Beantwoord

Telefoon in het water gevallen en kwijt

  • 13 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 136 Bekeken

Ik ben door een vriend het water in geduwd terwijl ik al me kleren aan had toen ik uit het water kwam was me telefoon weg ik betaal 77eu nu in de maand voor niks en dat wil ik niet zou u me meer kunnen helpen
icon

Beste antwoord door Folkert 13 augustus 2019, 10:59

Beste Danny,

Bij verzekeringen werkt het zo dat je maar bij 1 verzekering kunt claimen, te beginnen bij jouw eigen verzekering tegen diefstal, verlies etc. die je bij aanschaf van je mobiel hebt afgesloten.
Heb je zo'n verzekering niet (meer) dan zou ik je vriend schriftelijk aansprakelijk stellen en wellicht kun je dan via zijn WA verzekering geld terug krijgen, hij is uiteindelijk aansprakelijk voor de schade. Daarom zal hij jou het bedrag moeten teruggeven zodat jij je telefoon kan aflossen, hij moet dan zelf een melding bij zijn WA verzekering doen zoals @CrisTien al voorstelde.

Het is natuurlijk niet zo dat T-Mobile dit gaat betalen, je zult zelf je toestelkrediet moeten aflossen zodat je maandbedrag omlaag gaat naar enkel Sim Only. Je kunt een nieuwe simkaart aanvragen om in een andere telefoon te plaatsen.

Eventueel kun je voor een Early Renewal gaan voor een nieuwe telefoon of gewoon een los toestel kopen.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen @Danny postma Welkom,
Dat is niet zo leuk, ik neem aan dat je vriend is verzekerd?
Hij zal het moeten opgeven bij de verzekering.
Ik vrees dat TMobile weinig kan doen.

Maar je weet het nooit Je moet even afwachten op een reactie van de moderators. Meestal reageren ze binnen de 24/48 uur.
Groetjes.
Reputatie 7
Badge +18
Beste Danny,

Bij verzekeringen werkt het zo dat je maar bij 1 verzekering kunt claimen, te beginnen bij jouw eigen verzekering tegen diefstal, verlies etc. die je bij aanschaf van je mobiel hebt afgesloten.
Heb je zo'n verzekering niet (meer) dan zou ik je vriend schriftelijk aansprakelijk stellen en wellicht kun je dan via zijn WA verzekering geld terug krijgen, hij is uiteindelijk aansprakelijk voor de schade. Daarom zal hij jou het bedrag moeten teruggeven zodat jij je telefoon kan aflossen, hij moet dan zelf een melding bij zijn WA verzekering doen zoals @CrisTien al voorstelde.

Het is natuurlijk niet zo dat T-Mobile dit gaat betalen, je zult zelf je toestelkrediet moeten aflossen zodat je maandbedrag omlaag gaat naar enkel Sim Only. Je kunt een nieuwe simkaart aanvragen om in een andere telefoon te plaatsen.

Eventueel kun je voor een Early Renewal gaan voor een nieuwe telefoon of gewoon een los toestel kopen.

Groet, Folkert

Reageer