Beantwoord

Telefoon kwijt bij reparatie

• 15 januari 2016
  • 20 reacties
  • 1083 Bekeken

Op 26 november 2015 heb ik mijn telefoon ingeleverd bij de T-Mobile shop voor reparatie. Na een week of 2-3 gebeld waar mijn toestel was, maar niemand wist waar mijn toestel was. Ben teruggeweest naar de Shop maar daar kon ook niemand mij iets vertellen.
Er zou naar gezocht worden en ik zou bericht krijgen. Nooit iets van gehoord. Voor oud en nieuw gebeld en ze zouden het gaan onderzoeken, en ik zou binnen 5 dagen iets te horen krijgen. Dit is uiteraard weer niet gebeurd.
Vorige week gebeld en contact gehad met de technische dienst, diegene beloofde mij plechtig 3 maal dat ik uiterlijk afgelopen maandag iets te horen zou krijgen, zodra hij de reparateur en transporteur had gesproken. Uiteraard wederom niets gehoord.
Net weer gebeld (vrijdagavond) en de medewerker van de klantenservice kon het alleen doorsturen naar de juiste afdeling en verder niks voor me betekenen. Mijn suggestie om dan maar de incasso's ook te laten zitten werd ook afgedaan met...nou dat kan ik sowieso niet doen.
T-Mobile wil mij niet helpen op geen enkele manier. Wat moet ik nu doen!!! Wie helpt mij om de juiste gerechtelijke stappen te zetten, iemand tips?
Ik kan niet meer aanhoren hoe vervelend elke klantenservice medewerker dit wel niet vindt.
icon

Beste antwoord door Sam- 16 januari 2016, 14:30

Hallo isaz,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum.

Terecht dat je hier contact over opneemt. Dit duurt namelijk te lang. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat je vandaag ook telefonisch contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Er is momenteel 1 collega bezig met het onderzoeken van de situatie. Hij had je inderdaad beloofd om je te bellen, maar dit is niet gebeurd. Onze oprechte excuses hiervoor.

Toevallig ken ik deze collega, dus ga ik hem persoonlijk benaderen om jou van een update/ oplossing te voorzien. Daarnaast heb ik je een privébericht gestuurd met meer informatie over de situatie.

Als je in de tussentijd nog andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo isaz,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum.

Terecht dat je hier contact over opneemt. Dit duurt namelijk te lang. Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat je vandaag ook telefonisch contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Er is momenteel 1 collega bezig met het onderzoeken van de situatie. Hij had je inderdaad beloofd om je te bellen, maar dit is niet gebeurd. Onze oprechte excuses hiervoor.

Toevallig ken ik deze collega, dus ga ik hem persoonlijk benaderen om jou van een update/ oplossing te voorzien. Daarnaast heb ik je een privébericht gestuurd met meer informatie over de situatie.

Als je in de tussentijd nog andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder.
Zoals in mijn openingspost, met excuses koop ik niets. Bovendien heb ik zaterdag helemaal geen contact opgenomen, dus ik snap ook niet waar dat vandaan komt.
Ik heb je een pb teruggestuurd.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Isaz,

Ik snap dat de situatie natuurlijk onprettig is. Issam heeft dit doorgegeven aan de juiste persoon. Er wordt aan een oplossing gewerkt en zodra er meer over bekend is nemen we contact met je op.

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.
Hello

Wow heel slecht wat allemaal is gebeurd met jou toestel...stel dat het andersom is bijvoorbeeld dat je een dag twee of laat bent om de telefoon rekening te betalen aan Tmobile wat zou de reaktie zijn !!!

Heb vanmidage mijn new toestel LG4 H185 7weken oud geleeverd bij Tmobile voor reparatie ,ploteseling deed hij niet meer,ik zal het niet voorstellen dat mij toestel kwaijt raakt!!!

Gr
Reputatie 7
Badge +20
Hey LG4,

Ik heb zojuist in je eigen topic gereageerd en we zien je reacties graag daar tegemoet. 🙂
En nog steeds heb ik niks gehoord. het is nu precies 2 maanden geleden dat ik mijn telefoon heb ingeleverd. Wat is dit voor trieste bedoeling? 10 dagen geleden heb ik mijn bericht gepost. Geen woord van jullie gehoord over hoe het ervoor staat. Zijn jullie mij aan het jennen omdat ik hier om opheldering vraag? Krijg ik in 2016 nog antwoord?
Reputatie 7
Badge +20
Hi isaz,

Ik heb je hele situatie gevolgd en ik snap dat je er flink van baalt. Ik zie dat mijn collega Koert je meerdere keren heeft gesproken en jou op de hoogte heeft gehouden van de situatie. Je toestel is terecht en is ter reparatie opgestuurd. Ik ben ervan overtuigd dat het dit keer wel goed zal gaan.

