Beantwoord

Wil geen Swap toestel accepteren.

• 4 februari 2017
  • 3 reacties
  • 260 Bekeken

In oktober 2016 mijn nieuwe iPhone7 ontvangen.
Vanaf dag 1 kreeg ik soms van mensen die ik belde te horen dat ze mij slecht konden verstaan, alsof ik onder water zat zei men. Uiteraard klaagde niet iedereen hierover dus ging ervan uit dat het aan de verbinding lag.
Naarmate de tijd vorderde bleef ik deze klachten houden maar had zelf ook wel eens gevraagd hoe ik te verstaan was en vaak was er ook geen probleem. Het bellen via whatsapp , messenger etc werkte prima en ook voicerecoeidng werkte perfect dus ging ervan uit dat de microfoon in orde was.
Uiteindelijk toch geconstateerd dat mijn telefoon op dit punt defect was. In januari door de Appleshop een reset laten uitvoeren van de software, hielp niets. Dus in februari aangeboden voor reparatie bij Tmobile want daar ben ik tenslotte al jaaaren vaste klant en gevraagd om ruiling van het toestel voor een nieuwe, kon niet moest worden gerepareerd. Akkoord hiermee gegaan. Zou 2 weken duren, na een paar dagen zag ik dat de benidigde onderdelen niet op voorraad waren en besteld waren. Op dag 13 van de reapratie zie ik dat men besluit het toestel toch om te ruilen voor een Swap toestel. Heb dus al13 dagen voor de kat z'n je weet wel zitten wachten, echter staat erbij dat er ook geen swap toestel op voorraad is, dus weer wachten. 3 uur later is de website voor het volgen van de reparatiestatus ineens niet meer bereikbaar voor de rest van de dag en de nacht. Intussen heb ik jullie helpdesk gebeld om te vragen wat een Swap tst precies inhoudt, ik hoor daar waar ik al,bang voor was, dit is dus een gebruikt tst. Heb direct aangegeven dat ik hiermee niet akkoord ga en uitsluitend mijn eigen tst gerepareerd of een nieuwe wil accepteren. De dame adviseerde mij een klecht in te dienen, wat volgens haar ook weer 14 dagen duurt. Toch maar mijn klacht ingediend want wat kun je anders.
Ik ben hier niet een beetje boos over, want intussen krijg ik op dag 15 het bericht dat LETOP "MIJN toestel" is teruggestuurd naar de tmobile shop en dat er een schrijven bij zit wat er aan MIJN toestel is gerepareerd.
Ik dus blij verrast naar de shop om MIJN toestel op te halen.
Kom ik daar, verteld de verkoper mij dat het wel degelijk een Swap tst is want het heeft een ander IMei nummer. Ik heb het tst daarom niet geaccepteerd en moest maar op de uitslag van mijn klacht wachten.
Ik vind het totaal niet acceptabel dat ik met een 4 maanden jong tst, wat notabene direct al niet goed gewerkt blijkt te hebben nu afgescheept ga worden met een gebruikt tst van een ander. En kom niet aan met het zijn prima toestellen etc. want mijn eigen tst wordt ook gerepareerd om die later als Swap tst uit te geven aan iemand anders.
En dan heb ik het nog maar niet over het gegeven dat ik door dit alles minimaal 4 weken zonder telefoon zit.
Ik denk dat Kassa hier graag een koude douche voor uitdeelt
Ben benieuwd naar jullie reactie op dit lange verhaal 😠
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 4 februari 2017, 22:00

Een "reactie van T-Mobile" ga je niet (echt) krijgen, niet een officiële etc...

Het zijn hier klanten en moderators, geen woordvoerders of andere gemachtigden die een 'reactie' kunnen geven die je ook maar iets garandeert. Moderators kunnen enkel doorgeven wat je al gedaan hebt, een klacht over de kwestie of melding van de status. Er zijn wel enkele threads waar dit soort discussies eerder zijn langsgekomen, maar algemene resultaat is heel simpel:
- snel een vervanging betekent swap / refurbished toestel
- je recht halen betekent weken tot maanden discussiëren met Apple (evt. via T-Mobile)

Je hebt in principe recht op een nieuw / deugdelijk toestel, ook na zoveel maanden (al verlies je bij mij persoonlijk wat krediet om zo traag te acteren) naar NL kooprecht, maar recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen.

En, zolang Apple niet hard genoeg en vaak genoeg gewoon moet uitleveren, naar wetgeving, zit de vertraging simpel in het feit dat zowel jij als T-Mobile eerst door een muur heen moet van Apple eigenwijsheid (tenslotte, hoezo EU of NL wetgeving betreffende garantie, we doen gewoon eerst 1 jaar en kijken dan wel wie er klaagt).

Ik gun je gewoon een goede oplossing, maar naar 'wetgeving' gaat met Apple echt langer duren. Als je een advocaat kent / rechtsbijstand etc. zou ik die inschakelen, anders Juridisch Loket het verhaal voorleggen om ondersteuning te krijgen. Zonder de correcte taal gaat het anders vrij traag lopen...
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +13
Beste Grider dit is een klant helpt klant forum en als je al een klacht gedaan heb kan je het beste dat resultaat afwachten.
Het heeft weinig nut om de klacht op meerdere plaatsen aan te geven aangezien ze nog bezig zijn met de klacht.

Wat ik mij wel afvraag als je bij een Apple store bent geweest waarom heb je hem daar niet laten repareren?
Het eerste jaar kan je namelijk eventueel direct terecht in de Apple stores in Den Haag Amsterdam en Haarlem.
Ik heb dit hier gepost omdat ik ergens in een andere post wel degelijk een reactie van TMobile meen te hebben gezien vandaar. Die Applestore was eigenlijk een Amac Apple Premium Reseller in mijn woonplaats, maar wel op advies van Apple.
Een "reactie van T-Mobile" ga je niet (echt) krijgen, niet een officiële etc...

Het zijn hier klanten en moderators, geen woordvoerders of andere gemachtigden die een 'reactie' kunnen geven die je ook maar iets garandeert. Moderators kunnen enkel doorgeven wat je al gedaan hebt, een klacht over de kwestie of melding van de status. Er zijn wel enkele threads waar dit soort discussies eerder zijn langsgekomen, maar algemene resultaat is heel simpel:
- snel een vervanging betekent swap / refurbished toestel
- je recht halen betekent weken tot maanden discussiëren met Apple (evt. via T-Mobile)

Je hebt in principe recht op een nieuw / deugdelijk toestel, ook na zoveel maanden (al verlies je bij mij persoonlijk wat krediet om zo traag te acteren) naar NL kooprecht, maar recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen.

En, zolang Apple niet hard genoeg en vaak genoeg gewoon moet uitleveren, naar wetgeving, zit de vertraging simpel in het feit dat zowel jij als T-Mobile eerst door een muur heen moet van Apple eigenwijsheid (tenslotte, hoezo EU of NL wetgeving betreffende garantie, we doen gewoon eerst 1 jaar en kijken dan wel wie er klaagt).

Ik gun je gewoon een goede oplossing, maar naar 'wetgeving' gaat met Apple echt langer duren. Als je een advocaat kent / rechtsbijstand etc. zou ik die inschakelen, anders Juridisch Loket het verhaal voorleggen om ondersteuning te krijgen. Zonder de correcte taal gaat het anders vrij traag lopen...

Reageer