Vraag

Toestelswap ipv reparatie

• 25 februari 2016
  • 1 reactie
  • 197 Bekeken

Enkele weken geleden kreeg ik bij verlenging van mijn abonnement mijn nieuwe iPhone 5S geleverd. Blij mee, maar vond dat de homeknop een beetje stroef werkte, gaf af een toe een krakend geluid, maar werkte probleemloos. Ik ging er aanvankelijk vanuit dat het kwam omdat het toestel nieuw was. Na twee weken was dat nog steeds het geval, dus even gaan googlen, en bleek een vaker voorkomend probleem te zijn. Uiteindelijk afgelopen zaterdag het toestel bij de T-Mobilewinkel afgeleverd om opgestuurd te worden voor reparatie.

Tussentijds krijg je netjes een sms als status-update en online kun je het proces ook volgen. Wel was ik bang dat mijn gloednieuwe toestel omgeruild zou worden voor een ouder type. Na 4 dagen kreeg ik bericht dat het toestel technisch in behandeling werd genomen, en na enkele uren zag ik in het online statusoverzicht tot mijn schrik staan dat het toestel omgeruild (swap) zou worden, maar dat er gewacht zou worden op een beschikbaar toestel. Dat wilde ik niet zomaar, afhankelijk van de staat van het vervangende toestel. Ik had immers een gloednieuw toestel opgestuurd. Direct dus de klantenservice gebeld, die mij aangaf dat ik mij geen zorgen hoefde te maken: de technische service zou eerst telefonisch contact met mij opnemen om de te nemen stappen te bespreken. Even afwachten dus. 's Avonds zag ik echter in de status-update dat het toestel al verzonden werd, terwijl ik nog niet was gebeld. Vandaag klantenservice gebeld voor uitleg. Krijg doodleuk te horen dat ik door reparatievoorwaarden te accepteren, ook akkoord ga met eventuele omruil voor een refurbished toestel. Ze vertellen me dus feitelijk dat ik (mijn vernieuwde abonnement gaat pas in april in) straks nog 24 maanden de kosten voor een nieuw toestel mag gaan betalen, terwijl ik een gebruikt toestel teruggeleverd heb gekregen. Dan kun je nog zo leuk voorwaarden hebben, maar iedereen snapt dat dit gewoon niet kan. Ik zie het als diefstal. Als ik het toestel al enkele maanden in gebruik had, dan had ik er meer begrip voor gehad dat ik ook een gebruikt toestel terug zou krijgen wanneer reparatie niet mogelijk was. Maar dit toestel was nieuw. En: mij is niet -zoals de servicemedewerker mij had toegezegd- gevraagd wat voor mij de prettigste oplossing was, ze hebben me gewoon niet gebeld zoals was toegezegd. Ik had serieus willen overwegen om het kraakje in de knop voor lief te nemen, als ik dan gewoon mijn splinternieuwe toestel terug had gehad. Ik vind dit volkomen onrechtvaardig, en vals verschuilen achter voorwaarden. Kunnen jullie bij nader inzien toch de gepaste service leveren T-Mobile? Of laten jullie een klant die zich nog voor tenminste twee jaar aan jullie wilde binden gewoonweg barsten? Want zo hoeven voor mij nog twee jaar T-Mobile echt niet meer.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +17
Hi RA81,

Ik wil je allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile Forum!

Het is begrijpelijk dat je, vooral in het begin van je contract, gebruik wilt maken van een nieuw toestel. Goed dat je dit bij ons aankaart.

Mijn excuses namens onze collega. Tijdens het reparatie proces word je namelijk niet gebeld om de vervolgstappen te bespreken. Dit had onze collega dus niet mogen communiceren.

Ik ben gelijk het systeem in gedoken om de situatie te bekijken. Ik zie dat de omruiling inmiddels heeft plaatsgevonden. De toestellen die we leveren bij een omruilingen zijn zo goed als nieuwe telefoons. Ze worden voor het versturen volledig gecontroleerd op schade en defecten. Daarnaast zie ik ook dat bij het aanmelden van je telefoon door onze collega in de T-Mobile Shop is vermeld dat er op jouw toestel ook sprake was van lichte gebruikersschade. Dit is zichtbaar op de bevestiging die je hebt meegekregen van onze collega's in de T-Mobile Shop.

Zou je kunnen aangeven wat er precies mis is met je vervangende iPhone 5S? Is er iets defect? Heeft deze veel en onherstelbare schade? Ik ben erg benieuwd.

Reageer