Vraag

Vervanging voor Sony Xperia XZ2 Compact

• 17 september 2019
  • 2 reacties
  • 792 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo,

Mijn Sony Xperia XZ2 Compact had een defect aan de microfoon waardoor niemand mij kon horen wanneer ik gebeld werd. Ik ben met het toestel naar de T-Mobile shop in Heerenveen gegaan om te vragen wat ik hier het beste mee kon doen. De medewerkers in deze winkel hebben mijn telefoon ingenomen en opgestuurd ter reparatie. 2 weken later werd ik gebeld door de T-Mobile klantenservice met de mededeling dat mijn telefoon niet gerepareerd kon worden, dat het een garantiegeval betrof en dat ik een nieuwe vervangende telefoon moest uitzoeken. Er werd mij toen een lijstje met toestellen voorgelegd, echter kwam ik erachter dat deze toestellen geen waardige vervangers zijn voor mijn Sony Xperia XZ2 Compact.

Ik heb meerdere malen gebeld met de klantenservice, waarbij mij nog een Sony Xperia XZ3 werd aangeboden, echter met bijbetaling van €145,00 welke op mijn volgende factuur verrekend zou worden. De medewerker van de klantenservice attendeerde mij erop dat dit een eenmalig aanbod was en dat ik in het betreffende gesprek meteen moest aangeven of ik hier mee akkoord ging omdat dit later niet meer kon. Ik ben wederom niet akkoord gegaan met het aanbod.

Later kwam ik erachter dat ik mijn telefoon bij Mobiel.nl had gekocht, met verlenging van mijn T-Mobile abonnement. Hierop heb ik een mail naar Mobiel.nl gestuurd met de vraag wat zij voor mij konden betekenen in deze zaak. Als antwoord kreeg ik van Mobiel.nl terug dat ik mijn defecte telefoon naar Mobiel.nl moest opsturen en zij dan ook zouden kijken wat er defect was.

Nogmaals gebeld met de T-Mobile klantenservice waarbij ik weer een andere medewerker aan de lijn kreeg die mij vertelde dat hij het heel apart vond dat mijn toestel überhaupt ingenomen was bij de T-Mobile shop, maar dat het niet uitmaakte omdat mijn toestel uiteindelijk van T-Mobile 'is' en dit soort gevallen bij hetzelfde reparatiecentrum terecht zouden komen. Er werd mij toen ook weer verteld dat ik een andere vervangende telefoon kon kiezen uit het lijstje wat mij eerder voorgelegd was omdat T-Mobile een vervangend toestel moest leveren. Ik heb toen nog een keer naar Mobiel.nl gebeld en kreeg te horen dat het verhaal van de T-Mobile klantenservicemedewerker inderdaad klopte.

Er is nu dus nog steeds geen passende oplossing geboden vanuit T-Mobile omdat mij steeds verteld word dat de aangeboden toestellen de enige oplossing zijn waar ik het maar mee moet doen. Het betreft dus een garantiegeval waarbij T-Mobile een waardig vervangend toestel moet aanbieden omdat eenzelfde toestel als wat ik had niet meer leverbaar is. Qua service vind ik dat hier zeer slecht mee omgegaan wordt, het probleem ligt toch echt bij T-Mobile ligt wat een waardig vervangend toestel moet leveren.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @rude

Wat jammer dat je toestel defect is gegaan. Ik begrijp dat je zo snel mogelijk weer een goedwerkend toestel wilt hebben. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie da je gister ook een collega hebt gesproken. Vervolgens is dit doorgezet naar de afdeling die over reparaties gaat en zij geven aan dat ze je een ijst hebben gestuurd met 7 toestellen en daar kan je uit kiezen. Die 7 toestellen bieden wij aan als vervangend toestel en wij kunnen niet een ander naar keuze aan bieden. Staat er niets in de lijst wat je graag zou willen gebruiken? Ik probeer met je mee te denken, maar de toestellen die op de lijst staan is wat wij aanbieden.

Als ik je ergens anders bij kan helpen hoor ik het graag!
Hi Hajar,

Het klopt inderdaad dat er voor mij geen toestel bij zit wat ik graag zou willen. Je zegt trouwens 7 toestellen, ik heb een lijstje gekregen met 6 toestellen, namelijk:

• Sony Xperia 10+
  • Sony Xperia 10
  • Samsung Galaxy A50
  • Samsung Galaxy A80
  • Huawei P30 Lite
  • Huawei P Smart 2019
Ik heb zojuist nog contact gehad met Dynafix omdat ik me afvroeg of ik mijn (defecte) toestel nog terug zou krijgen, ik kreeg daar nu te horen dat Sony mijn toestel gecrediteerd heeft en ik hem dus niet meer terug krijg. Daarna nog gebeld naar Mobiel.nl omdat ik het toestel daar besteld had, deze vertelde mij een mail te sturen naar hun aftersales afdeling. Het toestel had in ieder geval zoals eerder gezegd niet ingenomen mogen worden door de T-Mobile shop in Heerenveen. Ik wacht nu nog op reactie van deze afdeling van Mobiel.nl om te kijken of zij nog iets voor mij kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Reageer