Mocht je in de tussentijd vragen heb dan kun je altijd bij ons terecht! Nogmaals excuses voor hoe het allemaal is gelopen!
Hallo Hajar,

Wat fantastisch dat je het gevolgd hebt...schiet ik er iets mee op? NEE!

Ik ben inderdaad teruggebeld, op 28 januari, dus 2 maanden nadat ik het toestel heb ingeleverd en nadat ik zo vaak om uitleg heb gevraagd. Mijn toestel is ook inderdaad na 2 maanden terecht en alsnog opgestuurd voor reparatie! Wat snel zeg!

En denk je dat het nu wel goed gaat? Natuurlijk niet! Krijg net een mail van jullie met een prijsopgave of ik voor 300+ euro de reparatie wil laten uitvoeren, omdat het buiten de garantie valt. Ja als het toestel ergens een paar maanden ligt en de garantie verloopt is dat inderdaad zo. Heb je dat mailtje ook gezien?

Echt nog nooit zoiets amateuristisch meegemaakt!

Dus je kan ervan overtuigd zijn van een goede afloop, wederom koop ik er niks voor en sta ik nog steeds met lege handen. En word ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd door verschillende klanten "service" medewerkers. In plaats van dat iemand de verantwoordelijkheid neemt en dit voor een klant oplost op een fatsoenlijke manier. Allemaal mooie beloftes waar niks van terecht komt.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Isaz,

Je frustratie is meer dan logisch, dat zal niemand betwisten, maar we werken er allemaal echt hard aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Er is natuurlijk zoveel misgegaan, maar uiteindelijk wil iedereen dat dit goed opgelost wordt.

Vlak voor je bericht heb je ook contact gehad met mijn collega Ben die contact heeft gezocht met de winkel waar het allemaal begon om dit op te lossen. Op dit moment kunnen wij dus ook niet heel veel voor je doen vanaf hier, maar als je in de tussentijd echter vragen voor ons hebt, laat het dan zeker weten!
Hoi David,

Wel grappig dat jullie elke keer zeggen dat er iemand (of zoals jij zegt iedereen) echt hard bezig is om dit op te lossen. Echt hard is het niet naar mijn idee want een simpele reparatie duurt al 10 weken en er is nog steeds geen concreet resultaat.

En niemand bied me ook iets concreets aan, waar ik van op uit kan. Het is elke keer wacht maar nog even en heb nog geduld.

Waarom blijven jullie nog rekeningen incasseren dan als jullie niet leveren? Vind je dit echt eerlijk? Dat er maar 1 partij is die zich aan het contract houdt? Ik heb er herhaaldelijk om gevraagd om maar de incasso's stop te zetten, maar daar werd elke keer niet op gereageerd of lacherig over gedaan.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Isaz,

We kunnen op dit punt ook niet meer doen dan nog even om je geduld vragen. Mijn collega Ben heeft contact opgenomen met de T-Shop en een van de shopmedewerkers zal vandaag contact met je opnemen om het verdere verloop hiervan met je te bespreken. Ook zal hij eventuele vergoeding met je bespreken.

Wil je ons hier laten weten hoe het afloopt?
Ik ben inderdaad zaterdag gemaild door de medewerker van de shop. Met wederom de mededeling dat ik maar moet wachten omdat er geen status update is.
Het wordt naar mijn idee te makkelijk afgeschoven op DynaFix terwijl ik helemaal niks met hen te maken heb. Ik heb alleen een contract met T-Mobile en jullie moeten het oplossen voor mij en niet DynaFix; met wie jullie zaken doen is jullie probleem.

Ik krijg nu echt niet het gevoel dat er iemand duidelijk achteraan zit en probeert dit zo snel mogelijk op te lossen, want na zoveel gedoe hoeft dat niet nog eens weken te duren. Dan kan je pas laten zien dat het echt iemand boeit wat er met klanten gebeurt, ipv weer de boel z'n beloop te laten gaan.

Dus helaas kan ik nog lang niet hier melden hoe dit afloopt!
Isaz ik ben het helemaal met je eens als het zo gaat is dat zwaar vervelend ik zou eisen dat die reparatie kostenloos word gedaan inplaats van die €300+ die ze jou willen laten betalen want jij hebt het toestel (zo te lezen) binnen het garantietermijn opgestuurd als T-Mobile of DynaFix het toestel kwijt raakt is dat niet jou schuld en zou je er ook niet voor moeten en mogen boeten.

