Vraag

waarom reageert T-Mobile klantenservice niet op mijn (drie) berichten over garantie?


** bericht is dubbelgeplaats (ook onder stel een vraag), maar past hier denk ik het beste **

Geachte heer Hamel/ beste T-Mobile,ik heb weken geleden mijn iPhone opgestuurd met drie defecten, waaronder twee mechanische (homebutton, aan-uit-knop). Volgens T-Mobile zijn deze door vochtschade veroorzaakt. Ik durf dat te bestrijden en de schade is niet door mijn toedoen of nalaten ontstaan. Maar wat mij het meest stoort, is dat T-Mobile niet reageert op mijn schrijven hierover. Ik heb de klantenservice driemaal een verzoek gedaan, maar zonder reactie. Ik heb wel nog een keer (!) een verzendenveloppe ontvangen.Mijn geduld is op. Omdat ik zelf kosten moet maken hiervoor en me mateloos erger aan het gebrek aan reactie en service wil ik u laten weten dat ik dit gebrek aan serice zat ben. Ik ga Youp van 't Hek maar eens om advies vragen.

-------

Beste T-Mobile,

Ik heb een vraag over reparatie van mijn iPhone (iRMATMXXX974394 met imei 0124290005XXX64).

In uw brief van 21 juni meld u dat deze mobiele telefoon onherstelbare schade heeft die is veroorzaakt door vocht.

Mijn telefoon had een drietal gebreken (aan/uit-knop, homebutton en verbinding tijdens bellen). Het is niet duidelijk of alle gebreken volgens u zijn veroorzaakt door vocht, maar ik kan mij dat niet voorstellen. Bijvoorbeeld het defect aan de aan/uit-knop lijkt veel meer op een mechanische (fabricage) fout. Volgens mij dit soort mechanische mankementen ook te repareren, deze optie miste ik in uw prijsopgaaf.

Het in contact komen met vocht is niet door mijn toedoen of door mijn nalatigheid ontstaan. Ik heb de telefoon altijd in een hoesje beschermd.

U doet mij een aanbod om de telefoon om te wisselen voor € 236,52. Dat is meer dan ik voor de iPhone heb betaald bij het aangaan van het abonnement. Dit aanbod sluit daarom niet aan bij de verwachting die ik had van de garantie van T-Mobile. Ik heb de telefoon normaal gebruikt.

Omdat de eventuele vochtschade mijns inziens niet alle defecten zal hebben veroorzaakt en dit niet door mijn toedoen of nalatigheid is veroorzaakt wil ik u nogmaals vragen om mijn toestel onder garantie te repareren.

vriendelijke groet
XXX

10 reacties

Het is 7,5uur later en ik heb nog geen reactie van T-Mobile (gezien). Heeft er iemand een idee hoe ik aan een reactie kom? Nu ben ik degene die de hele tijd aan het werk is, maar wordt gewoon genegeerd. De naam klantenservice dekt niet echt de lading in mijn geval.
tom tie tom tie tom
Reputatie 2
Tja ik word ook niet altijd vrolijk van de trage reactie op deze site , maar als er vocht in je toestel zit  is dat toch een eigen schuldje tis niet anders en je hebt een mooi aanbod gekregen voor € 236,52 een nieuwe iPhone Dus de bal ligt nu bij jou lijkt me .
Reputatie 4
Daarbij moet je rekening houden met een termijn van 24 tot 48 uur voordat je een antwoord hier krijgt op het forum; het is hier redelijk druk! 🙂
@gal
Hoe zo een mooi aanbod? Homebutton en aan/uitknop zijn mechanisch defect, heeft m.i. niets met vocht te maken. Bovendien als het toestel niet in contact met water/regen is geweest en altijd in een hoesje is bewaard, dan denk ik dat het om een fabricageprobleem gaat. Dat moet gewoon onder garantie gerepareerd worden. T-Mobile geeft hoog op van de twee jaar garantie, maar als puntje bij paaltje komt reageren ze niet.

Hoezo is 236 euro een goed aanbod? Je krijgt dan een refurbished exemplaar, terwijlk ik 170 kwijt was voor een nieuwe (bijna 2 jaar geleden).

24-48 uur wachten op een forumreactie vind ik wel lang, maar ja ik wacht al 2 weken op een reactie via de website, dus dan is het wel weer erg snel. 😞
Dit is dus ook gewoon niet waar:

Betreft: Ontvangstbevestiging

Beste klant,

Deze ontvangstbevestiging is u automatisch toegezonden door T-Mobile. Wij hebben uw e-mailbericht goed ontvangen en geven u hierop binnen 5 werkdagen een reactie.


wij zijn u graag van dienst
Reputatie 5
@Weijermars

Zodra je dit is aangegeven zal er zo snel mogelijk of in dit geval binnen 5 werkdagen reactie gegeven worden. Mocht het zo zijn dat je deze niet ontvangt wil ik je adviseren om dat hier aan te geven zodat ik het voor je kan nakijken. 🙂
Reputatie 2

@gal
Hoe zo een mooi aanbod? Homebutton en aan/uitknop zijn mechanisch defect, heeft m.i. niets met vocht te maken.
Hoezo is 236 euro een goed aanbod? Je krijgt dan een refurbished exemplaar, terwijlk ik 170 kwijt was voor een nieuwe (bijna 2 jaar geleden).



1 een Iphone zonder contract kost +- 600 euro. dus 236 euro voor een refurbished exemplaar is een heel mooi aanbod !

de 170 euro die je voor je vorige toestel had betaald althans bij aanschaf is in combinatie met de abbonements prijs.  de echte prijs is dus die 600 euries.

2 De reparatie dienst dynafix of wie dan ook heeft geconstateerd dat het toestel onherstelbare schade heeft opgelopen door vocht !  dat kan zijn water ranja cola regen zweet enz 
mogelijke overige problemen zijn dan niet relevant . en trouwens er is mij niets bekend over zwakke knopjes van een iphone. maar ook aanuit knopjes kunnen niet tegen vocht.

als je door eigen schuld je auto total loss rijd dan gaat de dealer de kofferbak sluiting die voor het ongeval ook al stuk was niet onder garantie maken.

En trouwens je had al een reactie van tmobile nl de constatering en het aanbod. dus lang heeft het ook niet geduurt, 
@gai, van jou hoef ik geen berichten meer te hebben. Ik ben zelf specialist in consumentenrecht en heb dus niet veel aan jouw klok-klepel-verhalen. Ga je maar met iemand/wat anders bemoeien, ik ben even met T-Mobile bezig. :mad:
Zie ook dit bericht : Wanneer een klant zijn iPhone ter reparatie bij ons aanbiedt en onze reparateur constateert vochtschade - puur en alleen op basis van verkleuring van de daartoe bestemde indicatoren in de iPhone - dan zal T-Mobile de reparatie toch laten uitvoeren en neemt T-Mobile deze kosten voor haar rekening.

en deze https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/vochtschade-iphone-4s-175411/

@ Chantal : heb reactie gehad. Via LinkedIn maar even hogerop gespeeld. Jullie hebben drie keer niet gereageerd. Nu wel. Maar onbevredigend en ik ha deze hard terugspelen, want jullie spelen hier een spelletje met trouwe klanten. Echt belachelijk schandalig vind ik het.
nu voel ik me niet meer zo alleen....
http://tinyurl.com/vochtsmoes

en begrijp ik ook waarom T-Mobile niet op mijn berichten reageert.

Ik ga deze casus hard spelen en dan weg bij dit bedrijf. Wat voel ik mij ..... 😕

Reageer