"Waterschade"........??????

• 10 september 2012
  • 50 reacties
  • 3293 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 13 reacties
Ik heb mijn toestel 2 weken geleden ter reparatie aangeboden en afgelopen zaterdag terug gekregen met de de mededeling dat het toestel niet gerepareerd kan worden wegens "waterschade".
Dit was een behoorlijk verrassing, zeker omdat het toestel nooit in aanraking is geweest met water of welke andere vloeibare stof dan ook. Alles werkt ook gewoon aan het toestel behalve de aan/uit knop. Ik kan het toestel opstarten door hem via usb aan een laptop aan te sluiten en kan alles functies normaal gebruiken. Het feit dat de aan/uit knop defect is heb ik geprobeerd te verklaren aan T-Mobile. Dit komt namelijk omdat het toestel, al vanaf het begin, meerdere keren per dag de verbinding met het internet verliest. De APN lijst is dan ook leeg en handmatig toevoegen werkt niet. . De enige manier om de connectie te herstellen is het toestel uit en weer aan te zetten. Dit is bekend bij T-Mobile en ik heb hier al twee keer een nieuwe simkaart voor gekregen en heb ook, op hun advies, via Kies de laatste nieuwe formware op het toestel geinstalleerd. Helaas zonder resultaat. Nu heeft de aan/uit het begeven en krijg ik als reactie "waterschade" !!!
Dit is onbegrijpelijk en ik kan niet eens een klacht neerleggen omdat bij het invullen van het contactformulier mijn imei nummer niet wordt geaccepteerd ??
Ik wil ook graag weten welk bedrijf het toestel "bekeken" heeft en tot deze conclusie gekomen is.

50 reacties

Reputatie 6
Welkom op het T-Mobile Forum, @NelSG.
Ik begrijp dat het vervelend is dat er vochtschade aan je Samsung toestel is geconstateerd. Vocht binnen in een toestel is van buitenaf vaak niet te zien en kan soms pas later leiden tot verschillende defecten. Tevens veroorzaakt vocht 'voortschrijdende' schade, wat inhoudt dat een toestel steeds meer defecten zal gaan vertonen; door vocht kan nu de aan/uit-knop defect zijn en over een aantal maanden bijvoorbeeld het display uitvallen.

Je kan de foto's opvragen via de website van Dynafix door het IMEI-nummer en je postcode (met spatie) in te vullen. Onderaan de pagina staan de foto's.

Eventueel kan je een second opinion aanvragen bij een door Samsung erkend reparatiecentrum. Indien bij de second opinion toch geen vochtschade wordt geconstateerd, neemt T Mobile de kosten van de second opinion en de reparatie voor haar rekening. Indien de second opinion leidt tot dezelfde conclusie, dan betaal je zelf de kosten.
Beste Raymond,

Om 11.50 uur heb je in een bericht van “Burry” (   https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/dynafix-vochtschade-iphone-181385/ )  kunnen zien dat Dynafix de vochtschade gewoon verzint.  Je vraagt zelfs om Eline T een bericht te sturen over deze ervaringen.
En nu, bij dit verhaal doe je net of Dynafix en betrouwbaar bedrijf is, en ga je zelf ook allemaal dingen verzinnen waardoor defecten zouden kunnen ontstaan.
Op deze manier worden de moderators wel heel ongeloofwaardig.
Is het zo moeilijk om toe te geven dat de vochtschade verhalen van Dynafix totale onzin zijn.

