"Waterschade"........??????

Toon eerste reactie

50 reacties

Reputatie 2
Schrijf naar rader en kassa en leg dit probleem bij hun neer ,vaak gaan ze er dan achterheen sucses
Reputatie 5

Schrijf naar rader en kassa en leg dit probleem bij hun neer ,vaak gaan ze er dan achterheen sucses

Het is normaal dat je eerst zelf jouw leverancier de gelegenheid biedt om dit op te lossen.
NelSG heeft dat nog niet gedaan, dus lijkt me raadzaam dat ze eerst die weg bewandelt.
@Edro

@NelSG
Ik zou je bevindingen in een privebericht verzenden aan een moderator. Raymond in dit geval.
Dus het e.e.a. scannen zoals het 2nd opinion rapport en wat je verder nog hebt.
Een begeleidend briefje erbij (ook even scannen) waarin je de gemaakte kosten opsomt.

Dat zou ik wel willen maar Raymond accepteerd geen prive berichten schijnbaar .....
ik heb een zelfde ervaring met deze nieuwe ' service ' van tmobile
het betreft hier alleen een toestel van Sony en een defect dat zich binnen 2 maanden voordeed. het aan \uit knopje probleem is wel hetzelfde.
repaaratie centrum zei waterschade en daarna in de winkel werd ik behandeld alsof ik een klein kind was. na een uitgebreide klachtenbrief nu nog steeds geen respons. volgende keer als een apparaat naar een reparatiecentrum gaat eerst fotos maken van de externe indicator want ik weet zeker dat hij nog wit was toen ik hem bracht en nu is die roze en heeft de balie medewerker opeens meer technisch verstand dan de fabrikant.

Als je hierna kennis neemt van garantie en reparatie voorwaarden en erachter komt dat je eigenlijk keihard genaaid word door mensen die gewoon te lui zijn om een goede  service te geven ben ik helemaal klaar met deze provider. 
End dat terwijl ik vorig jaar nog een repartie heb laten uit voeren aan een oud toestel van mij waar nog garantie op zat.heel erg goed ging en zonder problemen met een hele goede service en vriendelijke baliemedewerkers

Zelf een lange tijd met kleine techniek gewerkt en heb ook alle tools en de reparatie nu maar zelf uitgevoerd en koste mijn 10 minuten tijd en 0 euro. zit nu alleen met een toestel dat geen garantie sticker heeft en indicatoren die erop wijzen dat er val-stoot- of waterschade is dus als nu iets serieus gebeurt heb ik niks om te bewijzen. 
jammer alleen dat ik een abo heb van 2 jaar maar zodra de mogelijkheid er is ben ik weg bij tmobile. Na 10 jaar hun diensten te hebben gebruikt, had ik wel iets meer effort verwacht van hun kant.
 @ nelsg rechtsbijstand verzekering nemen en je verhaal doen 
Reputatie 7
@NelSG,

Moderators zijn idd niet gediend van ongevraagde privé berichten. Je kan het beste je vraag in een betreffende topic stellen of 'n topic aanmaken.
Een brief naar de klantenservice van t-mobile is ook een mogelijkheid als het allemaal te lang duurt. Stuur deze brief aangetekend met handtekening
retour, en maak voor jezelf copie's van je verzonden brief.

@hein81,
Nu ff snel een rechtsbijstand afsluiten en dan deze zaak door je verzekering laten opknappen gaat helaas niet lukken. Je hebt een minimale wachttijd
van 3 maanden voordat ze je helpen. Uitgezonderd voor verkeer, hier kan elke dag iets in gebeuren. Het mag dan ook geen oude zaak zijn, een gebeurtenis
voordat je verzekering afgesloten is.

Bij de geschillencommissie kun je ook terecht, hier moet je een bepaald bedrag van tevoren betalen en dan gaan ze aan de slag als je klacht
enige kans heeft en dat deze redelijk is.

@NelSG,

Moderators zijn idd niet gediend van ongevraagde privé berichten. Je kan het beste je vraag in een betreffende topic stellen of 'n topic aanmaken.
Een brief naar de klantenservice van t-mobile is ook een mogelijkheid als het allemaal te lang duurt. Stuur deze brief aangetekend met handtekening
retour, en maak voor jezelf copie's van je verzonden brief.

