Beantwoord

Toestel binnen de garantieperiode niet gerepareerd.

Goedendag,

Zonder het verhaal helemaal te vertellen...

Als ik een toestel binnen de garantieperiode aanmeld met een klacht. De klacht wordt niet verholpen omdat de monteur dacht dat het een softwareprobleem was. Vervolgens krijg ik het toestel terug en heb meteen precies dezelfde klacht. Het toestel is dan al echter net buiten de garantieperiode. Dan is T-mobile toch gewoon verantwoordelijk? Immers, als zij het toestel gewoon hadden hersteld, dan had ik nu toch niks meer hoeven doen...

Ik heb een flinke e-mail naar T-mobile gestuurd maar kreeg dit terug:

"Wat ik zie is dat de bestelling voor het abonnement met de iPhone 5S is gedaan op 25 oktober 2013. De garantie termijn van 2 jaar gaat echter pas in op het moment dat het toestel is geleverd. Weet je nog wanneer dit precies is geweest? Anders zou deze alsnog ter reparatie kunnen worden aangemeld onder de fabrieksgarantie. Mocht dit niet zo zijn kan ik alleen een reguliere reparatie aanmelden waarin alle kosten worden verhaalt op de gebruiker. Dit ondanks dat de vorige reparatie niet correct is uitgevoerd omdat de fabriek ( Apple ) dit zo hanteert."

Dat is toch niet correct? :@

Groetjes,

Anton
icon

Beste antwoord door Issam 31 oktober 2015, 14:30

Hi Anton,

Allereerst van harte welkom op het forum. Ik ben blij dat je hierover contact hebt opgenomen met ons. We helpen je graag verder en voorzien je ook graag van meer informatie.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Om je met zekerheid van een antwoord te voorzien ben ik langs onze collega's van de afdeling reparaties gelopen. Zij geven aan dat je garantietermijn inderdaad op 25 oktober is verlopen. Echter heb je na een reparatie altijd standaard 3 maanden garantie. Het maakt dan niet uit of je aan het eind bent van je standaard garantie termijn.

Dit betekent dus dat jij vanaf het moment dat jij je toestel na reparatie hebt ontvangen je nog 3 maanden garantie hebt. Je kan langs één van onze T-Mobile Shops gaan om je telefoon opnieuw te laten repareren. Zorg er wel voor dat er in de omschrijving duidelijk vermeld wordt dat je aanspraak wilt maken op de 3 maanden garantie waar je recht op hebt na een reparatie. Onze collega's in de T-Mobile Shop zijn hiervan op de hoogte en de reparateurs in het reparatiecentrum ook.

Ik hoop dat dit het antwoord is waar je naar op zoek was. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +16
Hi Anton,

Allereerst van harte welkom op het forum. Ik ben blij dat je hierover contact hebt opgenomen met ons. We helpen je graag verder en voorzien je ook graag van meer informatie.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Om je met zekerheid van een antwoord te voorzien ben ik langs onze collega's van de afdeling reparaties gelopen. Zij geven aan dat je garantietermijn inderdaad op 25 oktober is verlopen. Echter heb je na een reparatie altijd standaard 3 maanden garantie. Het maakt dan niet uit of je aan het eind bent van je standaard garantie termijn.

Dit betekent dus dat jij vanaf het moment dat jij je toestel na reparatie hebt ontvangen je nog 3 maanden garantie hebt. Je kan langs één van onze T-Mobile Shops gaan om je telefoon opnieuw te laten repareren. Zorg er wel voor dat er in de omschrijving duidelijk vermeld wordt dat je aanspraak wilt maken op de 3 maanden garantie waar je recht op hebt na een reparatie. Onze collega's in de T-Mobile Shop zijn hiervan op de hoogte en de reparateurs in het reparatiecentrum ook.

Ik hoop dat dit het antwoord is waar je naar op zoek was. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!

Reageer