nog?

Als @Evy je een belofte heeft gedaan staat dat als een huis!

Reputatie 1

Volgende week.

Reputatie 7
Badge +20

@Hzlnld ik zal de moderators even extra op dit onderwerp wijzen!

Je krijgt van mij geen garantie 🙈maar ik ga wel mijn best voor je doen. 
Groetjes en fijn weekend 

Reputatie 1

@CrisTien Top!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hzlnld 

Onze collega Evy is momenteel met vakantie en daarom heb je nog geen reactie van haar gehad. Kun je mij ook een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres, laatste 4 cijfers van je IBAN en het IMEI nummer van je toestel? Dan kan ik de status van je case opzoeken. 

Ik hoor graag van je zodat ik je verder kan helpen. 

Reputatie 1

@Hajar zie PB :)

Reputatie 1

T-mobile, kunnen we dit oppakken en afronden??

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hzlnld 

Ik heb goed nieuws! Check je privébericht!

Reputatie 1

Bij deze even de afloop :grinning: ,

Dankzij de fijne medewerkers van T-mobile (met name @Hajar  en @Evy ) zijn we piekfijn geholpen en is het probleem weer opgelost! Onze dank is weer groot, top!

Groet,

Hzlnld

Reputatie 7
Badge +20

@Hzlnld Goed bericht, dank voor het delen. 👍🏻

Reputatie 7
Badge +20

@Hzlnld Super fijn om te horen! En geen dank we helpen graag! Mocht je in de toekomst weer vragen hebben dan kun je altijd bij ons terecht. Ik wens je een heel mooi zonnig weekend toe! :blush:

Reageer