@hein81,
Nu ff snel een rechtsbijstand afsluiten en dan deze zaak door je verzekering laten opknappen gaat helaas niet lukken. Je hebt een minimale wachttijd
van 3 maanden voordat ze je helpen. Uitgezonderd voor verkeer, hier kan elke dag iets in gebeuren. Het mag dan ook geen oude zaak zijn, een gebeurtenis
voordat je verzekering afgesloten is.

Bij de geschillencommissie kun je ook terecht, hier moet je een bepaald bedrag van tevoren betalen en dan gaan ze aan de slag als je klacht
enige kans heeft en dat deze redelijk is.

Beste eviltwin69,

Het is wel typisch dat moderator Raymond wel wil reageren voordat het toestel voor een second opinion werd behandeld maar nu dat de uitkomst in strijd is met die van Dynafix ineens totale radiostilte heerst.
Ik heb een klacht bij T-Mobile neergelegd maar ook daar heerst dezelfde radiostilte. Gelukkig heb ik al jaren een rechtsbijstandsverzkering die me al vaker goed heeft geholpen. Als ik niet binnen zeer korte tijd alsnog een reactie krijg van T-Mobile zal ik daar zeker gebruik van maken. Het programma van Kassa heeft me alleen nog maar meer gemotiveerd, zeker de arrogantie van Dynafix in deze uitzending richting consument zal een consument alleen nog maar meer motiveren.
Reputatie 2
dit probleem met dynafix loopt al jaren, ik heb geloof ik voor 3 jaar terug mijn samsung die welgeteld 1 maand in mijn bezit was ook laten opsturen daar deze niet meer aan wilde en als deze aan was dan ging deze plots uit, conclusie vochtschade? foto,s opgevraagd en kreeg deze dan ook maar helass met een fout, code printplaat was anders dan van mijn telefoon ( hoe dom) t mobile gaf alleen maar aan dat ik een second opinium kon laten doen op mijn eigen kosten( werd niet gesproken over teruggave van deze kosten als de telefoon geen waterschade had) hierop ben ik met mijn foon naar kpn gegaan en die hebben deze uitelkaar gehaald en bekeken bleek dat er een braampje op de printplaat lag deze is verwijderd en foon deed het weer zoals het hoort.
t mobile heeft hierop nooit een antwoord of escuses voor gegeven en dit zegt dus al genoeg
Ik zal jullie, bij deze ,de correspondentie laten zien tussen T-Mobile en mij. Uit de laatste reactie blijkt dat T-Mobile niets meer gaat doen om de reparatiekosten te vergoeden. Ik heb volgens hun niet de juiste procedure gevolgd voor de second opinion. Wat ik wel ga aanvechten is het feit dat ze in de eerste email aan mij vertellen dat de reparatiekosten hoger zijn dan de waarde van het toestel. Dat is pure misleiding om een consument te pushen bij hun een nieuw toestel aan te schaffen. Dit is ook in strijd met hun eigen voorwaarden waarin ze zeggen:
"Indien het defect niet onder de toestelgarantie valt, ontvangt u een prijsopgave. Indien u de prijsopgave niet accepteert of als
blijkt dat de reparatiekosten de gangbare (dag)waarde van het toestel overschrijden, dan ontvangt u het toestel ongerepareerd
terug. U betaalt geen onderzoeks- en verzendkosten."

Ik ga dit met de rechtsbijstand verzekering bespreken om te kijken wat de mogelijkheden zijn:

Reactie via e-mail(Erik) - 03/10/2012 08:37

Geachte mevrouw .........,

Vriendelijk bedankt voor uw e-mailbericht. Ik geef hierop graag de
volgende reactie.

