Vraag

Vochtschade iPhone 4S



Toon eerste reactie

66 reacties

Reputatie 5
@Ferry76
het ligt iets genuanceerder. 
Lees hier 
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
@Ferry76
het ligt iets genuanceerder. 
Lees hier 
http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie


Wellicht maar de bewijslast ligt in 1e instantie bij de verkoper ( zie uitsnede artikel hieronder ) en niet andersom. Ze gaan nu uit van een externe reparatiepartij die ( dat blijkt uit alle andere topics) nogal makkelijk roept vochtschade welke buiten de garantie valt.

Bewijslast gebrek product
Een voordeel van garantie is dat u niet hoeft aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is. Bij het recht op een deugdelijk product geldt dit alleen voor de eerste zes maanden na aankoop. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk product.
Die tweede reparatiemelding was niets, heb het toestel ongerepareerd terug gekregen. Het toestel is daarna raar gaan doen, ipv dat ik geen gsm netwerk kon vinden, kon hij nu ook niet meer de simkaart vinden, daarna slecht connecten met itunes, en uiteindelijk kon ik niets meer met mijn telefoon. Een basisreset kon niet eens meer.
Vandaag naar de Istore in amsterdam geweest om te kijken of hun het probleem konden oplossen. Niet dus, waarschijnlijk een hardwarematig probleem. Aangezien Apple maar standaard 1 jaar garantie geeft op hun producten, viel mijn iphone van 1 jaar en 8 maanden daar buiten. Die medewerker vertelde mij dat t-mobile inderdaad 2 jaar garantie bieden.
Ze boden mij een coulance regeling. Je oude telefoon nemen ze in en je krijg een zo goed als nieuwe met 149,- euro bijbetalen(hij vertelde dat de behuizing en scherm sowieso nieuw zijn maar er  eventueel andere onderdelen hergebruikt kunnen zijn.) Ook op deze telefoon heb je 90 dagen garantie.
Ik moet zeggen dat ik goed en vriendelijk geholpen bij de istore

Ik heb er dus voor gekozen om mijn toestel om te ruilen en 149,- te betalen. en niet de 236,52 bij t-mobile. Het gaat hier dus om een Iphone 4G.

 T-mobile stelt mij erg teleur in het afhandelen van deze hele kwestie.
Beste Allen,

Ik zou even terugkomen op hoe het zou aflopen bij ProAssist. Ik heb vorige week gebeld naar proassist en deze kwamen hem de zelfde dag nog ophalen + ik kreeg een leentoestel. Ik he zonet (dus een week later) een nieuwe iPhone 4S ontvangen dit omdat de schade binnen de garantie van Apple viel. De koerier kon niet precies vertellen wat het defect was maar het was in ieder geval GEEN vochtschade zoals Dynafix concludeerd omdat je dan je eigen risico moet betalen.

Ik ben nu zonder kosten vanaf gekomen omdat ik verzekerd ben maar ik kan begrijpen dat er veel mensen zijn die dit niet zijn en dus veel geld moeten betalen voor een vervangende telefoon. Nu dus de vraag aan T-Mobile hoe kan het dat 2 partijen waar jullie mee samenwerken ProAssist en Dynafix beiden een andere conclusie trekken? Ik hoop dat jullie hier naar gaan kijken ik ben nu 1,5 maand me telefoon krijt geweest terwijl bij ProAssist het in een week geregeld was.

Ik zou sowieso als er door Dynafix word beweerd dat het om vochtschade gaat een second opinion nemen!

Groet Marco
Beste Moderator, mijn iphone4s is ter reparatie aangeboden omdat het aan/uit knopje nDynafix lijkt een soort standaard verhaal te mailen waarin mijn iphone 4s (die helemaal perfect werkte alleen het uit/aan knopje werkte niet altijd lekker) onherstelbaar beschadigd is en er waterschade is ontdekt terwijl:

a) mijn iphone 4s ter reparatie van de aan/uit knop is aangeboden omdat die niet meer in te drukken was (heeft geen relatie met water)
b) mijn iphone 4s nooit met water is aanraking is geweest
c) op het reparatie opgave duidelijk is aangegeven dat het enkel om de aan/uit knop gaat die deels niet meer in te drukken is, dus zeker niet een onherstelbaar beschadigde telefoon.

Graag zou ik een teruggestuurde gerepareerde telefoon ontvangen, kunt u dit voor mij verzorgen.

