Beantwoord

Wanneer krijg ik mijn iPhone 6 gerepareerd terug?

  • 26 september 2016
  • 5 reacties
  • 172 Bekeken

Beste T-mobile moderators,

Ik weet eigenlijk niet zo goed meer waar ik moet beginnen. Het gebrek aan communicatie vanuit T-Mobile? De behandeling van mijn toestel toen ik hem inleverde ter reparatie? Dat ik hem nu al 2 maanden kwijt ben en nog steeds een zakelijk abonnement betaal t.w.v. minimaal 55 euro per maand voor een toestel wat ik niet eens kan gebruiken? Dat ikzelf een "leentoestel" heb moeten regelen voor iets wat sowieso 2 weken zou duren en dus nu nog steeds met een crappy iPhone 4s rondloop? Dat ikzelf achter compensatie mag gaan terwijl er bij jullie iets mis is gegaan?...

Ik begin enigszins mijn geduld te verliezen zoals je mogelijk begrijpt.
Het verhaal: Ik heb begin Augustus 2016 mijn iPhone 6 ter reparatie aangeboden in jullie filiaal in Utrecht. De medewerker vertelde mij dat de reparatie onder de garantie zou vallen (mute-knop defect, GPS en Bluetooth werkte niet meer naar behoren), en ik hem dus binnen 2 weken weer terug zou hebben. Mobiel ingeleverd en afgewacht. Binnen 2 weken kreeg ik een bericht van het toestel dat hij wegens veelvuldig vallen, klemmen en/of stoten onherstelbaar beschadigd is geraakt met een bijgevoegde foto van een barst in het scherm.
Probleem: Ik heb hem niet met een barst ingeleverd (wat overigens ondersteund wordt door het ondertekende inleverformulier). Vervolgens krijg ik in dezelfde mail 3 opties: Optie 1: Nieuwe toestel krijgen - kosten 395 euro, optie 2: Ongerepareerd terugsturen - Kosten 36 euro, Optie 3: Afstand doen van het toestel - kosteloos. Pardon? Ik moest hoe dan ook betalen voor reparatie terwijl ik hem niet zo heb ingeleverd?!

Enfin, optie 2 op advies van winkelmanager gekozen (krijg ik dat geld terug?) en afgewacht tot hij terug op het filiaal was om mijn verhaal te doen. Zo gezegd, zo gedaan. Reactie winkelmedewerker: We sturen hem op en je krijgt hem sowieso gerepareerd terug.

Dát is nu zeker 1,5 maand geleden. Ik ben 1x gebeld nadat ik zelf naar de winkel ben gegaan om te vragen waar mijn iPhone 6 bleef (wat ik dus bijna elke week/2 weken moet doen, want ik wordt zelf niet op de hoogte gehouden!) and that's it. Wanneer krijg ik mijn toestel terug? En een passende compensatie lijkt mij hier zeer zeker op z'n plaats. Het is immers geen sim-only abonnement, ik betaal de volle mep voor dit abonnement.

Graag een reactie.
icon

Beste antwoord door Thalina 27 september 2016, 16:05

Hoi tres0r,

Ik begrijp dat dit een meer dan vervelende situatie is! Zeker als je jouw toestel zakelijk gebruikt. Wij kunnen en mogen nooit beoordelen of bepaalde schade onder de garantie valt. Dat kan alleen een onafhankelijke technici van Dynafix die hierin is gespecialiseerd. Dat mijn collega heeft aangegeven dat het onder garantie valt, kan dus niet door ons van te voren worden gezegd. Sorry dat hierdoor verwarring is ontstaan! Ik zal deze feedback ook doorgeven aan deze collega.

Ik heb even de foto's bekeken die door Dynafix zijn meegestuurd. In de T-Mobile Shop hebben ze aangegeven bij het inlevering dat de "Behuizing krasjes heeft" en "schade bij inname': gemiddelde schade." Ik zie op de foto's geen echte barst in het scherm, daarop is de reparatie onder garantie ook niet afgewezen. De technicus heeft geconstateerd dat de schade is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen.

Uiteraard hoor je natuurlijk wel zo snel mogelijk nadat je hebt aangegeven voor optie 2 te kiezen jouw toestel terug te ontvangen. Ik zie dat jouw toestel op 25/8 is teruggestuurd naar de T-Mobile Shop. Ik heb net contact gehad met deze T-Mobile Shop en jouw toestel ligt daar. Sorry dat dit niet duidelijk is gecommuniceerd. Je kunt jouw toestel in de shop ophalen en mijn collega zal dan ook verdere uitleg geven.

