Vraag

Vochtschade iPhone 4S

Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 5
Ik begrijp de ergernis, maar niet de rellerige discussie!

Er staat in het bericht van Ysammar duidelijk dat je de bevindingen van een "second opinion", in een privé-bericht, naar hem moet sturen?
Als je dan een mogelijkheid hebt om je gelijk te halen en T-Mobile van het ogenschijnlijke "structurele ongelijk" van Dynafix te overtuigen, dan zou ik daar in een voorkomende situatie gebruik van maken.

Na een eenvoudige zoekopdracht op google http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Dynafix+vodafone zie je dat het echt niet alleen T-Mobile betreft.

Wellicht dragen gefundeerde "second opinions" wel bij aan een andere overeenkomst tussen operators en Dynafix.

Niet rellen, maar gewoon iemand met feiten en onderzoek tot rede brengen.
Lijkt mij niet meer dan normaal.

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/marcovan1eeuwen-224922/"

Ik begrijp jouw situatie en vindt deze ook zeer vervelend :(

T-Mobile werkt samen met Dynafix en vertrouwt op de expertise van hen. Wanneer Dynafix aangeeft dat het toestel buiten de garantie valt omdat er vochtschade is geconstateerd dan gaat T-Mobile hier in mee.

Indien je het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek kun je het toestel altijd voor een second opinion aanbieden bij een willekeurig erkend reparatiecentrum. Als er door een ander erkend reparatiecentrum wordt aangegeven dat het defect niet door vochtschade is ontstaan, krijgt de klant het voordeel van de twijfel en dan gaat T-Mobile hier ook in mee. T-Mobile zal dan zelf de kosten van de reparatie alsnog vergoeden.

Als je er van overtuigt bent dat het toestel niet door vochtschade defect is, adviseer ik je om het toestel voor een second opinion aan te bieden. Wanneer je uitslag hebt gekregen mag je mij een privébericht sturen. Blijkt het dan toch niet met vochtschade te maken hebben dan zoeken we samen naar een gepaste oplossing.
Edro ik vind dit echt de omgekeerde wereld waar jij nu mee komt... Als er zoveel klachten zijn zoals je zelf ziet en aangeeft dat het niet alleen om t-mobile gaat. Citaat: "Na een eenvoudige zoekopdracht op google http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Dynafix+vodafone zie je dat het echt niet alleen T-Mobile betreft." Gaan er dan geen alarmbellen bij jullie rinkelen? De klant opzadelen met extra kosten en dergelijke. Terwijl het kennelijk een bekend iets is. Althans dat haal ik uit je reactie. Dat is toch van de zotte dan ofniet?
Makkelijk verwijzen dat het niet alleen t-mobile betreft. Met de rest van de providers hebben wij niets te maken. Wij zijn klant van t-mobile.
Reputatie 5
Edro ik vind dit echt de omgekeerde wereld waar jij nu mee komt... Als er zoveel klachten zijn zoals je zelf ziet en aangeeft dat het niet alleen om t-mobile gaat. Citaat: "Na een eenvoudige zoekopdracht op google http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Dynafix+vodafone zie je dat het echt niet alleen T-Mobile betreft." Gaan er dan geen alarmbellen bij jullie rinkelen? De klant opzadelen met extra kosten en dergelijke. Terwijl het kennelijk een bekend iets is. Althans dat haal ik uit je reactie. Dat is toch van de zotte dan ofniet?
Makkelijk verwijzen dat het niet alleen t-mobile betreft. Met de rest van de providers hebben wij niets te maken. Wij zijn klant van t-mobile.

