Beantwoord

Verzekering haalt dubbel het bedrag af per maand!

• 15 februari 2017
  • 10 reacties
  • 466 Bekeken

Ik keek pas op een van mijn rekeningen, en het viel mij op dat sinds Juli, 2x maal het bedrag van mijn toestel verzekering word afgehaald! 2x de 13,95 die ik betaal per maand. In Augustus heb ik mijn contract verlengd, nu heb ik ook nog eens van Proassist, waar mijn verzekering dus nog schijnt te lopen, een vordering gehad via DAS, maar ik heb alles betaald! En het rare helemaal is, dat mijn moeders naam staat op de vordering. Ik ben al over de 30, dus toen ik het contract had afgesloten voor het eerst bij T-Mobile was deze niet op haar naam gekomen!

Het enige wat zij en ik met elkaar te maken hebben in deze situatie is dat zij dus waarschijnlijk die vordering had moet krijgen omdat ze een keer geen geld had om te betalen. Na gesproken te hebben met iemand bij DAS (werd behandeld als een autistisch kind trouwens) konden ze haar dus niet bereiken, waarschijnlijk hadden ze ons brieven gestuurd en emails, maar die hebben wij nooit ontvangen. Dus hoe halen ze het in hun hoofd om dan naar iemand anders die op hetzelfde adres woont deze vordering te sturen zonder enige uitleg!

Ik heb ook een email gestuurd naar ProAssist op 3 februari vanwege de dubbele betalingen, ik zou binnen 5 werkdagen behandelt worden, ik wacht nog steeds op antwoord! Ik zal bij de topic ook een screenshot van de dubbel betalingen doen.

Ook wil ik nog melden dat de kwartalen betalingen worden gedaan uit naam van ProAssist, maar de maandelijkse via Ace European Group, die de betalingen doet names Dynasure, maar ProAssist is dus overgenomen door Dynasure, ik denk dat dus ergens iets fout is gegaan in hun administratie dat ik dus nu dubbel betaal per maand voor mijn toestelverzekering.
icon

Beste antwoord door Amy 15 februari 2017, 13:29

Hey Jeffry,

Had je de reactie van Rosan toevallig al gezien? Had je bij je vorige toestel ook een verzekering? Die loopt inderdaad namelijk gewoon door.

In dit geval kun je contact opnemen met de verzekeraar. De verzekeraar is wel een partner van ons maar hebben hun eigen klantenserviceafdeling waar je met vragen over je polis terecht kunt. Je kunt het beste contact opnemen met ACE via 03 4846 2813 of via klacht.ace@dynasure.eu.

Sorry dat we je niet direct kunnen helpen hiermee. Wil je ons op de hoogte houden? Ook als je andere vragen hebt helpen we je uiteraard graag verder.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +13
Beste, heb je toevallig bij je vorige toestel ook een toestelverzekering gehad?
Want dan denk ik dat er 2 maal word afgeschreven doordat je oude verzekering nog doorloopt en je nieuwe toestel de nieuwe verzekering.
De oude verzekering had je zelf op moeten zeggen want het is niet zo deze word overgezet op je nieuwe toestel.
Verder kan je dat dus het beste nagaan en de oude verzekering opzeggen.
Dit kan niet via T Mobile omdat het een totaal ander bedrijf is.

Het verhaal van DAS zal je toch met hun moeten oppakken want als iets dus uit handen is gegegeven dan kan het bedrijf er weinig meer mee doen.
Misschien kan je het verhaal navragen bij wie je geld open heb staan.
Ben je bijvoorbeeld de afgelopen jaren gewisseld van bank rekening nummer?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jeffry,

Had je de reactie van Rosan toevallig al gezien? Had je bij je vorige toestel ook een verzekering? Die loopt inderdaad namelijk gewoon door.

In dit geval kun je contact opnemen met de verzekeraar. De verzekeraar is wel een partner van ons maar hebben hun eigen klantenserviceafdeling waar je met vragen over je polis terecht kunt. Je kunt het beste contact opnemen met ACE via 03 4846 2813 of via klacht.ace@dynasure.eu.

Sorry dat we je niet direct kunnen helpen hiermee. Wil je ons op de hoogte houden? Ook als je andere vragen hebt helpen we je uiteraard graag verder.
Het kan niet dat ik voor een "nieuw" contract betaald want dat is pas in Augustus ingegaan, en de eerste dubbele bedragen werden in Juli eraf gehaald, dus vlak voordat ik mijn contract liet verlengen, en ik heb al contact met Dynasure proberen te maken maar er komen geen reacties terug, ik zal het nog maar weer eens proberen. En ook toen ik mijn contract liet verlengen, werd er door mij in de winkel gezegd dat de oude verzekering door hun zou geannuleerd worden of over gaan op dit nieuw verlengend contract.
Huh wat raar!
Ik heb ook altijd de verzekering bij ACE gehad.
Ook als ik ging verlengen, maar heb NOOIT gehad dat me oude toestel dan doorliep.
Had me nieuwe toestel dus verzekerd ook, maar betaalde elke maand maar 1x.
Dat is volgens mij ook onzin, want dat hebben ze in de winkel meteen voor mij omgezet naar mijn nieuwe toestel. Zou het nog even goed nakijken.... Succes.. Groetjess
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jeffry,

Ik zie dat je in juli hebt verlengd en jouw verlenging nog niet gelijk inging. Zodra je je toestel hebt ontvangen gaat ook gelijk jouw toestelverzekering in. Anders zou je een paar maanden misschien nog onverzekerd rondlopen totdat jouw verlenging ingaat en dat wil je natuurlijk niet als je een verzekering afsluit. Heb je nog contact gehad met de verzekeraar? Wij bieden al een aantal jaar alleen nog verzekeringen aan van ACE en niet meer van Proassist. Dus bij het verlengen van jouw abonnement met toestel en verzekering, kunnen we een verzekering bij Proassist niet voor je opzeggen. Alleen als je al een toestelverzekering had lopen bij ACE kunnen wij die bij een verlenging met toestel én toestelverzekering voor je stop laten zetten. Dus in dit geval zul je zelf contact op moeten nemen met de verzekeraar hierover. Zij kunnen je dan verder helpen.

