Beantwoord

Toestel niet op voorraad (ace)

• 28 augustus 2016
  • 11 reacties
  • 404 Bekeken

Hallo
Mijn telefoon is nu een week kapot en afgelopen maandag is er een schadeformulier en de rest ingevuld
Dinsdag is het toestel opgehaalt. Vandaag een mail
gekregen dat toestel niet op voorraad is, dus moet ik of wachten of vergelijkbaar toestel

Toestel: sony xperia z5 compact ( zwart)

Ik heb mijn toestel in januari gekocht bij een abonnement voor 400 euro± ( dus in 1x betaalt]

Mijn vraag is nu
1.Hoelang moet ik wachten tot toestel op vooraad is
2. Als ik een 'vergelijkbaar toestel' nag uitkiezen. Naar welke prijs word dan gekeken, aankoopprijs van 400 euro± of dagwaarde van de telefoon?

Als word gekeken naar aankoopprijs, en ik zie een vergelijkbaar toestel van 440 euro is het dan mogelijk 40 euro aan te betalen?
icon

Beste antwoord door David 31 augustus 2016, 11:50

Hey Bart,

Helaas hebben wij geen inzicht in de termijn waarop het toestel omgeruild zal worden. Ik hoop van harte dat dit heel snel is en dat je een tevreden afhandeling van deze zaak krijgt! Vragen over het omruilen kun je bij ACE stellen, wij kunnen hier verder geen uitspraak over doen.

Als je vragen voor ons hebt waar we wel bij kunnen helpen, laat het dan weten!

@Ganjawaldo

Er is al aangegeven wat je zelf kunt doen. Het meerdere malen stellen van je vraag en spammen wordt dan ook niet op prijs gesteld. De topics zullen dan ook gesloten blijven worden.

Als je inhoudelijke vragen hebt, dan kun je die hier stellen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 1
Ik heb precise hetzelfde met ace heb een z5 en ze bieden als alternatief een z3+ aan nooit dat ik die ga nemen en dus heb ik pech en moet ik wachten echt ze noemen het gelijkwaardig maar is veel minder bedoelen ze echt een boevenbende ace 😞 en je hebt als consument geen poot om op te staan!
#ganjawaldo toevalig kreeg ik nummer van ace bij een tmobile winkel , ze zoeken een vergelijkbaar toestel doormiddel van de software [android 5.1] maar tegenwoordig is er een 6.0 update mogelijk
Reputatie 7
Badge +20
Hey Bart,

Helaas hebben wij geen inzicht in de termijn waarop het toestel omgeruild zal worden. Ik hoop van harte dat dit heel snel is en dat je een tevreden afhandeling van deze zaak krijgt! Vragen over het omruilen kun je bij ACE stellen, wij kunnen hier verder geen uitspraak over doen.

Als je vragen voor ons hebt waar we wel bij kunnen helpen, laat het dan weten!

@Ganjawaldo

Er is al aangegeven wat je zelf kunt doen. Het meerdere malen stellen van je vraag en spammen wordt dan ook niet op prijs gesteld. De topics zullen dan ook gesloten blijven worden.

Als je inhoudelijke vragen hebt, dan kun je die hier stellen.
Reputatie 1
@david Bedankt wat je kan doen is dus niet relevant! dus antwoordt heb ik niet gekregen spammen is het niet ik verwacht een antwoord en concreet kunnen jullie niet worden! lekekr vriendelijk zijn jullie trouwens ik ben klant en heb een klahct en k wordt hier ook afgewimpeld jammer....
Reputatie 3
Badge +7
@david Bedankt wat je kan doen is dus niet relevant! dus antwoordt heb ik niet gekregen spammen is het niet ik verwacht een antwoord en concreet kunnen jullie niet worden! lekekr vriendelijk zijn jullie trouwens ik ben klant en heb een klahct en k wordt hier ook afgewimpeld jammer....

Je solliciteert gigantisch hard naar een ban als ik de boel zo eens nalees.

T-Mobile staat het op het forum niet toe om je vraag op meerdere plaatsen te stellen. Waarom niet? Heel simpel: het forum moet nog wel een beetje overzichtelijk blijven en als iemand 15x dezelfde vraag gaat stellen, is het overzicht compleet kwijt. Om die reden word je door zowel Thalina als David doorverwezen naar andere topics. Niet meer dan logisch.

Daarnaast is geduld hier op het forum belangrijk. Moderators (T-Mobile medewerkers) geven eerst andere gebruikers van het forum 24 uur de tijd om een antwoord te geven. Is er dan nog geen antwoord, dan gaan ze zelf voor je zoeken naar een oplossing. Dit geldt in veel gevallen ook voor reacties op topics.

