Sticky

Uitleg over de garantie en reparatie van je toestel


Reputatie 5
Wij krijgen vaak vragen over de reparatie en garantie van toestellen. In dit topic geven we hierover alle informatie.

https://www.youtube.com/watch?v=7r8igCJDPIo


Garantie
Allereerst is het belangrijk om te weten dat er op alle door T-Mobile Nederland geleverde toestellen 24 maanden garantie zit.

Wat valt er binnen de garantie:
- een defect aan het toestel dat veroorzaakt is door een fabricagefout, dus een fout die tijdens het fabricageproces van het toestel is ontstaan;
- een defect aan het toestel dat veroorzaakt is door software die door de fabrikant of T-Mobile op het toestel is geplaatst.

Wat valt er niet binnen de garantie:
- andere vormen van schade, zoals val-, stoot-, druk-, vocht-, of waterschade;
- andere defecten veroorzaakt door software (al dan niet van andere partijen);
- de garantie op het toestel vervalt, wanneer het toestel simlockvrij is gemaakt zonder tussenkomst van T-Mobile.

TIP:
Bewaar altijd de kassabon en/of pakbon/afleverbon van het toestel om mogelijke onduidelijkheden te voorkomen over de aanschafdatum en of een reparatie wel of niet binnen de garantietermijn valt.

Let op:
Na een bepaalde tijd, afhankelijk van de instellingen en het gebruik, zal de gebruiksduur van de batterij teruglopen zodat je deze vaker moet opladen. Dit is geen fabricagefout, dit hangt samen met de techniek die voor batterijen wordt gebruikt.

Reparatie
Heb je je toestel aangeschaft via T-Mobile (telefonisch, Online Shop of T-Mobile Shop) dan kan je je toestel op verschillende manieren ter reparatie aanbieden. Wij adviseren je ook om eerst dit topic door te nemen voordat je jouw toestel ter reparatie aanbiedt. Vaak worden hiermee al veel problemen opgelost. Zo weet je ook zeker dat je je toestel niet voor niets opstuurt. Als blijkt dat je toestel inderdaad defect is, dan kan je een reparatie aanvragen. Dit kan je doen op 3 manieren:
1. Online via My T-Mobile;
2. Telefonisch via T-Mobile Klantenservice, telefoonnummer 06-24001200;
3. Via één van de T-Mobile Shops.

Wat gebeurt er na de reparatie aanvraag?
Online via My T-Mobile
Heb je de reparatie online aangevraagd? Dan zie je de instructies in het scherm en je ontvangt ter bevestiging een e-mail. Je wordt verder per e-mail op de hoogte gehouden van de status. Op deze pagina kun je de status van je repatie bekijken.

Telefonisch
De instructies zullen telefonisch aan je worden doorgegeven én je ontvangt een e-mail ter bevestiging. Je wordt verder per e-mail op de hoogte gehouden van de status.

Via de T-Mobile Shop
Als je je toestel via één van de T-Mobile Shops ter reparatie hebt aangeboden, dan wordt de conditie van het toestel gecontroleerd en genoteerd. Vervolgens wordt het toestel ingenomen; deze zal door de T-Mobile Shop naar het reparatiecentrum worden verzonden. Je zal verder per e-mail op de hoogte worden gehouden van de status.

Wat moet ik opsturen?
Stuur alleen het onderdeel op dat defect is. Is er bijvoorbeeld alleen iets met je toestel aan de hand, stuur dan alléén het toestel op en haal de batterij en de simkaart uit je toestel.

Hoe lang duurt de reparatie?
T-Mobile streeft ernaar om de reparatie binnen 2 weken af te ronden. In uitzonderlijke gevallen lukt dit helaas niet. Dit komt soms voor indien het toestel niet door het reparatiecentrum kan worden gerepareerd. Het toestel wordt dan doorgestuurd naar een extern reparatiecentrum of naar de fabrikant. Daarnaast kan het zijn dat een specifiek onderdeel bestelt moet worden. Ook in dit geval zal de reparatie helaas langer duren. Wij begrijpen dat dit vervelend is, maar we vragen hiervoor om je begrip.

Moet ik betalen voor een reparatie aan mijn toestel?
Als het defect aan je toestel is veroorzaakt door een fabricagefout én het toestel zit nog binnen de garantietermijn van 24 maanden, dan zal T-Mobile het toestel kosteloos repareren. Valt het defect buiten de garantie en wil je je toestel toch repareren, dan kan dat. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden. Helaas is niet van tevoren te zeggen wat de kosten zijn, omdat het toestel eerst onderzocht zal worden. Voordat het toestel wordt gerepareerd, ontvang je eerst een prijsopgave. Je kunt dan zelf kiezen of je hiermee akkoord gaat. Er zijn 3 mogelijkheden:
1. Je gaat akkoord met de prijsopgave en het toestel wordt gerepareerd;
2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave; het toestel wordt ongerepareerd retour gestuurd;
3. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en doet afstand van het toestel.

Naast de reparatiekosten kunnen er ook onderzoekskosten in rekening worden gebracht. Dit is een vast bedrag van €36,30. Deze kosten worden in rekening gebracht als:
- er geen defect wordt gevonden'
- je een prijsopgave hebt ontvangen en besluit om het toestel toch niet te laten repareren.

Meer informatie vind je in de T-Mobile Reparatievoorwaarden.

Als je toestel is geleverd door een onafhankelijke dealer, dan dient de dealer de reparatie te verzorgen en bepaalt deze of er eventueel kosten voor in rekening worden gebracht.

This topic has been closed for comments