Naar aanleiding van uw e-mailbericht betreur ik het erg dat u een slecht
gevoel heeft overgehouden aan de door u omschreven reparatie procedure bij
T-Mobile. Het spijt me dat dit gevoel bij u leeft, echter kan ik u in
reactie op uw e-mailbericht, geen andere alternatieven bieden dan eerder
omschreven door mijn collega. Excuses voor uw ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Erik

T-Mobile Klantenservice BV

Geachte klantenservice,

Ik zou graag willen dat T-Mobile zijn verantwoordelijk hierin neemt en
zich niet verbergt achter Dynafix dat zelfs het lef had in het programma
Kassa van afgelopen week de uitslag van een totaal onafhankelijk bureau in
twijfel te trekken. Dit bureau had in opdracht van Kassa een aantal
telefoons nagekeken die met dezelfde (vochtschade) als onherstelbaar werden
bestempeld. U kan zich voorstellen hoe ze de vloer met een eenvoudige
consumenten als ik zullen aanvegen als ze op tv al dit soort uitspraken
doen. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in Dynafix en zal iedereen ook
aanraden om hun telefoon te laten fotograferen door een erkend
reparatiebedrijf VOORDAT het wordt verstuurd naar Dynafix.
Zelf als hier al sprake was geweest van een defect veroorzaakt door
waterschade wat NIET het geval is wordt de consument misleid door te
zeggen dat het toestel onherstelbaar beschadigd en zo een goedgelovige
klant een nieuw toestel te laten kopen. En dat terwijl ondertussen voor
een klein bedrag het bestaande toestel gerepareerd kan worden. Ik begrijp
uit uw reactie dat T-Mobile mij op geen enkele, acceptabele manier,
tegemoet wil komen en zal mij verder laten informeren wat voor juridische
stappen mogelijk zijn via mijn rechtsbijstand verzekering.

*********************************************************************************
Geachte mevrouw ........,

Vriendelijk bedankt voor uw e-mailbericht. Ik geef hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat de foto's al bekend waren bij u en u wilt de kosten vergoed krijgen door T-Mobile. Helaas kan ik het
"forumbericht" niet ophalen. De informatie haal ik uit contactgegevens en de reparatie via Dynafix.

In uw e-mailbericht geeft u aan dat uw toestel inmiddels is gerepareerd bij een ander reparatiebedrijf en u bij T-Mobile
de kosten vergoed wil krijgen.
Graag geef ik u uitleg. Het is uw goed recht om een 2nd opinion uit te laten voeren. Komt het reparatiebedrijf tot een andere
conclusie, zoals met uw toestel, dan had u uw telefoon met het bewijs van het andere reparatiebedrijf weer aan moeten bieden
bij Dynafix. Dan had T-Mobile de kosten voor hun rekening genomen van de 2nd opinion en de reparatie.

Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Monique

*********************************************************************************
Beste klantenservice,

U vindt dat schijnbaar een gepaste reactie maar dit is zeker niet voor mij
het geval. De foto's waren bij mij al bekend en als u echt het forum
bericht had gelezen had u kunnen zien dat diezelfde foto's door mij al
toegevoegd waren. De foto van de indicator is correct. Zoals gezegd zit
deze indicator net onder de aansluiting van de hoofdtelefoon en heeft
helemaal niets te maken met het defect. Deze indicator zal bij de meeste
telefoons verkleurd zijn vanwege de locatie (ingang hoofdtelefoon). GSM
Eindhoven heeft GEEN waterschade kunnen ontdekken en de aan/uit knop
vervangen die defect is geraakt door een bij u al lang bekend probleem. Ik
wil de kosten die gemaakt zijn dan ook graag van T-Mobile vergoed hebben.
Gebeurt dit niet dan zal ik T-Mobile in gebreke stellen en mijn
rechtsbijstand inschakelen.

Mvg

.......

Geachte mevrouw .........

Vriendelijk bedankt voor uw e-mailbericht. Ik geef hierop graag de volgende reactie.

U vraagt een gepaste reactie op uw forumonderwerp. Uit de gegevens blijkt dat een Samsung
met imeinummer .................. in reparatie is geweest bij het reparatiebedrijf Dynafix.
Daar is vochtschade geconstateerd. Via de reparatieafdeling van T-Mobile ontvangt u op het
e-mailadres wat u nu gebruikt, twee foto's van uw toestel waarop de schade voor u ook
duidelijk zichtbaar is.

Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Monique

*************************************************************************************

Geachte klantenservice,

Kan iemand mijn forumonderwerp
(https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/waterschade-181231/index2.html)
bekijken en met een gepaste reactie terugkomen.

Mvg

....

*************************************************************************************

Geachte heer/mevrouw,

Uw toestel is door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Uw telefoon is geinspecteerd door
onze technici. Deze hebben geconstateerd dat het defect buiten de garantie valt omdat
de schade is veroorzaakt door vocht.