Ontopic:
ACE en T-Mobile hebben weinig met elkaar te maken. T-Mobile is niets meer dan een wederverkoper voor de diensten van ACE en krijgt uiteraard een percentage van de poliskosten die jij betaalt. Je betaalt je poliskosten ook niet aan T-Mobile, maar rechtstreeks aan ACE. Het is voor T-Mobile om die reden ook niet mogelijk om klachten af te handelen die te maken hebben met de verzekeringen van ACE. Ze hebben immers geen (volledig) inzicht in de gegevens van ACE en hebben ook geen invloed op de manier waarop ACE werkt.

Als je een klacht hebt over de manier waarop ACE werkt, kan je deze bij ACE zelf indienen. Meer informatie over de klachtenprocedure kan je op de website van ACE/Dynasure nalezen. Hier staat uitgelegd wat je moet doen om je klacht kenbaar te zijn en bij wie je moet zijn op het moment dat je het niet eens bent met de afhandeling van je klacht.

De klachtenprocedure kost tijd en dat is ook simpel te verklaren: er zijn speciale mensen in dienst voor het afhandelen van je klacht. Deze mensen zullen onderzoek gaan doen naar wat er allemaal gebeurd is. De communicatie tussen jou en ACE/Dynasure zal worden doorgelicht en de gegeven oplossing(en) zal/zullen worden doorgelicht. Daarna is het aan de afdeling klachtenafhandeling om met een bindend advies te komen en deze zal naar jou worden communiceerd. Wanneer je het daar niet mee eens bent, kan je het Kifid inschakelen, welke wederom alles in onderzoek zal nemen. Ook hier gaat helaas weer tijd overheen.

Dat je vervangende toestel niet hetzelfde toestel is, is inderdaad niet goed en zal worden opgelost. Echter moet je hiervoor wel zelf de moeite nemen om je klacht in te dienen. Hierin moet je duidelijk omschrijven wat er is gebeurd en wat je had verwacht. Vervolgens rest je enkel nog om even geduld te hebben. Wil je zelf niet deze moeite nemen, dan is het ook gewoon je eigen probleem en zal je er maar mee moeten leven.

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt en in mijn ogen klinkt dit als een domme fout die gemakkelijk rechtgezet kan worden, zolang je zelf de moeite neemt om er wat mee te doen. Als je enkel en alleen het forum van een partij die er niets mee te maken heeft gaat volspammen met de mededeling dat je je opgelicht voelt en er vanuit T-Mobile (die er nog steeds niets mee te maken heeft) niet genoeg wordt gedaan, dan doe je toch echt iets fout.
Reputatie 1
@Trajh91 ohh sorry ik wist niet dat de forumregels zo strict waren.. niet gelezen... Zoals de meeste gebruikers. Alles wat je hiervoor hebt geschreven heb ik ondernomen bij ace klacht geschreven en meerdere malen, net zoals bij T-Mobile zelf en geduld gehad heb 24uurs service en de klacht zou binnen 2 werkdagen behandeld worden en in de tussentijd lopen de kosten op dus geduld kost een hoop geld!. Ik zoek medestanders voor mijn probleem vandaar dat ik probeer mijn probleem duidelijk te maken alleen zien forum mods dit als spammen en zoek ik een ban op.... denk dat k maar beter niks meer kan uitzoeken via dit forum... Alles behalve dat.... ik voel me totaal niet gehoord en hoop dat iemand naast de procdures iets voor me kan betekenen. mocht er naast een mod nog iemand reagereen top hoop dat k niet de enige met het probleem ben! mocht ik niet meer reageren zou ik waarschijnlijk gebant zijn voor dit forum vanwege in de ogen van forum mods SPAM.....
Reputatie 3
Badge +7
@Trajh91 ohh sorry ik wist niet dat de forumregels zo strict waren.. niet gelezen... Zoals de meeste gebruikers. Alles wat je hiervoor hebt geschreven heb ik ondernomen bij ace klacht geschreven en meerdere malen, net zoals bij T-Mobile zelf en geduld gehad heb 24uurs service en de klacht zou binnen 2 werkdagen behandeld worden en in de tussentijd lopen de kosten op dus geduld kost een hoop geld!. Ik zoek medestanders voor mijn probleem vandaar dat ik probeer mijn probleem duidelijk te maken alleen zien forum mods dit als spammen en zoek ik een ban op.... denk dat k maar beter niks meer kan uitzoeken via dit forum... Alles behalve dat.... ik voel me totaal niet gehoord en hoop dat iemand naast de procdures iets voor me kan betekenen. mocht er naast een mod nog iemand reagereen top hoop dat k niet de enige met het probleem ben! mocht ik niet meer reageren zou ik waarschijnlijk gebant zijn voor dit forum vanwege in de ogen van forum mods SPAM.....