Of vind je het wel best dat sommige klanten af en toe eens worden opgelicht?
Je zou een stuk geloofwaardiger overkomen als je de werkwijze van dit bedrijf ondubbelzinnig zou afkeuren  i.p.v. met ze mee te praten.
Reputatie 2
En weer een bericht over vochtschade. Succes NelSG, laat die second opinion doen, en verhaal alle kosten daarna op T-Mobile! Ook die van het onderzoek. Het is immers niet jouw keuze om dit tweede onderzoek te doen, je kunt geen andere kant op. Het is jammer dat het verhaal van vochtschade te pas en te onpas aangehaald wordt om ervoor te zorgen dat producten niet onder garantie gerepareerd kunnen worden. Het zou ook fijn zijn, twee jaar na dato uitzending Kassa hierover, dat T-Mobile de zaak eens goed onder de loep neemt en een onderzoek instelt bij het Reparatiecentrum Dynafix waar T-Mobile haar vertrouwen in stelt. 

Laat ons de voortgang hier in ieder geval op dit forum weten!

p.s. ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik ben er (al twee keer) na stevig telefonisch overleg uiteindelijk uitgekomen met T-Mobile omdat ook zij vonden dat in de twee gevallen het reparatiecentrum steken heeft laten vallen en zich er te gemakkelijk onder vandaan heeft laten maken.
Reputatie 5
Hoi NelSG, als je zeker weet dat het geen vochtschade kan zijn doe dan de second opinion die de moderator adviseert. Ik heb wel gelezen dat t-mobile alleen de kosten van een second opinion vergoedt als het andere reparatiebedrijf concludeert dat het defect wel onder de garantie valt (dat kan ik wel begrijpen).

Hoi rhfri, het zou wat zijn als een provider hun ingehuurde reparatiebedrijf gaat afvallen alleen omdat iemand zegt dat de uitkomst niet klopt. Alleen als er een significant aantal van de afgewezen reparaties niet juist blijkt te zijn is het een ander verhaal. Maar dan dumpen ze het reparatiebedrijf echt wel voor een andere.
Reputatie 2
@Minty,

Als je het forum even doorspit zie je de een na de andere klacht over Dynafix.
Ook ik ben verbaasd over dit antwoord van Raymond wat zo totaal anders is dan hij eerder als antwoord gaf.
Dynafix is onbetrouwbaar en dat al zeer lang.
Reputatie 4
Ik heb een vriendin met hetzelfde probleem...

Zij heeft een Iphone 4, welliswaar bij Vodafone, maar die werkt ook met Dynafix. Haar telefoon deed het alleen nog maar wanneer deze op de lader aangesloten was. Opgestuurd naar Dynafix waar haar werd verteld dat ze een software update gemist had, die hebben zij toen gedaan. Prima, kan gebeuren toch? Het euvel was toen, voorlopig, verholpen... 2 Maanden later kwamen dezelfde problemen helaas weer terug en dus wederom opgestuurd naar Dynafix. Zij kreeg toen de mededeling dat de oorzaak vochtschade was en en hier in principe voor verzekerd is. Maar omdat zij ten tijde van de melding zou hebben nagelaten om te zeggen dat het toestel in contact zou zijn geweest met vocht vervalt dus de verzekering op schade door vocht. Maar het toestel is nooit in contact geweest met vocht... Het mooie is dat Dynafix zegt dat dit dan waarschijnlijk door zweet(???) komt.

In principe heeft zij een verzekering tegen vochtschade, maar omdat zij niet op de hoogte was van het vocht en dit daarom ook niet heeft kunnen aangeven, valt dit buiten de verzekering. Als zij dus had verzonnen dat haar telefoon in een bak met water was gevallen was er dus niets aan de hand geweest; hoe krom is dit?!?!

Mijn tip: Als je dus ook maar enige vorm van schade hebt en je verzekering dekt vochtschade, ******* em gewoon eerst in een bak met water. Alleen dan kunnen ze je bij Dynafix conform de verzekering helpen...