Laat je het even weten zodra je het toestel hebt opgehaald?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi tres0r,

Ik begrijp dat dit een meer dan vervelende situatie is! Zeker als je jouw toestel zakelijk gebruikt. Wij kunnen en mogen nooit beoordelen of bepaalde schade onder de garantie valt. Dat kan alleen een onafhankelijke technici van Dynafix die hierin is gespecialiseerd. Dat mijn collega heeft aangegeven dat het onder garantie valt, kan dus niet door ons van te voren worden gezegd. Sorry dat hierdoor verwarring is ontstaan! Ik zal deze feedback ook doorgeven aan deze collega.

Ik heb even de foto's bekeken die door Dynafix zijn meegestuurd. In de T-Mobile Shop hebben ze aangegeven bij het inlevering dat de "Behuizing krasjes heeft" en "schade bij inname': gemiddelde schade." Ik zie op de foto's geen echte barst in het scherm, daarop is de reparatie onder garantie ook niet afgewezen. De technicus heeft geconstateerd dat de schade is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen.

Uiteraard hoor je natuurlijk wel zo snel mogelijk nadat je hebt aangegeven voor optie 2 te kiezen jouw toestel terug te ontvangen. Ik zie dat jouw toestel op 25/8 is teruggestuurd naar de T-Mobile Shop. Ik heb net contact gehad met deze T-Mobile Shop en jouw toestel ligt daar. Sorry dat dit niet duidelijk is gecommuniceerd. Je kunt jouw toestel in de shop ophalen en mijn collega zal dan ook verdere uitleg geven.

Laat je het even weten zodra je het toestel hebt opgehaald?
Ik heb even de foto's bekeken die door Dynafix zijn meegestuurd. In de T-Mobile Shop hebben ze aangegeven bij het inlevering dat de "Behuizing krasjes heeft" en "schade bij inname': gemiddelde schade." Ik zie op de foto's geen echte barst in het scherm, daarop is de reparatie onder garantie ook niet afgewezen. De technicus heeft geconstateerd dat de schade is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen.

Hoi Thalina,

Bedankt voor je reactie. Mogelijk heb jij dan andere foto's bekeken dan degene van het toestel wat ik terug heb gekregen. Voor het gemak heb ik een screenshot van de bewuste foto bijgevoegd, waarop zeer duidelijk een barst in het scherm tussen de bovenkant behuizing en dat streepje daaronder. Ik heb mijn toestel altijd met grote zorg behandeld en nu krijg ik dus een toestel terug waarop duidelijk een barst te zien is. Zo heb ik hem niet ingeleverd en zo wens ik hem zeker niet terug te krijgen. Mij is destijds verzekerd door de manager van de winkel dat dit opgelost zou worden, dat er bij jullie of bij Dynafix iets mis is gegaan interesseert me niet veel. Wat mij wel interesseert is dat er "Vallen, klemmen en stoot"-schade bijgekomen is op het moment dat ik hem in goede zorg dacht achter te laten. Hoe kan het dan klantgericht zijn om mij te laten opdraaien voor schade die door iemand bij T-Mobile of Dynafix is veroorzaakt? Het oordeel is immers Vallen, stoten en klemmen schade en ik krijg hem met een barst terug.

Je zegt tevens "Ik zie dat jouw toestel op 25/8 is teruggestuurd naar de T-Mobile Shop. Ik heb net contact gehad met deze T-Mobile Shop en jouw toestel ligt daar. Sorry dat dit niet duidelijk is gecommuniceerd." Ik ben op 8 September in de shop geweest en heb daar een Alex gesproken, hij heeft zelfs nog achter in de winkel gezocht op mijn verzoek of mijn toestel daar lag. Deze kon hij niet vinden maar hij verzekerde erachter aan te gaan. Ik ben vervolgens op 10 September gebeld dat mijn toestel bij het reparatiecentrum lag en ze ermee aan de slag gingen. 16 September ben ik wederom naar de winkel gegaan en daar spraken ze over "email-contact met Dynafix, dus hij ligt daar nog". Ik weet oprecht niet wie jij gesproken hebt maar ik vrees dat er iets tussen de communicatie daar mis gaat.

Graag wederom een reactie.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi tres0r,

Ik begrijp dat je door deze tegenstrijdige antwoorden er weinig vertrouwen in hebt dat het toestel in de T-Mobile Shop Utrecht ligt. Ik heb net weer even contact gehad met een collega van deze T-Mobile Shop en gevraagd of zij contact met jou willen opnemen hierover. Goed om even rekening mee te houden: mijn collega belt met een afgeschermd nummer.
Hoi Thalina,

Laat dat belletje maar zitten. Ik ben gister wederom zelf naar de winkel gegaan en er zit nu eindelijk schot in de zaak.

Toch bedankt voor je hulp,

Gr,
Reputatie 7
Badge +20
`Hey Tres0r,

Goed om te lezen dat er schot in de zaak zit. 🙂 Ik zal aangeven dat je langs de winkel bent gegaan!

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?

PS: Thalina is er vandaag niet, maar ik zal je dank aan haar doorgeven.

Reageer