De kosten voor het repareren van het defect zijn hoger dan de
aanschafprijs van een nieuw toestel, daarom kunnen wij u niet aanbieden
het toestel te repareren.

Wij hebben uw toestel teruggestuurd naar ........

We adviseren u een nieuwe telefoon aan te schaffen. Kijk op onze website
voor een overzicht van ons huidige aanbod
en voorwaarden. Heeft u een abonnement bij T-Mobile, dan kunt u uw
abonnement bij ons vernieuwen. Ook als u nog niet aan het einde van uw
contractperiode zit, zijn er mogelijkheden om vervroegd te vernieuwen.
Bekijk de informatie over Early
Renewal<https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/17
56/p/198/kw/early%20renewal>
op onze website.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met T-Mobile
Klantenservice. U kunt
niet rechtstreeks reageren op dit e-mailbericht.

T-Mobile
Het blijkt dat de schadebedrag te laag is (minumbelang) om de rechtsbijstand in te schakelen. Misschien dat we met een grotere groep gedupeerden een gezamelijke juridische actie kunnen ondernemen?

Weet iemand hoe ik T-Mobile voor de gemaakte kosten aansprakelijk kan stellen ?

Neem áltijd en voor álle vragen contact op met CONSUWIJZER.NL. Zij geven gratis aan de telefoon juridisch advies
Dat heeft mij al zoveel geld gescheeld!!! Succes
Reputatie 7
@NelSG,

Informeer bij de geschillen commissie, die pakt je zaak meestal wel aan met een betaling van 50 euro.
Als daar ook meerdere klachten liggen met hetzelfde probleem, is het makkelijker omdat er dan waarschijnlijk uitspraken van bestaan. Als je de zaak wint, krijg je je inleg terug!

Ik vindt het een beetje vreemd dat je verzekering niets doet, een nieuw toestel kost toch gauw honderden euro's.
Ik ben ooit 252 euro kwijtgeraakt, en mijn rechtsbijstand wou hier wel op doorgaan. Ze zijn toen niet in aktie gekomen
omdat het voor die tijd al opgelost was en ik mijn nummer en tegoed terug had.
Ik zou zeker mijn verzekering hierop aanspreken, zeker als je verder nooit beroep op je verzekering doet.

Hopelijk krijg je de schade vergoed, ook al is het een "laag" bedrag, voor je gevoel is het altijd teveel zeker als het
toch wel degelijk een probleem was die onder garantie viel.

Hopelijk strijkt t-mobile over haar hart en regelt deze zaak, voor klantenbinding en coulance.

(en dat er eens iets gedaan wordt om meteen vochtschade te schreeuwen)
Reputatie 2
Ik heb zelfde ervaring.niet met  tmobile maar met phoneshop samsung galaxy s!
Vier maanden oud,wordt terug gestuurd met mededelimg vochtschade,total loss,second gedaan,software fout,hij werkt weer als een zonnetje gratis en voor niks!!!!!!!!!!
Wat ik hier maar mee wil zeggen,leg je er neit direct bij neer!:pSucces ermee!

@NelSG,

Informeer bij de geschillen commissie, die pakt je zaak meestal wel aan met een betaling van 50 euro.
Als daar ook meerdere klachten liggen met hetzelfde probleem, is het makkelijker omdat er dan waarschijnlijk uitspraken van bestaan. Als je de zaak wint, krijg je je inleg terug!

Ik vindt het een beetje vreemd dat je verzekering niets doet, een nieuw toestel kost toch gauw honderden euro's.
Ik ben ooit 252 euro kwijtgeraakt, en mijn rechtsbijstand wou hier wel op doorgaan. Ze zijn toen niet in aktie gekomen
omdat het voor die tijd al opgelost was en ik mijn nummer en tegoed terug had.
Ik zou zeker mijn verzekering hierop aanspreken, zeker als je verder nooit beroep op je verzekering doet.

Hopelijk krijg je de schade vergoed, ook al is het een "laag" bedrag, voor je gevoel is het altijd teveel zeker als het
toch wel degelijk een probleem was die onder garantie viel.

Hopelijk strijkt t-mobile over haar hart en regelt deze zaak, voor klantenbinding en coulance.