Als je medestanders zocht, had je een eigen topic aan kunnen maken en daarin kunnen afwachten op reactie van anderen. Alle topics over ACE/Dynasure bij langs gaan om te zoeken naar medestanders en daar telkens jouw probleem melden, is gewoon in strijd met de huisregels. De huisregels die in mijn ogen ook vrij logisch zijn en voor 90% overeenkomen met de regels van alle andere fora op het internet.

Je geeft aan 24uurs service te hebben. In dit geval levert ACE je binnen 24 uur nadat zij jouw beschadigde toestel hebben ontvangen, een vergelijkbaar toestel. Hierbij wordt naar verschillende factoren gekeken, waaronder ook de voorraad die zijn op dat moment hebben. Er is een kans je in zo'n geval een refurbished toestel ontvangt, omdat iemand al een keer eenzelfde toestel heeft opgestuurd, deze is gerepareerd en vervolgens weer onderdeel uitmaakt van de voorraad. Is er geen vergelijkbaar toestel op voorraad, kan er ook worden teruggevallen op een ander toestel dan het toestel dat je zelf hebt. Echter mag dit, naar mijn mening, nooit een minder (of ouder) toestel zijn dan het toestel waarop je de polis hebt afgesloten.

Dat er iets niet goed gaat bij ACE/Dynasure ben ik ook volledig met je eens. Ik zie hier op het forum met regelmaat klachten voorbij komen over de manier waarop ACE/Dynasure met haar klanten omspringt en dat is inderdaad niet de correcte wijze. Dit is voor mij ook de reden om vooral nooit een toestelverzekering af te sluiten, naast het feit dat deze voor mij gewoon al onder een andere verzekering valt en ik dingen niet graag dubbel verzeker.

Ik denk in dit geval dat iedereen die problemen heeft gehad met ACE/Dynasure zich zou moeten verenigen en de misstanden vanuit deze groep aangekaart zouden moeten worden bij het Kifid, waarbij ook de verschillende cases duidelijk gemaakt worden. Het Kifid zou in dat geval dwang kunnen uitoefenen op ACE/Dynasure om de problemen binnen het bedrijf op te lossen. Daarnaast zal het toezicht hoogstwaarschijnlijk ook verscherpt gaan worden, waardoor bij herhaalde problemen meer dingen naar boven kunnen komen.

Echter raad ik je wel aan om de polisvoorwaarden even te laten doornemen door iemand die verstand heeft van recht, omdat het heel goed mogelijk is dat de boel zo goed is dichtgetimmerd dat ze in dit geval eigenlijk niets fout hebben gedaan en dan wordt het zoeken naar een kleine fout in de voorwaarden, waardoor je ze alsnog kan pakken. Dit werkt is alleen niet voor iedereen weggelegd.
Reputatie 1
@Trajh91 bedankt voor je uitleg. de polisvoorwaarden heb ik laten checken en heb recht op een gelijkwaardig toestel dat moet minimal gelijk zijn en dus niet minder daarnaast heb ik me aangemeld bij het kifid maar heb ik daar ook een uitslag over nodig van de klacht die ze niet behandelen is dus een kastje van de muur verhaal.

E over het feit dat ik uberhaupt een verzekering heb genomen idd stom had me niet moeten laten overtuigen door de T-Mobile medewerker met mooie praatjes!
Reputatie 1
@Trajh91 owjaah ik heb een topic zelf geopend alleen wordt ie weer door forum mods gesloten... ik ben namenlijk niet zon forumtijger maar een klant met een probleem en niet bekend met de daarbijhorende regels vandaar... maarja val ik dus buiten de 90% daarmee!
Reputatie 3
Badge +7
@Trajh91 owjaah ik heb een topic zelf geopend alleen wordt ie weer door forum mods gesloten... ik ben namenlijk niet zon forumtijger maar een klant met een probleem en niet bekend met de daarbijhorende regels vandaar... maarja val ik dus buiten de 90% daarmee!

Special voor jou: hier klikken voor leesvoer. Daar staat alles netjes uitgelegd.

En nu allemaal weer netjes ontopic, ander krijg ik nog op m'n kop ook.
Reputatie 1
@trajh91 ik heb wel meer te doen als de huisregels lezen bijvoorbeeld alle klachten die ik moet versturen doordat T-Mobile niks kan doen voor je

Reageer