Mvg, S. Vreugdenhil
Reputatie 5
Hoi Tara, dat geeft inderdaad de indruk dat het vaak fout gaat maar ik weet geen cijfers of percentages dus kan ik hieruit niet concluderen dat het een structureel probleem zou zijn. Op internet wordt bovendien vaak snel een negatieve ervaring gedeeld, positieve ervaringen kom je niet snel tegen. Dit kan nogal een vertekend beeld geven, vandaar mijn terughoudendheid hierover. 🙂
Op 30 mei 2012 na 12 jaar jaar KPN en Vodafone besloten om via T-Mobile een iphone 4s aan te schaffen.

Ik heb het vermoeden dat een nachtmerrie is begonnen. Na zes weken storing aan de luidsprekers en ingelverd ter reparatie. Het van bericht van T-Mobile: vocht??????????? Dit geloof ik niet, dit kan toch geen service zijn. kan dit in Nederland?

Of ik 285 euro wilde betalen voor een nieuwe.

Ik kan wel janken.......
Ik heb mijn toestel 2 weken geleden ter reparatie aangeboden en afgelopen zaterdag terug gekregen met de de mededeling dat het toestel niet gerepareerd kan worden wegens "waterschade".
Dit was een behoorlijk verrassing, zeker omdat het toestel nooit in aanraking is geweest met water of welke andere vloeibare stof dan ook. Alles werkt ook gewoon aan het toestel behalve de aan/uit knop. Ik kan het toestel opstarten door hem via usb aan een laptop aan te sluiten en kan alles functies normaal gebruiken. Het feit dat de aan/uit knop defect is heb ik geprobeerd te verklaren aan T-Mobile. Dit komt namelijk omdat het toestel, al vanaf het begin, meerdere keren per dag de verbinding met het internet verliest. De APN lijst is dan ook leeg en handmatig toevoegen werkt niet. . De enige manier om de connectie te herstellen is het toestel uit en weer aan te zetten. Dit is bekend bij T-Mobile en ik heb hier al twee keer een nieuwe simkaart voor gekregen en heb ook, op hun advies, via Kies de laatste nieuwe formware op het toestel geinstalleerd. Helaas zonder resultaat. Nu heeft de aan/uit het begeven en krijg ik als reactie "waterschade" !!!
Dit is onbegrijpelijk en ik kan niet eens een klacht neerleggen omdat bij het invullen van het contactformulier mijn imei nummer niet wordt geaccepteerd ??
Ik wil ook graag weten welk bedrijf het toestel "bekeken" heeft en tot deze conclusie gekomen is.

Ik ben ondertussen bezig om een second opinion krijgen. Ik zal jullie op de hoogte houden
Reputatie 4
@NelSG Héél graag!
Reputatie 5
Ik ben ook benieuwd! Ik hoop dat de second opinion niet te lang duurt. 🙂
Heb zojuist het toestel weer opgehaald bij GSM Eindhoven. Ze hebben GEEN waterschade kunnen constateren. Er was wel een indicator iets roze gekleurt maar die zat bij de ingang van de hoofdtelefoon dus die is altijd wat meer vatbaar voor verkleuringen. Ze hebben de aan/uit schakelaar vervangen (waarvan ik tegen T-Mobile al gezegd had dat dit het probleem was) en nu werkt alles weer prima. Kosten 60 euro. Dit had normaal dus GARANTIE moeten zijn T-Mobile !!!!
Hierbij wil ik nog even benadrukken dat volgens Dynafix het toestel zoveel vochtschade had dat het goedkoper zou zijn om een nieuw toestel te kopen.
Pure oplichterij !!
Schaam jullie Dynafix !!!
Weet iemand hoe ik T-Mobile voor de gemaakte kosten aansprakelijk kan stellen ?
Ik ben heel benieuwd naar het antwoord van een moderator. Er zijn namelijk nog heel veel (ex) klanten die graag hun onnodig gemaakte kosten terug willen hebben. Ook hoop ik dat de moderators stoppen met de praktijken van Dynafix goed te praten en de klachten die klanten hebben over Dynafix eens serieus nemen!
Welkom op het T-Mobile Forum, @https://"https://forum.t-mobile.nl/members/nelsg-263629/".
Ik begrijp dat het vervelend is dat er vochtschade aan je Samsung toestel is geconstateerd. Vocht binnen in een toestel is van buitenaf vaak niet te zien en kan soms pas later leiden tot verschillende defecten. Tevens veroorzaakt vocht 'voortschrijdende' schade, wat inhoudt dat een toestel steeds meer defecten zal gaan vertonen; door vocht kan nu de aan/uit-knop defect zijn en over een aantal maanden bijvoorbeeld het display uitvallen.

