Wat houdt precies een "refurbished toestel"?

• 5 juli 2012
  • 2 reacties
  • 674 Bekeken

Ha, 
Graag hoor ik precies wat een refurbished toestel bij T-mobile inhoudt. Uiteraard weet ik wat het woord inhoudt, maar ik wil graag weten hoe T-mobile dit doet.

Ik krijg van verschillende mensen van T-mobile (winkel/klantenservice per telefoon) andere antwoorden en ik wil nu graag weten wat het is.

Ik begrijp dat T-mobile/Dynafix niet repareert, maar dat een refurbished toestel een toestel is dat binnen 8 dagen is teruggestuurd vanwege bijvoorbeeld problemen met het contract (en dus niet met toestel). Dat deze niet meer als nieuw verkocht mogen worden en dus voor garantiegevallen wordt gebruikt.
Klopt dit? Of zijn refurbished toestellen wel degelijk gerepareerde toestellen?
Groetjes,
Rinskje

2 reacties

@rinskje

Dit zijn meestal toestellen die door klanten worden teruggestuurd omdat ze in hun bedenktijd het contract beëindigen. Deze toestellen worden dan eerst onderzocht en als ze 'zo goed als nieuw' zijn weer en opnieuw zijn ingesteld worden ze naar iemand anders verstuurd. Ik hoop dat ik je zo een beetje een goed beeld erover heb gegeven kwa uitleg.
Badge +1
De Engelse term refurbished betekent zoveel als ‘opnieuw gepoetst’. In het Nederlands wordt het ook weleens vertaald als ‘gereviseerd’. Het zijn toestellen die terug zijn gebracht naar de leverancier. Dit kan zijn omdat het niet in de smaak viel, omdat er al snel een krasje kwam op de behuizing of omdat het scherm brak bij een valpartij. De telefoon wordt dan eventueel gerepareerd, zo nodig worden onderdelen zoals de batterij vervangen en de telefoon wordt uitvoerig getest. Als blijkt dat hij functioneert en eruit ziet als een nieuwe telefoon, kan hij als refurbished telefoon worden verkocht

Reageer