Beantwoord

Toestel komt kapotter terug van reperatie dan ervoor...

• 3 februari 2014
  • 6 reacties
  • 327 Bekeken

Geachte T-mobile medewerker,

Enige weken geleden heb ik mijn toestel ter reparatie opgestuurd via de T-Mobile winkel in Alkmaar. Het toestel (Samsung Galaxy Ace) laadde namelijk niet meer naar behoren op. Het lag niet aan oplader en/of accu, dat is gecheckt met een ander, zelfde, toestel en accu was net nieuw omdat men in de winkel twee dagen eerder zei (zonder verder naar te kijken) dat de accu wel kapot zou zijn (toestel is anderhalf jaar oud). Maar dat bleek dus niet het geval, het lag echt aan het toestel. Volgens de jongen die mij toen hielp, gebeurde het vaker bij dit soort toestellen, maar was dat geen enkel probleem want het viel gewoon binnen de garantie dus het zal mij niks kosten.

Toen ik het toestel na weken (Duurde extreem lang vanwege de feestdagen) eindelijk terug kreeg zat er ten eerste al een begeleidende brief bij die kant noch wal raakte! 😕
Zo werd in de brief gezegd dat bij onderzoek de accu gewoon leeg bleek en dat ze die weer hadden opgeladen en dat ik maar een nieuwe oplader moest kopen. Sterk verhaal, want mijn accu was helemaal niet meegestuurd! De verkoper had deze namelijk voor het opsturen verwijderd en aan mij terug gegeven. Maar de reparatie-service stuurde mij wel een (gebruikte) opgeladen accu terug...Die dus niet de mijne was (Want de mijne had ik gewoon thuis). De begeleidende brief sloeg dus werkelijk nergens op.😕

Maar nu komt het ergste gedeelte van mijn klacht: Ik kreeg de telefoon kapotter terug dan dat ik hem opstuurde! :mad:Nu is het oplader gedeelte van de telefoon duidelijk afgebroken, en dat was uiteraard 100% zeker niet zo vóór hij werd opgestuurd (Het is nu een duidelijk zichtbaar defect. Dan had uw medewerker dat de eerste keer ook wel gezien). Gevolg volgens de winkel: Als ik hem nu opnieuw opstuur valt hij niet meer binnen de garantie!!! Dat kan toch niet waar zijn?! Ik stuur een redelijk toestel met een licht mankement dat volledig binnen garantie valt op ter reperatie, maar krijg een stuk toestel dat geen garantie meer heeft weer terug!:mad:

Ik heb dit eerst met de winkel besproken en proberen op te lossen, maar die kunnen het ook niet helpen want de fout ligt natuurlijk bij het reperatie-centrum, niet bij de winkelmedewerkers. Enige wat hun kunnen doen is het toestel op sturen, maar het is duidelijk dat dat nu niet meer binnen de normale garantie valt. Daarom raadde ze me in de winkel aan het hier te melden, dus bij deze.

U snapt, ik hoor graag van u hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren en natuurlijk vooral hoe het opgelost gaat worden....
icon

Beste antwoord door Bram 5 februari 2014, 16:08

@Rinke_Kim

Ik zie dat je al contact hebt gehad met de reparatie afdeling. Zij hebben een omruiling voor je ingevoerd. Mocht je verder nog vragen hebben dan zie ik graag een bericht tegemoet.
Bekijk origineel

6 reacties

He wat aardig mijn toestel komt uit die winkel vandaan.....

Een wat vreemd advies, het eerste aanspreekpunt zou volgens mij toch echt het Samsung reparatiepunt moeten wezen aangezien die de boel niet correct hebben afgehandeld. Het klint alsof er daar echt een rommeltje van gemaakt is als je allles zo bij elkaar opteld.

Voor zover ik weet heb je ook NA reparatie nog steeds gewoon de (resterende) garantie.... alleen als blijkt dat het defect door eigen schuld zou zijn ontstaan (vallen, waterschade) dan vervalt de garantie maar daar was in dit geval geen spraken van zo te lezen..
Volgens de verkoopster zou het nuttig zijn mijn klacht hier te melden,
omdat ik met T-Mobile een overeenkomst heb afgesloten, niet met het reperatiecentrum.
T-Mobile heeft weer een overeenkomst met het reparatiecentrum, dus moet T-Mobile het daar weer mee uitzoeken...
Ik vond het best logisch klinken ;-)

Maar ik zal eens contact opnemen met de Consumentenbond (ben ik niet voor niks al tig jaar lid :rolleyes:) om hun
te vragen wie nu aansprakelijk is...

Want de telefoon heeft vele krassen opgelopen en het ergste: een stukke connector.
Toch bedankt voor uw reactie 😮
Consumentenbond zegt hetzelfde....T-Mobile heb ik een overeenkomst mee, niet met het reperatiecentrum.
T-Mobile moet dit probleem dus oplossen.
@Rinke_Kim

Ik zie dat je al contact hebt gehad met de reparatie afdeling. Zij hebben een omruiling voor je ingevoerd. Mocht je verder nog vragen hebben dan zie ik graag een bericht tegemoet.
Ja, het was heel bijzonder te zien hoe weinig er kon toen ik eerst op vele manieren contact met jullie zocht en tig duizend keer de winkel bezocht en
vooral hoevéél er ineens kon nadat ik jullie melde dat ik de Consumentenbond had gebeld, en die mij volkomen in het gelijk stelde en aanrade vervolg stappen te ondernemen...

Ineens kon er in het systeem opgezocht worden wat er aan de hand was, werd er contact gezocht met het reperatiecentrum en binnen paar minuten werd de fout ineens erkent en werd mij aangeboden dat een koerier mijn oude toestel komt ophalen, en een nieuw toestel mee brengt.

Ik ben heel erg blij met deze oplossing, maar ik vind het diep triest dat het twee maanden heeft moeten duren en ineens binnen een paar minuten kon toen de Consumentenbond werd ingeschakeld....

Maar goed, ik ben weer een tevreden klant (zolang die koerier morgen komt opdagen dan, whaha:p) en ga toch maar door voor mijn tien jarig jubileum bij T-Mobile, wat niet lang meer duurt :D

Lang leve de Consumentenbond 😃
@ Rinke_Kim

Ik kan me goed voorstellen dat dit een vervelende situatie is geweest, dit zou ook sneller opgelost moeten zijn. Fijn dat dit nu het geval is en dan je binnenkort je jubileum bij ons kunt vieren! 😉

Reageer