Beste PienS,
Het blijft de verantwoording van een leverancier om een deugdelijk product te leveren. 
Overbodig, maar omwille van de duidelijkheid, ik werk niet bij T-Mobile of een aanverwant bedrijf. Zelfs niet in  branche. 
Als ik discussies als deze lees en volg, valt mij vooral op dat ze nooit worden afgemaakt. 
Juist dat lijkt me zo interessant. 
Dat is de insteek van mijn reactie. 
Ik kijk uit iemand die zich de moeite wil troosten om het hele traject af te maken. 
Misschien voegen een paar gedupeerden zich bij elkaar. 
Nogmaals, met argumenten en onderzoek bereik je meer, dan met alleen maar verbolgen je ongerief op een forum posten. 
Laat onverlet dat ik het voor iedereen die het treft, heel vervelend vind. 
ik heb precies hetzelfde. Ik ga voor second opinion naar Apple Store Amsterdam. T-Mobile en Dynafix maken zich er heel erg makkelijk van af. Geef dan niet zo hoog op van de twee jaar garantie.
Reputatie 5
ik heb precies hetzelfde. Ik ga voor second opinion naar Apple Store Amsterdam. T-Mobile en Dynafix maken zich er heel erg makkelijk van af. Geef dan niet zo hoog op van de twee jaar garantie.

Beste Weijermars, doe je mij een plezier en post je nadien hier jouw resultaat?
Misschien dat anderen er dan ook iets aan hebben.
Succes,
Edwin
Beste Edro

Ik snap jou opmerking echt maar het probleem is gewoon dat dynafix niet onderzoekt ze kijken naar de indicator buiten je toestel en zeggen dan vochtschade terwijl ze geen onderzoek doen naar wat echt het probleem is. Als het probleem echt door vochtschade komt heb ik er vrede mee maar niet als je er zo makkelijk van afkomt als reparateur! Dan ligt het misschien niet aan T-Mobile maar aan Dynafix het is toch een partner van hun dus moet er een oplossing komen. Er is paar jaar geleden al een aflevering van kassa over gegaan en nog zijn deze problemen er ik snap het niet!

Groet Marco
Reputatie 5
Beste marcovan1eeuwen, 

En dat is nu juist waar het mij om gaat. We blijven steeds terugkomen op hetzelfde. Wijzen zonder te bewijzen.
Wie gaat het hele traject nu eens afmaken?
Wie vertelt nu eens alle genomen stappen? Bijv namen/adressen van service- of reparatiecentra waar mensen terecht kunnen voor een second opinion.
Wie heeft een second opinion met deze moderator gecommuniceerd? Hoe heeft hij dat opgepakt? 
Ik lees het nergens.

Het is hier allemaal een beetje met elkaar meepraten en trappen tegen een moderator.
Buiten dat de posters er zelf niets wijzer van worden, worden andere mensen er ook niets wijzer van.

Ik blijf erbij, hij is heel duidelijk. Second Opinion -en shoot me if I am wrong-, maar hij zegt ook dat als zij verkeerd zitten, dat ze daar naar zullen handelen.
(of lees ik iets heel anders dan dat er geschreven staat?)

Ik begin het bijna jammer te vinden dat onze toestellen het goed doen.... 

Groeten
Edwin
Beste Edwin,

Ben ik niet met je eens T-Mobile heeft een reparatie service en als die al niet verder kijken dan hun neus lang is, en je word afgewimpelt met doe maar een second opinion dat vind ik niet echt netjes. Tuurlijk moeten we dit gewoon doen maar zoals je meer op dit forum leest is het een structureel probleem dus moet het aangepakt worden.

Ook lees je dat een aantal winkels ook bij dynafix reparaties doen en dan schiet je nog niks op!

Groet Marco
Graag wil ik nog een keer laten zien waarom ik absoluut geen vertrouwen heb in T-mobile/Dynafix.
Ter ondersteuning 2 brieven. 1 van Dynafix, 1 van Apple (de second opinion).

Brief van T-mobile:

Geachte heer/mevrouw,
Op 25 mei 2012 is uw mobiele telefoon door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze
technici. Deze hebben geconstateerd dat uw mobiele telefoon onherstelbare schade heeft die is veroorzaakt door vocht. Om deze reden
valt het defect niet onder de garantie en kunnen wij uw toestel niet repareren.
T-Mobile kan uw mobiele telefoon wel tegen betaling laten omruilen. Hiervoor brengt T-Mobile dan kosten in rekening van € 285,87 (incl.
btw).

