Normaal gesproken ben ik niet zo een klager, maar in dit geval wil toch graag even mijn verhaal kwijt aangaande een garantie kwestie waar wij afgelopen tijd mee te maken hebben gehad.
Vooropgesteld dat ik buiten dit akkefietje eigenlijk heel tevreden ben met T-mobile en dan ook alles (TV/WWW/TEL en alle Mobiles) bij T-mobile heb.
Maar goed, als volgt;
Huawei P20 Lite toestel gekocht in juli 2018 bij de T-mobile shop in Rotterdam (met T-mobile abbo).
1e keer defect in scherm (gele vlek / waas in scherm) op April 2019.
Telefoon opgestuurd via de T-mobile shop te Zoetermeer. Scherm vervangen voor een nieuwe.
2e keer defect in scherm (gele vlek / waas in scherm) op Augustus 2019.
Telefoon opgestuurd via de T-mobile shop te Zoetermeer. Scherm vervangen voor een nieuwe.
3e keer defect in scherm (gele vlek / waas in scherm) op Februari 2020.
Op aangaven van de T-mobile shop te Zoetermeer de telefoon naar The Fixables in Den Haag gebracht. Deze Huawei service balie bevindt zich in de T-mobile shop op de Grote Markt in Den Haag.
In de T-mobile shop te Zoetermeer voor de zekerheid expliciet gevraagd of dit geen probleem is voor de T-mobile garantie (daar dit de 3e keer is en bij de 4e keer dient het toestel vervangen te worden voor een nieuwe) Dit was volgens de T-mobile shop te Zoetermeer geen enkel probleem, dit was alleen maar omdat de telefoon dan direct gerepareerd kon worden, we konden er dan op wachten. Het was een officieel reparatie punt en hoorde bij de T-mobile shop in Den Haag. Toestel is dezelfde dag nog (onder garantie) gerepareerd, nieuw scherm geplaatst.
4e keer, wederom scherm defect (zelfde probleem als voorgaande 3x).
Contact opgenomen met T-mobile klantenservice met de vraag wat nu? Men geeft aan dat het nu de vierde keer zou zijn en we dan recht hebben op vervanging, men gaat het even overleggen met de reparatie afdeling. Na overleg komt men terug met het verhaal dat dit nog maar de 3e reparatie wordt. De laatste reparatie weet men niks van. Na het nodige aandringen zal men het gaan uitzoeken en later terugbellen.
Na enige uren belt men terug met het nieuws dat wij de telefoon hebben laten repareren bij The Fixables en dat deze firma niets met T-mobile te maken heeft en deze reparatie dus niet mee telt. Men wil het toestel wel repareren maar dat is dan de 3e keer, waarna de garantie zo goed als verlopen is (2 jaar is bijna om) en we er dan dus wel van uit kunnen gaan dat als de telefoon weer (de 5e keer dus eigenlijk) kapot is we geen garantie meer hebben. We moeten anders maar naar The Fixables teruggaan om garantie op de reparatie te claimen. T-mobile wil dan nog wel 15 Euro geven voor brandstofkosten om weer naar Den Haag te rijden.
Het is in en in triest dat men ons in Zoetermeer dus gewoon keihard heeft voor gelogen, we hebben het nog speciaal gevraagd of het geen probleem zou zijn met de T-mobile garantie, dat zou absoluut niet zo zijn. Het komt helaas nu wel heel erg over als of dit een mooie manier is om van lastige klanten af te komen.
Ik kan me toch niet voorstellen dat men liever een (goedkope) telefoon verdient met het risico dat iemand die alles bij ze heeft naar de concurrentie loopt?
Graag zou ik vanuit T-mobile hier een reactie op ontvangen.
Met vriendelijke groet.
Beste antwoord door Evy
Hi
Excuses voor de wisselende communicatie, kan me goed voorstellen dat dit wat frustratie opwekt! Daarnaast begrijp ook helemaal dat je een werkend toestel. Wél zijn we verplicht om de juiste procedures te volgen voor reparaties, omdat wij namelijk eerst de ruimte moeten hebben om het probleem te corrigeren. Vanaf hier kunnen we echter niet bepalen of het defect een fabricagefout of gebruikers-gerelateerd is. Daarvoor dient onze reparateur het toestel en het defect toch écht te analyseren.
Op deze pagina vind je alle informatie over de procedure van het reparatie proces. Uiteraard ga ik voor je duimen dat het dit keer helemaal goed gaat! Mocht je op dit moment nog andere vragen hebben, laat je het dan weten? Ik help je graag verder!