Je kan de foto's opvragen via de website van https://"http://www6.dynafix.com/ascima/forms/frm_gsmrepairorder_tracestatus.aspx" door het IMEI-nummer en je postcode (met spatie) in te vullen. Onderaan de pagina staan de foto's.

Eventueel kan je een second opinion aanvragen bij een door Samsung erkend reparatiecentrum. Indien bij de second opinion toch geen vochtschade wordt geconstateerd, neemt T Mobile de kosten van de second opinion en de reparatie voor haar rekening. Indien de second opinion leidt tot dezelfde conclusie, dan betaal je zelf de kosten.

Beste Raymond,

Kan je aub reageren op mijn laatste updates
Reputatie 5
Op hoeveel plaatsen is de vochtschade eigenlijk geconstateerd?
Ik kan de foto's hier niet zien in de post. Maar ben er best benieuwd naar.
Kun je ze uploaden?
Zal proberen foto's te uploaden
Reputatie 5
Er zijn 4 indicatoren, dus ik hoop dat ze die allemaal gefotografeerd hebben.

Er is maar één indicator gefotografeerd, die bij de hoofdtelefoon ingang. Kan ik een foto uploaden vanuit mijn pc of moet doet via een webiste (url)?
Reputatie 5

Er is maar één indicator gefotografeerd, die bij de hoofdtelefoon ingang. Kan ik een foto uploaden vanuit mijn pc of moet doet via een webiste (url)?

Er is maar ÉÉN indicator gefotografeerd? Wat een FAIL van Dynafix.
Dit mag T-Mobile zich wel aantrekken! 
De 4 en 4S hebben 4 indicatoren. Om de laatste 2 te zien MOET je de telefoon openmaken.

Beste NelSG, uploaden doe je via de browser. Linksonder het venster waarin je je reactie schrijft, zie je geavanceerd staan. Daar kun je uploaden.

Er is maar ÉÉN indicator gefotografeerd? Wat een FAIL van Dynafix.
Dit mag T-Mobile zich wel aantrekken!
De 4 en 4S hebben 4 indicatoren. Om de laatste 2 te zien MOET je de telefoon openmaken.

Beste NelSG, uploaden doe je via de browser. Linksonder het venster waarin je je reactie schrijft, zie je geavanceerd staan. Daar kun je uploaden.

Zie foto's. Er is 1 foto die lijkt gemaakt te zijn van de aan/uit schakelaar. Het lijk of hier was aanslag te zien is maar GSM Eindhoven hebben mij de telefoon van binnen laten zien en er was geen enkel indicatie van vocht behalve die ene indicator bij de ingang van de hoofdtelefoon. Zoals gezegd de schakelaar was vervangen en het toestel doet het weer perfect.
Het stellen van (totaal niet te bewijzen dan wel te weerleggen) "vochtschade" is tegenwoordig het wondermiddel van telecombedrijven om onder hun garantie- en reparatieverplichtingen uit te komen. Ze verdienen blijkbaar nog steeds niet genoeg aan ons. Best wel triest en schandelijk.