Bericht van Apple (second opinion):

Probleembeschrijving/-diagnose
Issue: Customer experiences issue with non-charging iPhone 4S.
Steps to reproduce: In store check, confirmed. Tried with several adapters amd cleaned out the 30-pin connectorport. Did not help.
Proposed Resolution: Swap.
Cosmetic Condition: Looks fine, no damage.
Known Liquid Damage: No
Employee ***********
Geschatte kosten reparatie
Artikelnummer Beschrijving Prijs Verschuldigd bedrag
DN661-6246 iPhone 4S, GSM, 32GB, White, EMEA
Vervangend serie-ID: DQGH73Z*****, IMEI: 013051000******* € 0.00

Apple heeft mijn telefoon dus keurig gratis omgeruild, terwijl T-mobile hier 285 euro voor wilde hebben. De telefoon was een half jaar oud en, zoals te lezen in de brief van Apple, was er totaal, maar dan ook totaal geen sprake van vochtschade of indicatie daarvan.
Vervolgens gevraagd aan T-mobile hoe een bedrijf vochtschade kan constateren die er niet is, nooit meer iets van gehoord.
Zowieso is het natuurlijk al bespottelijk dat je als klant moet bewijzen via een second opinion dat je recht hebt op reparatie.
Dit is dus precies de reden van rellerige discussies en de walging van de moderators die ipv opkomen voor de klanten dus steeds maar Dynafix blijven beschermen en niet veel meer doen dan te schrijven hoe vervelend ze het voor je vinden en je afschepen met een lullige smiley.
@Edro, Ik heb ook een second opinion laten uitvoeren toen is ook geconstateerd dat het NIET om vochtschade gaat. Koste mij uiteindelijk wel 108 euro (kapotte kabel). Maar goed beter dan de 286,87 die T-mobile in rekening wilde brengen.

Ik heb de klacht al verschillende keren bij t-mobile en bij klacht.nl neergelegd. T-mobile reageert gewoon nergens op. Dus daarom geef ik aan dat het na einde contract: DOEI T-mobile is.

Nogmaals het is gewoon onbeschoft dat je als klant zijnde een second opinion moet laten uitvoeren om je gelijk te halen. T-mobile moet deze service gewoon leveren. Ze zien hoeveel klachten er binnen komen. Elk toestel dat voor reparatie BINNEN garantie opgestuurd wordt wordt met deze smoes terug gestuurd lijkt het wel... Gaat nergens meer over.
Reputatie 5
PienS,
Heb je die second opinion met Ysammar gecommuniceerd? Hem een privébericht met gegevens/bijlagen gestuurd?
Ik moest het naar t-mobile sturen. Daar heb ik het heengestuurd. Ik zal ook wel een beetje ongeduldig zijn, haha.. Maarja is gewoon een gedoe geweest en achteraf onterecht! Dat maakt me kwaad..
Reputatie 5
Ik neem aan dat je kopieën hebt! 
Neem eens contact op met Ysammar. Kijken wat die voor je kan doen. 
ik ben ook een "vochtschade"slachtoffer.Zeer zuinig op mijn telefoon.geen spatje regen gehad hoogstens in een warm cafe geweest en KASSA 285,77
Ik denk dat Ysammer (of andere moderators) helemaal niks kunnen (of willen, of mogen) doen. Hier  een aantal van de reacties van de verschillende moderators:

-T-Mobile heeft een samenwerkingsverband met Dynafix en vertrouwt dan ook op de expertise van het bedrijf.

-Had je inmiddels al een second opinion laten uitvoeren door een ander erkend reparatiecentrum? Als je zo zeker bent dat het geen vochtschade is raad ik je      aan om alsnog een second opinion te laten doen, zoals al vaker is aangegeven in dit topic! Ik kan je niet verder helpen. 

-Wat goed dat je toestel is omgeruild zonder dat je hiervoor diende bij te betalen terwijl Dynafix deze oplossing niet bood.

-Wanneer er een conclusie wordt getrokken door Dynafix gaan wij hierin mee maar wanneer anders blijkt bij een second opinion, door een bedrijf met de juiste licenties, gaan wij hier ook in mee.