Reparatienummer iRMATMOB10293453

Vriendelijke groet,

Michiel van Aarnhem
Als ik dit allemaal lees en mijn eigen ervaring erbij neem wordt het misschien tijd voor een Radartje of een Consumentenbondje...
Reputatie 4
Het zal je maar gebeuren. Je bent altijd enorm zuinig op je dure smartphone en dan ineens gaat hij kapot. Bij het reparatiecentrum wordt de oorzaak geconstateerd: waterschade. Hiermee vervalt je recht op garantie en voor €250 krijg je een nieuwe smartphone. Kassa liet allemaal kapotte telefoons onderzoeken en ontdekte heel iets anders.
Reputatie 5
Badge +6
Valt me op dat weinig TM (mods) meer reageren in het topic.
Heb zelf soortgelijke ervaringen met dezelfde club en toen nog mijn HTC TYTN
http://img.cbcdn.net/products/34245/htc-tytn-add.jpg?width=200&max-height=300
Conclusie Dynafix: Waterschade / second opinion in telecom winkel: los contact
Het is inderdaad opvallend stil met de reacties van moderators. Jammer, het was altijd leuk om te lezen hoe ze ons probeerden wijs te maken dat Dynafix een betrouwbaar bedrijf is. Je zou bijna gaan denken dat ze het zelf echt geloven.
ZATERDAG 29 SEPTEMBER NEDERLAND 1 om 19.10 uur: KASSA
Moderators, jullie gaan toch ook kijken?
Hoi mensen,

Kassa besteed komende zaterdag (morgen) weer aandacht aan dit onderwerp. 
Ik lig zelf ook al een tijde in de clinch met t-mobile. vervolgens heb ik een mailtje gestuurd naar Kassa
ik mag morgen in de uitzending komen en moet mijn telefoon meenemen
hoop dat t-mobile en dynafix nu eens hun verandwoordelijkheid neemt!!!
Reputatie 5
Badge +6
Hoi mensen,

Kassa besteed komende zaterdag (morgen) weer aandacht aan dit onderwerp. 
Ik lig zelf ook al een tijde in de clinch met t-mobile. vervolgens heb ik een mailtje gestuurd naar Kassa
ik mag morgen in de uitzending komen en moet mijn telefoon meenemen
hoop dat t-mobile en dynafix nu eens hun verandwoordelijkheid neemt!!!


ik ga zeker kijken via uitzending gemist.
Ik ga ook zeker kijken!

Een tip voor mensen die problemen hebben met hun telefoon, ga niet naar de T-mobile winkel maar direct naar een servicepunt van bijvoorbeeld Apple of Samung of een ander merk.

Ik heb zelf een Samsung Galaxy S2. Ik had deze 2 weken in bezit en de camera deed niks meer. Ik ben uiteindelijk naar een Samsung servicepunt geweest (zat in Vodafone winkel). Daar zitten mensen die je toestel gelijk kunnen repareren of het onderdeel voor je kunnen bestellen De camera is vervangen en ik hoefde niks te betalen.

Zie ook deze site:

http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consumer_help_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=801&p_sid=acQiRo7l&p_lva=314

Ik vind het zeer vreemd en ook erg klantonvriendelijk hoe T-mobile met deze situaties omgaat.
Reputatie 4
Is dit een herhaling van de uitzending die enkele maanden geleden ookal werd uitgezonden? Of was dat een ander programma?

Gr. Casper.
Reputatie 4
Vanavond ( zaterdag 29 september 2012) werd in de uitzending van Kassa aandacht besteed aan het onderwerp vochtschade. Op de T-Mobile website informeren wij jullie verder over dit onderwerp.
Reputatie 5
Badge +6
Echt die reactie van Dynafix.. Kassa laat een externe reparateur kijken en ze constateren GEEN waterschade.
denk dat TM / VF er verstandig aan doet een andere reparateur in de hand te nemen.
Hmm apple bepaalt de reparateur? met mijn htceetje ging de telefoon naar dezelfde club.

ben heel benieuwd wat de consumenten autoriteit gaat doen..
to be continued? 
Reputatie 5
Badge +6
Is dit een herhaling van de uitzending die enkele maanden geleden ookal werd uitgezonden? Of was dat een ander programma?

Gr. Casper.

Dit betreft een nieuwe uitzending in mijn verwijderde post door de mod stond de link.

Heb de betreffende mod even een reply gestuurd: (nee dit is geen chatreply)

Goed te weten dat jullie wel lezen maar niet inhoudelijk reageren!
En de tegemoetkoming van t-mobile is een lachertje.
Prima dat er huisregels zijn maar het gonst hier op het forum van de klachten, die klanten die TM gaan verlaten waaronder helaas ook ikzelf.

Heeeel jammer t-mobile.


voor de goede orde zet ik hem nogmaals in het topic: 
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1292619

Reageer