Dit probleem van het verlies van de internetconnectie had ik ook. En ik heb ook al twee keer een nieuwe simkaart gekregen. Maar nog steeds hetzelfde probleem. En niemand bij T-Mobile schijnt me te kunnen helpen. Omdat ik het zo zat was heb ik mijn Galaxy SII maar weg gedaan en een nieuwe iPhone gekocht. Maar wat denk je? Exact HETZELFDE probleem. Dit betekent dat er dus iets mis is met mijn account en niet met mijn telefoon. Want twee totaal verschillende telefoons met exact hetzelfde euvel is iets te veel toeval voor mij.
Reputatie 5
@NelSG
Even een aanvulling mijnerzijds... ik had niet goed gelezen en daardoor niet gezien dat het een samsung betreft.
Ik ging uit van een iPhone 4. Vandaar mijn roep om 4 indicatoren.
Ik heb jouw foto's nu gezien. Het is inderdaad marginaal.
Vocht/condens is iets waar alle apparatuur mee te maken heeft en wanneer de overgangen tussen warm/koud & vochtig-/minder vochtig weer, niet te groot zijn, kunnen ze daar prima tegen.

Je hebt een second opinion gevraagd en dat bedrijf heeft het defecte onderdeel vervangen. 

Ik zou je bevindingen in een privebericht verzenden aan een moderator. Raymond in dit geval.
Dus het e.e.a. scannen zoals het 2nd opinion rapport en wat je verder nog hebt.
Een begeleidend briefje erbij (ook even scannen) waarin je de gemaakte kosten opsomt.
Reputatie 2
Ik heb zelf geen ervaringen met reparatiebedrijven maar hoor wel in mijn omgeving van diverse mensen dat die bedrijven schermen met de uitspraak waterschade terwijl die niet aan de orde is.

Nel SG ik zou toch de reparatierekening overleggen bij T-mobile en in principe kunnen ze niet de kosten van vergoeding weigeren omdat er geen waterschade is gevonden en alleen de aan/uit knop zoals jij al aangaf vervangen is..

De argumentatie waterschade van diverse bedrijven brengt meer geld in het laatje i.p.v. onder garantie repareren ze moeten zich eens realiseren dat ze toch betaald krijgen voor het werk wat ze doen en dat moet uiteraard op een eerlijke basis gebeuren.

Wens je succes met de kostenvergoeding.

Groet Tiger
Reputatie 5
Het stellen van (totaal niet te bewijzen dan wel te weerleggen) "vochtschade" is tegenwoordig het wondermiddel van telecombedrijven om onder hun garantie- en reparatieverplichtingen uit te komen. Ze verdienen blijkbaar nog steeds niet genoeg aan ons. Best wel triest en schandelijk.

Dit probleem van het verlies van de internetconnectie had ik ook. En ik heb ook al twee keer een nieuwe simkaart gekregen. Maar nog steeds hetzelfde probleem. En niemand bij T-Mobile schijnt me te kunnen helpen. Omdat ik het zo zat was heb ik mijn Galaxy SII maar weg gedaan en een nieuwe iPhone gekocht. Maar wat denk je? Exact HETZELFDE probleem. Dit betekent dat er dus iets mis is met mijn account en niet met mijn telefoon. Want twee totaal verschillende telefoons met exact hetzelfde euvel is iets te veel toeval voor mij.

Beste fsevriens,
Jouw probleem is niet vocht gerelateerd, dat lijkt me duidelijk. Natuurlijk mag je hier in dit topic reageren, daar is het voor bedoeld. Echter wil je inhoudelijk verder op je slechte internet, dan is het wellicht handig om dan aan te sluiten in een al bestaand topic of om zelf een nieuw topic te starten.
Je aansluiten bij een al bestaand topic, dat veel wordt bezocht en daarmee ook gelezen/gevolgd door een moderator, geeft je de meeste kans op snelle antwoorden/vervolgvragen.

Vermeldt daarbij of/wanneer je een netwerkklacht hebt ingediend via de site; welke hardware gerelateerde acties je hebt uitgevoerd om deze uit te sluiten; of je de klacht overal ervaart of alleen op bepaalde postcodes

Reageer