Kortom, geen reacties waaruit blijkt dat de moderators de misleidende werkwijze van Dynafix afwijzen. Eigenlijk vinden ze alles wel goed zo. Jammer, ze zouden veel meer voor de (bedrogen) klanten kunnen betekenen.
Reputatie 2
T-Mobile en Dynafix hebben zo te lezen een goede verhouding: hoe meer iPhones buiten de garantie laten vallen, des te beter voor de kosten.
En achteraf kun je helemaal niks bewijzen als ze bijv vocht hebben geconstateerd, want je kunt als consument nooit bewijzen dat er vooraf geen vocht in gezeten zou kunnen hebben. Ik word hier argwanend van en krijg stiekem het gevoel dat Dynafix ze misschien wel vochtig maakt....misschien ook niet...dit zul je nooit te weten kunnen komen, laat staan bewijzen...

TENZIJ  Voordat je het bij T-mobile inleverd je defecte Iphone laat controleren door een reparateur en dit zwart-op-wit (en op video) laat zetten. Achteraf kun je dan argumenten zoals vocht makkelijker ontkrachten.

Voor €29.95  kun je bij www.iphoneworld.nl je telefoon laten inspecteren.
Ze halen je iPhone uit elkaar terwijl jij max 30 minuten hierop hoeft te wachten.
Vestigingen in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam.

Thnx voor de tip!
Reputatie 5
T-Mobile en Dynafix hebben zo te lezen een goede verhouding: hoe meer iPhones buiten de garantie laten vallen, des te beter voor de kosten.
En achteraf kun je helemaal niks bewijzen als ze bijv vocht hebben geconstateerd, want je kunt als consument nooit bewijzen dat er vooraf geen vocht in gezeten zou kunnen hebben. Ik word hier argwanend van en krijg stiekem het gevoel dat Dynafix ze misschien wel vochtig maakt....misschien ook niet...dit zul je nooit te weten kunnen komen, laat staan bewijzen...

TENZIJ  Voordat je het bij T-mobile inleverd je defecte Iphone laat controleren door een reparateur en dit zwart-op-wit (en op video) laat zetten. Achteraf kun je dan argumenten zoals vocht makkelijker ontkrachten.

Voor €29.95  kun je bij www.iphoneworld.nl je telefoon laten inspecteren.
Ze halen je iPhone uit elkaar terwijl jij max 30 minuten hierop hoeft te wachten.
Vestigingen in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam.

Zijn zij erkend reparateur?
Goed idee voor een voorkomend geval. 
Reputatie 5

Thnx voor de tip!

Laat je weten hoe dat verloopt?
Succes
Mijn telefoon word nu terug gestuurd en zal hem daarna laten checken en posten wat er gezegt word 😉
Maandag kreeg ik een e-mail dat mijn toestel ongerepareerd terug zou worden gestuurd. Vandaag een e-mail dat ik mijn toestel ter reparatie heb aangeboden. Hierbij bevestigen we dat we uw toestel hebben ontvangen.......enz

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Morgen maar eens bellen?
Ja ik kreeg dat ook ineens :S vandaag dat hij ter reparatie was terwijl ze hem zaterdag terug zouden sturen.
Reputatie 2
Hier ook zo'n gevalletje.. Krijg vandaag een mail dat mijn toestel vochtschade heeft. Symptoom is dat ik geen geluid meer heb bij afspelen media. Waarschuwingstonen doen het wel.

Valt dus buiten de garantie geeft men aan en daarbij het aanbod om voor 236 euro om te ruilen.

Wat bedoelt men overigens met 'omruilen'? Krijg je dan een 2e handsje of een nieuwe? Weet iemand dat?

Bedankt!
Ja dan krijg je een 2de hands zoiets geen nieuwe in ieder geval...
Zeker niet mee akkoord gaan!!! Inmiddels herken ik dit probleem zelf nu ook in een identieke garantieclaim.
Een aparaat dat binnen de garantie defect gaat moet gewoon vervangen worden door een nieuw exemplaar daar heb je garantie voor of in een uiterst geval worden gerepareerd!
Of is deze vervanging door een 2e hands toestel van T-Mobile een extra inkomenspost?
Snel rijk worden over de rug van een trouwe klant, hier gaat iets niet goed zeg ik.
Maak het bekend waar mogelijk anders blijft dit zo!

Reageer