Beantwoord

Valt de reparatie van mij iPhone 6S onder garantie?

• 26 december 2017
  • 2 reacties
  • 179 Bekeken

Hallo,

Sinds 01-10-2016 in het bezit van een nieuwe iPhone 6s, afgesloten bij T-Mobile met een 2-jarig contract.
De telefoon vertoond na een week of 3 al problemen, regelmatig valt het toestel uit en geeft hij aan dat ik hem aan de oplader moet hangen terwijl er wel bijv. 40% batterij aanwezig is. Dit kwam dagelijks voor. Vervolgens contact opgenomen met Apple, die laten weten dat dit een bekend probleem is en dat er een update wordt vrijgegeven een dezer dagen. Update schoon geinstalleerd via iTunes en geen backup teruggezet maar nogsteeds hetzelfde probleem. Toen is Apple begonnen met een reparatieprogramma voor 6s met een bepaald serienummer, hier kwam ik niet voor in aanmerking. Nog mijn batterij gekalibreerd maar dit had geen effect. Vervolgens is er weer een update uitgebracht (10.2.1), deze zou voor het grootste deel de batterij problemen oplossen voor de 6s. Dit was weer niet het geval.
Regelmatig de Apple retailer binnengelopen en een diagnose laten doen maar er kwam nooit iets uit. Nu een tijd later spelen de problemen steeds meer op. Batterij extreem snel leeg, slechte performance van het toestel, regelmatig uitvallen.
Ik ben ten einde raad! Altijd mijn toestel netjes gebruikt, 0 schade, altijd mijn originele lader gebruikt maar desondanks een iPhone 6s nu voor 14 maanden in bezit waarvan hij het de eerste paar weken vlekkeloos heeft gefunctioneerd maar daarna alleen maar problemen heeft gehad.
Nu is mijn vraag kan ik erop vertrouwen dat wanneer ik het toestel laat innemen door T-Mobile voor reparatie, ik geen onverwachte kosten tegenmoet zal komen.
icon

Beste antwoord door Bas 28 december 2017, 10:38

Hey Olivier,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg van het probleem! Zo te lezen loop je al een behoorlijk lange tijd tegen het probleem met de batterij aan. Ik wil er dus alles aan doen om je zo goed mogelijk te helpen! Mag ik vragen wat de werknemers van de Apple retailer aangaven na de diagnoses?

Met betrekking tot de kosten voor een reparatie, deze wordt kosteloos uitgevoerd als uit het onderzoek blijkt dat het toestel ondeugdelijk was op het moment dat het (na aankoop) aan de opdrachtgever is afgeleverd. Van ondeugdelijkheid is onder andere geen sprake bij vocht-, val-, druk- of stootschade. Meer informatie over de reparatievoorwaarden kun je hier vinden! Als blijk dat de telefoon dus ondeugdelijk was zullen er ook nooit onderzoeks- of andere kosten in rekening worden gebracht. Het aanmelden van je telefoon voor reparatie kun je hier doen.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord! Mocht je nog verdere vragen hebben laat het dan gerust weten, we helpen je graag 😃
Bekijk origineel

2 reacties

Misschien hoeft er alleen een accu vervanging plaats te vinden. Ik vind echter niet dat de kosten door mij moeten worden betaald, sinds ik netjes met mijn toestel ben omgegaan.

Kanttekening, erg jammer dat er geen vervangendtoestel kan worden gegeven wanneer je geen verzekering hebt.
Vraag dan aan de abonnee een bedrag van pakweg 35-50 euro en geef de klant een vervangend toestel. Dat is wel zo netjes!
Reputatie 4
Badge +13
Hey Olivier,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg van het probleem! Zo te lezen loop je al een behoorlijk lange tijd tegen het probleem met de batterij aan. Ik wil er dus alles aan doen om je zo goed mogelijk te helpen! Mag ik vragen wat de werknemers van de Apple retailer aangaven na de diagnoses?

Met betrekking tot de kosten voor een reparatie, deze wordt kosteloos uitgevoerd als uit het onderzoek blijkt dat het toestel ondeugdelijk was op het moment dat het (na aankoop) aan de opdrachtgever is afgeleverd. Van ondeugdelijkheid is onder andere geen sprake bij vocht-, val-, druk- of stootschade. Meer informatie over de reparatievoorwaarden kun je hier vinden! Als blijk dat de telefoon dus ondeugdelijk was zullen er ook nooit onderzoeks- of andere kosten in rekening worden gebracht. Het aanmelden van je telefoon voor reparatie kun je hier doen.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord! Mocht je nog verdere vragen hebben laat het dan gerust weten, we helpen je graag 😃

Reageer