(en dat er eens iets gedaan wordt om meteen vochtschade te schreeuwen)

Bij de rechtsbijstand verzekering (DAS) hanteren ze een minimum belang van 250 euro. Aangezien de reparatiekosten maar 60 euro bedragen is dat geen optie helaas.Het gaat mij eigenlijk ook niet meer om die 60 euro of zelfs om Dynafix. Zulk arrogant bedrijf zal toch nooit hun fouten erkennen. Ik wil T-Mobile ter verantwoording roepen omdat ze gewoon tegen je zeggen dat reparatie MEER kost dan een nieuw toestel. Hiermee lichten ze de boel gewoon op en pushen ze een nietsvermoedende consument, die niet technisch onderlegd, is om bij hun een nieuw toestel aan te schaffen. Dat vindt ik nog kwalijker dan die oplichtingspraktijken van Dynafix !!
Reputatie 2
en t mobile zwijgt in alle talen want ze weten gewoon dat ze verkeerd zitten en belijd van hun en dynafix is, waterschade geen garantie reperatie kosten hoog een abonnement waar ze nog niet onderuit kunnen is kassa want er moet toch een andere telefoon komen en natuurlijk het liefst bij tmobile
Reputatie 2
Het leuke "geintje" van zogezegede vochtschade heb ik ook meegemaakt met mijn Vivaz Pro. Dit is dan wel is waar gebeurd in Januari 2011, maar ik ben nog steeds behoorlijk boos over hoe deze afhandeling toen gelopen is. Mijn telefoon laadde niet meer op. Ik naar de winkel in Amsterdam gegaan. Volgens de verkoper was de batterij defect . Ik kreeg een nieuwe batterij opgestuurd. Het bleek alleen niet om de batterij te gaan maar om de usb -ingang van het toestel. Ik merkte dat deze geen goed contact maakte en lossig zat. Ik heb het toetsel toen ter reparatie  gebracht. Het toestel werd opgestuurd Naar Dynafix. Na een paar dagen ontving ik een email met der tekst dat mijn toestel kosteloos gerepareerd was. Op het moment dat het toestel dan ook weer terug bij mij  arriveerde schrok ik dan ook nogal van de titel van de brief: Total loss verklaring. Ik schrok hier nogal van eigenlijk. Alle vochindicatoren die zichtbaar waren op zowel batterij als toestel waren nog wit, niet rood of roze zoals bij vocht het geval is. En de usb ingang was notabene afdekbaar door middel van een rubber kapje.

In de brief die bij de total lossverklaring zat, vertelde t-mobile dat ze het erg vervelend voor mij vonden en ik naar de winkel kon komen voor een nieuwe contractaanbieding.  Wat kwam ik even bedrogen uit zeg!
In de winkel legde ik het verhaal uit, waarop de verkoper zei dat er dan waarschnlijk precies een druppel voch in de usb ingang terecht was gekomen. Toen ik vertelde over de contractvernieuwing die t-mobile mij aanbood, werd mij door de verkoper gevraagd:  of niet een van mijn vrienden nog een oud toestel voor mij had of dat ik anders maar een goedkoop prepaidje moest nemen. Dit vond ik niet erg netjes eigenlijk.
Vervolgens bleek de contractvernieuwing in te houden dat het om een zogezegde contractopenbreking ging. Ik moest dus om een ander toestel te kunnen aanschaffen een abonnement aflsuiten voor na mijn huidige contractperiode. kosten: €64.
UIteindelijk een htc gekozen. Na de bijbetaling van dit toestel, zei ik tegen de verkoper dat ik het toch vreemd vond dat een toestel  zo snel kapot gaat. Hij gaf toen toch wel toe dat dit inderdaad raar was en niet hoorde.
Thuis merkte ik dat het waarschijnlijk  aan de oplader van de Vivaz pro heeft gelegen. Deze oplader  geeft namelijk best wat weerstand bij het inpluggen in het toestel. Net of er een braampje aanzit Ik denk dat dit de usb ingang van het toestel gesloopt heeft.  

Ik vind het gewoon belachelijk dat je als consument eigenlijk geen poot hebt om op te staan. En krijg het idee dat bepaalde defecten waterschade toegekend wordt zoadat het t-mobile niets kost.
Vochtschade is vervelend. 
Maar een feit blijf wel, bij vochtschade is het einde oefening voor een mobiel.