Ik wens je veel sterkte en hoop op het beste voor jou

Groetjes Kris
Reputatie 7
Badge +20
Hey Isaz,

Op dit moment zie ik via de reparatiestatus dat je een prijsopgave hebt ontvangen, maar hier nog niet op hebt gereageerd. Op je My T-Mobile, onder Simkaart & Toestel kun je de reparatiestatus ook zelf terugzien. Heb je de e-mail niet gehad of nog geen tijd gehad om te reageren? Check voor de zekerheid ook even je spambox als je niets in je inbox hebt ontvangen.

Overigens zie ik dat je vanochtend via de Chat contact hebt gehad en je onvrede kenbaar hebt gemaakt. Mijn collega heeft nog een coulance aangeboden op een eventuele verlenging, maar hier ben je niet op ingegaan. Ik begrijp ook dat je op dit moment dusdanig gefrustreerd bent, dat je hier nu niet op zit te wachten. Aan de coulance kan ik verder ook niets veranderen.

Laat even weten of je de e-mail hebt weten te vinden en of daar wellicht nog onduidelijkheden over zijn!
Hallo David!

Het is typerend voor deze zaak dat je mijn verhaal niet eens gelezen hebt en zomaar reageert, zonder te weten wat er daadwerkelijk aan de hand is!

Die prijsopgave heb ik ontvangen omdat ondertussen mijn garantie is verlopen nadat het toestel wel degelijk binnen garantie ingeleverd is bij jullie en weken ergens heeft gelegen!!!!
Mijn garantie verliep op 16 januari 2016, het toestel is op 26 november 2015 ingeleverd, dus reken maar even na. Nadat het toestel weken ergens heeft gelegen en ongerepareerd is teruggestuurd naar de T-Mobile winkel heeft de medewerker van de winkel hem opnieuw opgestuurd naar DynaFix. Die vervolgens doodleuk aan komen zetten met een prijsopgave omdat mijn toestel buiten garantie was ondertussen.

Verder heb ik op de chat alleen gevraagd wat het mailadres is van de klachtenafdeling/escalatieafdeling zodat ik nog 1 maal mijn klacht per mail en per post kan opsturen waarna ik wettelijk naar de geschillencommissie kan stappen zodat zij een uitspraak doen hierover. Ik wilde helemaal niet mijn onvrede kenbaar maken, maar je collega vroeg ernaar.

En geef me 1 goede reden waarom ik nu op contractverlenging in zou moeten gaan!?

Ik zit ook helemaal niet te wachten op coulance, wil eerst de zaak afgerond hebben en daarna pas praten over compensatie, dit heb ik ook zo in de winkel afgesproken. Bovendien suggereert de term coulance dat het een soort van goodwill is van jullie kant , dat jullie het niet hoeven te doen. Daarmee doe je dit te makkelijk af. Alleen T-Mobile is iets te verwijten in deze zaak, waar geen service wordt verleend en waar jullie je niet aan de afspraken houden. Ik ben heel lang, heel geduldig geweest en ik ben degene geweest die er altijd achteraan heeft gebeld en meerdere malen naar de winkel is gegaan. Heb pas 29 januari een keer een telefoontje van jullie gehad met een loze mededeling.

Jouw laatste reactie voegt dus niet echt iets toe, aangezien je naar mijn idee zomaar wat roept zonder te weten waar je het over hebt! Ik denk dus dat er vooral onduidelijkheden aan jullie kant zijn en mijn mailtjes ontvang ik ook gewoon!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Isaz,

Excuses hier had ik inderdaad overheen gelezen, slordig van mij.

Gezien alle frustratie rondom dit probleem zou de enige reden voor verlenging de nieuwe telefoon zijn. Dit is redelijk kort door de bocht, maar ik neem aan dat dit ook de beweegreden van mijn collega was. Vandaar dat ze hier ook een coulance op aanbood.

Heb je ondertussen al contact opgenomen met Dynafix over deze prijsopgave? Hier hebben wij namelijk geen inzicht in, maar loopt wel via hen.

We horen het graag van je en als we ergens bij kunnen helpen, laat het weten!
Hoe is dit afgelopen! Bij mij is mijn toestel helemaal weg !
Isaz, David, hoe is dit afgehandeld? Mijn toestel is ook kwijt.. Zorgwekkend!
...ik lees steeds meer 'spookverhalen' omtrent toestelverlies tijdens reparatie (Engel40)... Lijkt mij een structureel probleem. Hoe lossen jullie dit nou op?
Badge +13
Aangezien dit een oud topic is en het niet de bedoeling deze omhoog te halen gaat deze op slot.
En Pep je word echt in je eigen topic verder geholpen :8
Hier een linkje naar jouw topic.

En ook een linkje naar de huis regels.
Want ook bumpen dus topics omhoog halen is niet de bedoeling je kan namelijk een berichtje aanpassen wanneer je wat wilt toevoegen.