Houd je ons op de hoogte?
Het probleem is, het is zowat onmogelijk om met ProAssist in contact te komen, e-mails reageren ze niet op en de keer dat ik gebeld heb zat ik 30 minuten in de wacht en kon geen levend mens aan de lijn krijgen. Proassist is failliet, is overgenomen door een ander bedrijf. Brand New Service B.V.

Ik snap niet dan, dat als Proassist niet meer bestaat, en jullie overgegaan zijn op ACE, dat ik dus elke maand dus nog steeds dubbel betaal voor Proassist, met waarschijnlijk een oude en nieuwe verzekering en dat ACE alleen een bedrag van 36 euro per kwartaal eraf haalt. En hoe kan ik die verzekering stoppen als ik het bedrijf niet kan bereiken! Ze kunnen namelijk wel DAS op mij af sturen als je niet betaalt, waar ik wel heb gedaan. Ik word gewoon gedwongen om een vordering te betalen waarvan ik het gewoon betaald heb en ik heb alle bewijzen op mijn rekening staan!
Ik heb zojuist naar het bedrijf gebeld wat dus Proassist heeft overgenomen, in hun systeem stond ik sinds 2012. Dus toen ik in 2014 mijn contract had verlengd, werd mij, en ook mijn moeder dus niet verteld in de winkel van T-Mobile dat wij dus onze verzekering moesten afzeggen! Ik weet nog goed dat de verkoper in de winkel zei dat T-Mobile de verzekering laat doorlopen op dit abonnement dat verlengd word! Maar dit is ongeveer over 500 euro's wat ik heb betaald voor een toestel die ik toen meteen heb doorverkocht toen ik naar een Iphone 5 overstapte!!! Oftewel, jullie zijn mij en mijn moeder veel geld schuldig!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jeffry,

Goed om te horen dat je contact hebt weten te vinden met het bedrijf dat Proassist heeft overgenomen. Maar ik begrijp dat de uitkomst van het gesprek even schrikken is voor jou. Mag ik vragen hoe het komt dat je er nu pas achterkomt? Wij bieden als sinds 14 januari 2013 geen verzekeringen meer aan van Proassist, dus dat is al ruim vier jaar geleden. Op het moment dat jij ging verlengen in 2014 verkochten we dus al een jaar geen toestelverzekering meer van Proassist. Proassist (en ACE ook) staan helemaal los van ons. Je sluit een overeenkomst met Proassist als je een toestelverzekering afsluit en zij incasseren ook maandelijks de kosten hiervoor. Je bent dus ook zelf verantwoordelijk om de verzekering op te zeggen. Het is vanuit ons een extra service dat wij de verzekering kunnen opzeggen als je verlengt met nieuw toestel en verzekering. Maar in jouw situatie verkochten we toen al tijden alleen nog verzekeringen van ACE en opzeggen van een Proassist verzekering dus ook niet mogelijk.

Heb je in het telefoongesprek nog gevraagd naar mogelijkheden? Kunnen ze jouw verzekering in ieder geval nu gelijk opzeggen? Als je het niet met hun opties eens bent, kun je het beste een klacht bij hen indienen. Op deze pagina staan de mogelijkheden om contact met ze op te nemen.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar ik hoop wel dat het meer duidelijkheid geeft. Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag.
Ik heb vanmorgen beide verzekeringen stop gezet, die van Proassist die nog liep, en ik had er twee lopen bij Ace!

Mij werd duidelijk verteld dat de verzekering werd overgezet op mijn nieuwe abonnement door de medewerker in de T-Mobile winkel. Mij en ook mijn moeder werd geeneens verteld dat jullie overgegaan waren van Proassist naar Ace, geen brief, email. Dus omdat een T-Mobile winkel medewerker tot TWEE keer toe mij en mijn moeder gewoon niet heeft verteld dat wij zelf de verzekering moeten afsluiten en nu betaald hebben voor een verzekering waar ik van jan lul heb lopen betalen. Kan ik het nu gewoon weg bekijken dus. Mooie service!
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Jeffry,

Goed dat je er gelijk mee aan de slag bent gegaan en dat de verzekeringen nu opgezegd zijn. Zoals Thalina al aangaf was de opzegging vanuit de T-Mobile winkel een extra service en blijft de verantwoordelijkheid bij de klant om het contract op te zeggen. We willen natuurlijk graag een oplossing voor je bedenken, maar omdat Pro-Assist los van ons stond en we er nu ook niet meer mee samen werken hebben wij hier geen invloed op.

Pro-Assist is de partij die jou in deze situatie zou moeten kunnen helpen. Heb je al een klacht bij ze ingediend?

Mijn excuses dat ik je niet van een oplossing kan voorzien. Ik ben ervan overtuigd dat Pro-Assist je hierbij kan helpen! Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je Jeffry.

Reageer