Vocht heeft geen kleur, dus je ziet niet welke onderdelen er aangetaast zijn. Daarbij heb je weers omstandigheden en de situatie. Als de mobiel in de wc val en hij komt op de verwarming liggen, ja dan doet hij het nog.Maar voor hoe lang.
En als er vochtschade is ontstaan, dan gaan er onderdelen oxideren. Het ene onderdeel sneller dan de ander.
Dus als men voor reperatie aankomt en het word gerepareerd, kan er na de reparatie nog een ander onderdeel evt oxideren. En blijf je een toestel reperaren.
Vage klachten komen vaak van vochtschade.

De consumnt heeft wel degelijk een poot om op te staan. Alleen je moet wel de wegen kennen. Als er vochtschade word geconstateerd moet men dat kunnen aantonen A) foto vragen of laten aantonen dat het vocht schade betreft. 😎 de bekende stickertjes. Of C) second opinium zie forum voor die procedure.

Wat ook belachelijk is, dat de verzekering een vochtschade als leentoestel geef....
Hallo iedereen,

Ook ik ben de dupe geworden van ''Waterschade'' Onderstaande blog heb ik gemaakt omdat ik niet door T-Mobile serieus wordt genomen:

http://t-mobileervaringen.webnode.nl/

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Hebben jullie nog tips? Of zal ik toch maar Kassa / Radar inschakelen?

Met vriendelijke groet,
Daphne

T-Mobile garantie/service:  Service kennen ze niet, wel stoot en vochtschade

LEEUWARDEN  - 6 november 2012
Wat is klantgerichtheid tegenwoordig? Als je T-Mobile mag geloven, is dit ver te zoeken.
Op 17 oktober was ik op mijn werk toen mijn telefoon plotseling kuren kreeg. Vreemd dacht ik, kan gebeuren, laat ik mijn telefoon maar eens opnieuw opstarten. Nadat de telefoon opnieuw was opgestart kwam deze niet verder dan een grijs scherm. K*T bedacht ik mij. Dat wordt de periode gebruik maken van een leen toestel.

De volgende dag langs de T-Mobile shop in Leeuwarden gegaan en de situatie uitgelegd. Deze beste meneer wist mij te vertellen dat het waarschijnlijk om een software probleem ging en dat de telefoon opgestuurd moest worden. Prima, twee weken mijn telefoon kwijt, daar kan ik mee leven.

Toen ik op 2 november de brievenbus ging legen, trof ik een klein pakketje aan van T-Mobile. Stom verbaasd maakte ik deze open (Waarom wordt de telefoon via brievenpost verstuurd? Laat het op z'n minst via de pakketservice van PostNL versturen) Afijn, hij was er. Dolgelukkig maakte ik het pakketje open met als gedachte een gerepareerde telefoon terug te zien. Niets bleek minder waar.  Ik trof een ongerepareerde telefoon aan met de volgende brief:

http://files.t-mobileervaringen.webnode.nl/200000000-427e2449e3/brief.png

Huh ? What? Wat is dan precies het probleem? Waarom kan de telefoon niet gerepareerd worden? Een telefoon van 6 maanden oud valt toch gewoon binnen de (wettelijke) garantie? Zo niet, laat dan op z’n minst weten wat het probleem is.

De volgende dag contact opgenomen met T-Mobile klantenservice om te kijken of zij wel klantgerichte instelling hebben en mijn langdurig probleem kunnen oplossen.  De vriendelijke mevrouw aan de telefoon wist mij te vertellen dat T-Mobile het probleem niet kon achterhalen en dat de brief nooit verstuurd had mogen worden. Ik moest echter wel eerst de onderzoekskosten van €45,30 zelf betalen zodat het vervolgens teruggestort kon worden op mijn rekening.  U kunt wellicht begrijpen dat ik hier verder niet op in ben gegaan. Door een fout van T-Mobile moet ik eerst zelf de onderzoekskosten betalen? Grappig zeg……

Goed, ik ben nog steeds niet geholpen dus de volgende ochtend maar eens naar de T-Mobile shop gegaan en gevraagd of zij met een passende oplossing  kunnen bieden. Niets bleek minder waar. De beste Shop medewerker (en dan heb ik het nog niet eens over de geïrriteerde manier waarop de meneer in de t-mobileshop tegen mij sprak) wist mij te vertellen dat ik maar contact op moest nemen met Sony aangezien  T-Mobile hier niet verantwoordelijk voor is. Eh.. Beste medewerker van de T-Mobile shop: Ik heb een contract met jullie afgesloten en niet met Sony. Ook al heb ik een tros bananen bij jullie gekocht en die gaan kapot, dan dien ik ook geen contact op te nemen met Chiquita. Wettelijk gezien is T-Mobile verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie. Echter kon dit er niet in bij de beste man. Deze zelfde (geirriteerde) medewerker gaf ook aan dat het probleem was veroorzaakt door stootschade. Whaaaaaat? Gaat T-Mobile zo met hun klanten om? Het is wel erg makkelijk om dit ineens op stootschade te gooien.  Ik moest maar met Sony bellen en aangeven wat zij konden doen. Hij zou nog wel mijn probleem bij ‘’Aftersales’’ neerleggen om te kijken of zij nog iets voor mij kunnen betekenen. (Uiteraard heb ik hier ook nog geen reactie van vernomen)

Mijn laatste redmiddel was T-Mobile Webcare. Van Webcare heb ik altijd gehoord dat ze meer kunnen doen dan de klantenservice van T-Mobile.  Het Webcare team van UPC is al eens in de prijzen gevallen voor kun klantvriendelijkheid en oplossingsgerichtheid.  Mijn vertrouwen was door het contact met T-Mobile wel weg, maar wie niet waagt wie niet wint.

Ik heb een reactie geplaats op de Facebook pagina van T-mobile. Al snel kreeg ik het volgende bericht binnen:

Hoi Daphne, vervelend dat je zo te woord bent gestaan, excuses hiervoor. Kun je recht bovenaan T-Mobile Plein een privébericht sturen met daarin je 06-nummer, adres en geboortedatum? Dan ga ik kijken of ik een passende oplossing voor je heb.

Goed. Mijn gegevens doorgegeven. Kort daarna kreeg ik het volgende bericht binnen:

Hoi Daphne,

Ik zie dat je vandaag ook belt teruggebeld door een collega. Kun je mij aangeven of je hiermee al geholpen bent of dat je verder nog vragen hebt? Ik hoor het graag. :)

Waarop ik antwoorde:

Beste xxx,

Hij heeft aangegeven dat hij het bij het aftersales team neer heeft gelegd en dat ik daar op moet wachten, het bekende kastje/ muur verhaal. Voor mij blijft het allemaal nog steeds 1 groot raadsel en een opvolging van toevalligheden waardoor het voor T-Mobile wel erg voordelig is om het maar op val/stootschade te gooien. In de brief stond hierover niks vermeld en naar mijn idee gaf de dame aan de telefoon ook aan dat dit niet het geval kon zijn, want dan had het in de brief moeten staan. En al was het wel zo, dan wil ik meer bewijs dan een paar foto's. In een situatie als deze raak je als klant verstrikt in een organisatie waardoor je nooit gelijk zult krijgen.

Dus ik hoop dan ook dat jij mij wel een oplossing kunt aandragen.

Groet,
Daphne

Goedemorgen Daphne,

Ik zie dat er foto's voor je zijn opgevraagd bij het reparatiecentrum en deze zo snel mogelijk naar jou worden verzonden. Kun je mij aangeven of je ze inmiddels al hebt ontvangen?

Zodra er bij het reparatiecentrum vochtschade wordt geconstateerd in het toestel die niet binnen de garantie valt kan ik alleen aangeven dat deze informatie juist is. Indien je het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek kun je het toestel voor een second opinion aanbieden bij een willekeurig erkend reparatiecentrum. Voorbeelden van erkende reparatiebedrijven zijn Solid Vision, Teleplan en Dynafix. Als uit de second opinion blijkt dat de vastgestelde schade niet aanwezig is zal het toestel alsnog op de kosten van T-Mobile gerepareerd worden.

Groetjes,
xxx

Vochtschade?????? Ik snap er werkelijk niks meer van.  Vochtschade is een veelvoorkomende probleem blijkbaar. En waarom zal ik een Second Opinion aanvragen als ik de onderstaande ervaringen mag geloven over Dynafix:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=98&t=75400

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1471274/1

Het is werkelijk onbegrijpelijk dat een bedrijf als T-mobile het op vochtschade zet. Ik heb de telefoon nog nooit in de WC laten donderen of waardoor dit veroorzaakt kan worden. Zoals iedereen in de topics kan lezen wordt de consument behoorlijk genaaid door deze ‘’Vochtschade problemen’’

Al met al ben ik nog geen steek verder gekomen. Het ziet er naar uit dat ik dit hogerop moet gaan zoeken om mijn gelijk te krijgen. Dit kost naar mijn idee alleen maar meer tijd, geld en energie voor T-Mobile en mij, dan de telefoon gewoon te vervangen of te laten repareren op kosten van T-Mobile.

Lees meer: http://t-mobileervaringen.webnode.nl/
Creëer gratis uw eigen website: http://www.webnode.nl
Hoi Daphne,

Erg vervelend. 

Een paar tips voor je website :

Allereerst zou ik er voor zorgen dat je foto van jezelf erop zet. Dit zorg in de meeste gevallen voor meer bezoekers.(afhankelijk van foto en persoon)
Dan de tekst, niet zo lang maken.
Maak korte hoofstukjes.

Vage klachten is vaak software of inderdaad vochtschade.
Concentreer je op probeem en niet bijzaken. Het is vochtschade. Kan er reperatiebon of en foto aangetoond worden dat er vochtschade is? En als er geen foto is, dan wel aangeven welke plek?

Als je dat heb, vraag een second opinion aan.

Dat is prio 1.
Dan kan je stappen ondernemen. 
Hallo Meeuw,

Ik heb het blog erop gezet zodat ik voor mijzelf kan bijhouden hoe de zaken verlopen. De manier waarop T-Mobile mij te woord heeft gestaan zorgt voor veel ergenissen. Ik heb nog geen foto's ontvangen. In de winkel werd aangegeven dat het met stootschade te maken had. De Webcare medewerker gaf aan dat het vochtschade was. Je snapt natuurlijk dat het behoorlijk ongeloofwaardig overkomt.

Het is inmiddels zo erg dat ik er geen tijd en energie meer wil insteken.
Reputatie 2
 Hier ook een berichtje over zogenaamd waterschade. Samsung galaxy II opgestuurd en terug gekregen met sticker waterschade. Vandaag in een kwartiertje gerepareerd. Nieuw scherm erop en alles functioneert. Kost mij 150 euro, maar inmiddels had mijn zoon al een nieuwe simlock vrije telefoon gekocht (je zit toch aan dat abonnement vast.) Wie gaat dat vergoeden??? Ben je ook trouw klant. Schandalig!!!!
@daphne, das jammer want tegenstrijdige berichten is inderdaad onbetrouwbaar. En zonder reparatiebon. 
Als het stoot schade is dan moet dat toch echt te zien zijn 🙂. Maar het blijf een vaag verhaal.
Je ziet ook dat de t-mobile op forum minder aanwezig gaat zijn als er te veel negativiteit op forum komt. Ze hopen dat het over waai 😉?

@browe, hij kan het nu doen, maar als het echt vochtschade is(als ), dan zal je over paar maanden toch echt een probleem hebben ben ik bang 🙂.
Reputatie 2
[De vochtindicatoren waren niet verkleurd, heb ik met eigen ogen gezien.
Ja maar dat zeg niet alles. Mobiel is 30x zo groot als de stickertjes qua oppervervlakte.
tsja...ik heb wel degelijk vochtschade...mijn is dus daadwerkelijk in de wcpot gevallen....en als ik de berichten zo lees kan ik het op mn buik schrijven dat er dus ook maar iets aan gedaan wordt!?is mijn vraag wel...wat dan?????want je abonnement loopt dus wèl gewoon door.....hoe krijg ik dan een ander toestel??waar???hoe moet je om zetten??of is dat dan niet nodig??k wordt er een beetje nerveus van...en let op..dan moet je klantenservice bellen met je mobiel..die t niet doet..anders herkent ie je nummer niet...heeeel fijn.....:mad:

Reageer